Peugeot 508 PSE
Au revoir GTi! Najsportskiji 508 pod PSE oznakom sada krasi plug-in hibridni pogon i cijena preko pola milijuna kuna. Isprobali smo karavansku inačicu ukupne snage 360 KS s kojom možete biti sigurni u barem jedno – njegovom kupnjom bit će te jedinstvena pojava na cesti
Dakle, nova kratica je PSE što znači – Peugeot Sport Engineered. Na stražnjem dijelu trenutno najmoćnijeg Peugeota upućuju tri poteza zelenih kanđi da se ovdje radi o nečem posebnom. O čemu se radi? Posao preuređenja koji su izveli inženjeri PSE-a daleko je opipljiviji. Poznati pogonski sklop iz modela 508 Hybrid 225 e-EAT8 (225 KS) bogatiji je dodatnim elektromotorom na stražnjoj osovini koji isporučuje do 83 KW (112 PS) i gura ga straga sa 166 Nm. Prednji električni motor nastavlja proizvoditi 81 kW, 1,6-litreni turbo-benzinski motor pojačan je za 19 KS na 200 KS.
Odjel za sport također se pobrinuo i za podvozje. Diskovi kočnica su veći, širi je trag kotača, kod veze kotača s karoserijom 508 ima dodatne stabilizatore, a i rekalibrirani su sustavi načina vožnje. Sve to trebalo bi osigurati sportsko upravljanje. Budući da 508 već dobro poznajemo kao klasični plug-in hibrid odmah ćemo aktivirati sportski način rada. Motor s unutrašnjim izgaranjem sprijeda mora raditi jednako kao i dva električna motora. Maksimalna snaga: 360 KS. Kombinirani okretni moment: 520 Nm. Koliko je brz? Kotrljamo se s parkirališta nevjerojatno tiho, izlazimo na praznu cestu i onda pritišćemo pedalu gasa do poda.
I da, nakon kratke pauze gdje sustav prepoznaje da smo odvažni, 508 PSE od gotovo dvije tone polijeće. Ne treba mu puno više od pet sekundi da postigne 100 km/h, a na autocesti se ne zaustavlja do 230 km/h. Činjenica da se stražnji motor isključuje pri 190 km/h jedva je primjetna. Ali da karavan i dalje nudi dovoljno udobnosti čak i u najkrutijem načinu ovjesa pri velikim brzinama i ne pretrese putnike previše nasilno, ta tvrdnja stoji.
No kako se 508 PSE ponaša u zavojima? Slično pogonu i ovdje se stvari odvijaju prilično dobro, no i ne pretjerano sportski. Upravljanje je izravno, a teški karavan vjerno prati zadanu liniju i neće tako lako krenuti u podupravljanje. Samo brze izmijene pravca, pretjerano dodavanje gasa i hladne gume mogu uzrokovati da se u ovom PHEV-u osjećate nelagodno.
Za opuštanje prelazimo u e-mode, gdje bi Peugoet mogao čisto električno voziti pogonjen preko stražnje brzine do 140 km/h, a doseg mu iznosi 40 km. Sukladno tome krstarimo natrag s testne vožnje, leđa nam paze odlična sportska sjedala presvučena alkantarom, a kroz cijeli interijer primjećujemo da su svi prošavi u kripton zelenoj boji. Pa čak i kod digitalnog kokpita i multimedije prevladavaju slični detalji u istoj boji, jedino velik prtljažnik (530 do 1780 l) ostaje potpuno crn.
Prvi PSE model je u svakom slučaju jedinstven, od kombinacije pogona do tipično francuskog načina kojim ovjes rješava zavoje ili neravnine na cestama. Konkurencija su mu klasični modeli poput Audija S5 ili BMW-a M340i XDrive koje ipak ne može pratiti ako ništa onda zbog dodatne mase koje nose baterije. Ipak, veći je problem 8-stupanjski automatik koji u klasičnim modovima prebrzo bježi u više stupnjeve, u Sportu se pre dugo zadržava u nižem.
Spas bi trebale ponuditi polugice na mjenjaču no i one su nespretno pozicionirane (previsoko), s time da onoj lijevoj dodatno smeta polugica tempomata i pokazivača smjera. Kod ovjesa smeta što ne možete kombinirati mekši ovjes s modom Sport, a i puna je snaga dostupna isključivo u potonjem. Na kraju, tu je i cijena od 522.274 za karavansku inačicu odnosno oko 12 tisuća manje za limuzinu koju će rijetki biti spremni platiti.
Dakle, nije baš kao 405 T16 što bi svi mi željeli, ali s pozitivne strane, ako izuzmemo model ili dva koji će registrirati službeni zastupnik, kupnjom 508 PSE dobit će te uistinu ekskluzivan primjerak na našim (a i šire) cestama. Jedini je uvjet da ga zadržite dovoljno dugo u svom vlasništvu da vas ne zabrine rapidan pad cijene kao rabljenog.