Porsche Macan (2021.) – Posljednji ples?
S dorađenim motorima i osvježenim dizajnom, Porsche šalje Macan na posljednje putovanje prije elektrifikacije. Odabrali smo i outfit za tu priliku - 'Miami blue'
Osamdeset pet kilograma poprilična je brojka – nešto više od desetine čvrstog kubičnog metra drva za ogrjev, primjerice. Vjerojatno vas to previše ne zanima, ali dobro je znati da je to, recimo, razlika u masi između Macana s dvolitrenim četverocilindrašem i modela s V6 motorom, koji kao što je poznato, također dolazi iz korporativnog bazena. ‘Puna prikolica drva’ rekli bismo narodnim žargonom, stoga okrenimo se početnom modelu. U konačnici, Macan nije beznačajno nadograđen faceliftom.
Porast od 20 KS i 30 Nm maksimalnog okretnog momenta je konkretan. Performanse se ne razlikuju uvelike od prethodnika sa 245 KS, ali čini se da novi četverocilindarski motor ipak napreduje snažnije. Što je još važnije, čini se da je i dvolitreni četverocilindraš s prekrasnim imenom EA888 napokon dobio na ujednačenosti i profinjenosti. Ispušta ležeran zvuk, kao da smo u strojarnici, te je malo prisutniji pri punom opterećenju.
Početni ali i dalje istinski Porsche
Dvolitreni motor dobro leži na gasu te opušteno i precizno surađuje s mjenjačem s dvostrukom spojkom (PDK). Rijetko se javlja želja za većom snagom, barem ne dok se magistralnim cestama vozite s potisnutim osjećajima. Budući da je to itekako vrijedno spomena, ovaj ‘početni’ Porsche se osjeća i vozi poput – istinskog Porschea. Upravljač vozaču pruža povratne informacije koje izazivaju povjerenje, a podvozje udobno i sigurno leži na cesti, bez obzira na njezino specifično stanje.
Naravno, testni automobil u boji ‘Miami blue’ dolazi s prilagodljivim zračnim ovjesom (doplata), koji zaslužuje svaku preporuku. Udobno upijanje i opušteno kotrljanje djeluju još impozantnije kada smo spoznali da je naš testni automobil opremljen 21-inčnim kotačima (doplata). Dvolitreni Macan stoga može vrlo agilno i brzo juriti po zavojitim cestama, dugo ostaje neutralan, a zahvaljujući zračnom ovjesu uglavnom sve prolazi bez dosadnih bočnih lelujanja.
Osim toga, standardni kočni sustav s čeličnim diskovima dozira se precizno i ne mijenja točku kočenja. Dakle, sve je odlično, pa stoga zašto uopće ulagati desetak tisuća eura više u 2,9-litreni V6? U izravnoj usporedbi čak je i malo nezgrapniji, ali to je možda i privid, s obzirom na to da žarko želite vjerovati u takav ishod. Jer, dva šestaka su, naravno, također dobila novu injekciju snage. Model S odsad razvija 380 KS, a GTS zauzima mjesto Turba sa 440 KS.
Što se pogona i zvuka tiče, oni prirodno imaju više za ponuditi od osnovnog Macana s četiri cilindra, no vizualne su razlike minimalne. U slučaju da tražite razlike u odnosu na model prije faceliftinga, nećete ih pronaći u izobilju. Redizajnirani prednji dio sada ima umetak u boji vozila, što je uočljivije kod posebne ‘Miami blue’ no kod, primjerice, crne boje. Osim toga, na stražnjoj strani se nalazi novi difuzor, modificirane bočne oplate te prednja LED-svjetla koja sada dolaze u seriji. Usput, volumen prtljažnog prostora je ostao isti. Napominjemo to u slučaju ako u Macanu želite prevesti bilo kakav teret, pa čak i drva.
Zaključak
Vozačke karakteristike, udobnost, materijali i razina završne obrade su kod facelift izvedbe Macana vrhunski. Fino podešeni motori oduševljavaju uglađenošću i konkretnim odazivom te, naravno, performansama. Budući da će se aktualni model nastaviti proizvoditi i nakon premijere potpuno električnog Macana II sljedeće godine, i dalje će mnogima biti atraktivan i poželjan. Još samo nedostaje head-up zaslon.