Porsche Taycan vs Tesla Model S
U tiskanom izdanju Auto motor i sporta 12/20. objavili smo usporedbu Tesle Model S i Porschea Taycana. Prisjećamo se nekih ključnih detalja ove usporedbe
Prenapuhana e-stvarnost?
Odlučili smo stati na kraj glasinama te prvi električni Porsche suprotstavili mitskoj američkoj e-marci – Tesli. Obje limuzine furaju se kao ‘zero-emission’, no njihov krajnji cilj zasigurno nije spas eko-sustava. Upravo kod Porschea takvi i slični ciljevi nikada nisu bili prioritet tijekom razvoja novih modela, već ‘nužno zlo’ kojem se valjalo prilagoditi i zadovoljiti legalnu formu. Već i sam dodatak ‘Turbo S’ u nazivu modela jasno daje do znanja čemu stremi Porsche, a ništa drukčije nije ni kod Tesle gdje slovo ‘P’ znači ‘Performance’.
Tesli ozbiljna usporedba nije u interesu
Pustite priče o ekologiji i čistom zraku, u oba slučaja se sve konkretno svodi na ‘ultimativni electric’ kojim se marka želi pohvaliti kao najsnažnijim i najbržim. Stoga je u neku ruku i razumljivo zašto Tesli ova usporedba zasigurno nije godila. Naše njemačke kolege više su puta odaslali mail u kojem su tražili testni automobil za ovu usporedbu, no u Tesli su ih ‘ignorirali na najjače’.
Stoga nije bilo druge no unajmiti testni automobil, Model S Performance iz 2019. koji je prošao aktualni update. Kada su odradili mjerenja shvatli smo i čemu ovaj silni folklor. Naime, u testu kočenja Tesli je trebalo 59,9 metara da se zaustavi s brzine od 130 km/h. To je za 4,1 metar lošiji rezultat no Porscheov, što odgovara dužini VW Pola. Pri brzini od 190 km/h ta se razlika povećava na čak sedam metara!
Svako ubrzanje, novi izazov – za Teslu!
Elon Musk je 2019. kupcima obećao ubrzanje od nule do 100 km/h u trajanju od 2,7 sekundi, a u međuvremenu je to korigirao na – 2,5 sekundi! No naš mjerni uređaj nakon prvog pokušaja očitava znatno više – 3,2 sekunde – pa cijeli postupak ponavljamo. Drugo mjerenje je desetinku lošije, pa nastavljamo dalje – 3,4 sekunde, 4,5 sekunde, 6,1 sekundi… Svakako pogledajte rezultate 10 uzastopnih mjerenja ubrzanja jer ona su zapravo ključna za rezime ove cijele usporedbe. Dok je Tesli svaki slijedeći pokušaj nepremostiva prepreka, kod Porschea je situacija potpuno drugačija.
Pogledate li Taycanova ubrzanja, jasno vam je da je riječ o zaokruženom projektu koji je otpočetka imao ‘glavu i rep’. Rezultati su mu stabilni i kreću se od 2,8 do 2,9 sekundi, dok Tesla popušta već nakon trećeg pokušaja. U Taycanu je pri svakom mjerenju ubrzanja na kraju dohvaćena najviša brzina od 250 km/h, dok u Tesli to nije bilo moguće. No jesu li ovakva ili slična mjerenja zapravo smisleni test za ovu vrstu automobila? U svakodnevici od njih ‘niš’ koristi’, no s druge strane u virtualnom svijetu itekako mogu prevagnuti u svrhu ‘bildanja’ imidža. Jer nitko dosad od profesionalnih i stručnih medija nije odradio ovu usporedbu, pa će pobjednik zasigurno ponosno pokazati rezultat potencijalnim kupcima.
Rezime usporedbe
Je li Tesla u nečemu uopće uspjela nadmašiti Porsche u ovoj usporedbi? Uz njezine nadaleko hvaljene mogućnosti punjenja, nižu potrošnju (23,5 kWh naspram Porscheovih 24,9 kWh – eko runda) tu su praktičnost (stražnja vrata), tri mjesta na stražnjoj klupi (Porsche ima dva), jednostavniji ulazak/izlazak iz vozila, pregledniji veliki ekran… I nemojmo zaboraviti cijenu, jer testni Model S je gotovo upola jeftiniji od testnog Taycana Turbo S.
Ipak, sve ono što vožnju automobila čini uzbudljivom i privlačnom je na Porscheovoj strani, i to poprilično uvjerljivo. Taycan je brža, kvalitetnija, uzbudljivija, promišljenija i kompletnija e-limuzina od Modela S. Naravno, za odabrane sretnike koji si ga mogu priuštiti.
1 Porsche Taycan Turbo S
Nevjerojatna ubrzanja, lako skretanje, fino ublažavanje ovjesa, transparentne povratne informacije – Taycan je čudo od automobila. Jedini nedostatak – vrtoglava cijena.
Blic info: 761 KS, 1050 Nm, prosječna potrošnja 33,9 kWh/100 km, cijena od 1,510.339 kuna
2 Tesla Model S P100D 4×4
Dok funkcionira, Model S ubrzava poput mlaznog aviona. Nudi veći prtljažnik i središnji ekran od Porschea, te u nekim situacijama troši manje i ima veći doseg. Nedostaci – kriminalno loša završna obrada, sintetički upravljački sklop, manjak sigurnosnih sustava.
Blic info: 611 KS, 967 Nm, prosječna potrošnja 35,0 kWh/100 km, cijena od 757.990 kuna