Peugeot 408 stigao u Hrvatsku (2023.)

SUV-coupé s dužinom od 4,69 metra za sada se nudi u tri motorizacije i tri paketa opreme, u cjenovnom rasponu od 33.945 pa sve do 50.515 eura (plus doplate)

408? Oni boljeg pamćenja sjetit će se da je Peugeot od 2011. godine pod ovom oznakom nudio kompaktnu limuzinu C-segmenta, prvenstveno namjenjenu kineskom tržištu. No, vremena se mijenjaju, a s njima i trendovi, pa je limuzina, kako to već biva, transformirana u crossover u stilu SUV coupéa. Peugeot svoj 408, koji je upravo stigao u domaće prodajne salone, pak voli klasificirati kao ‘fastback’ koji svoje glavne konkurente vidi u Citroenu C5 X-u, Cupri Formentor, Kiji ProCeed ili pak Renaultu Meganeu Conquestu.

Peugeot 408 silazi s proizvodne trake u francuskom Mulhouseu, a postavljen je na platformi EMP2 (Efficient Modular Platform), koju je PSA razvio u suradnji s Toyotom a koja se koristi još od 2013. godine (uključujući za C4 Picasso, Opel Astru ili novi Peugeot 308). 408-ica bi trebala privući kupce koji smatraju da su prerasli kompaktnu klasu, dakle za one kojima 3008 više nije opcija. Cijena bi pritom trebala zadržati distancu od etablirane srednje klase u vidu Peugeota 508.

S dužinom od 4,69 metara, Peugeot 408 je malo ispod veličine svog većeg brata. Pet centimetara je duži od 308 SW-a (4,64 metra), a s druge strane znatno nadmašuje model 3008 (4,45 metara). Već i nakon kratke vožnje u drugom redu sjedala postaje sasvim jasno na 408 nudi izvrsnu prostranost. Osovine su u njemu međusobno udaljene 2,79 metara, što znači da je međuosovinski razmak rastegnut za šest centimetara u odnosu na karavan. Za razliku od drugih automobila s blago nagnutim krovom, linija na Peugeotu 408 pada znatno iza B-stupa, što ostavlja dovoljno prostora i u predjelu glave. Ovaj detalj također vizualno naglašava samu dužinu automobila. Odmak od tla od 19 centimetara i crne plastične trake na bočnim pragovima i lukovima kotača kreativno se poigravaju s temom popularnog crossovera.

Početni model u cjeniku je benzinac Pure Tech 130 s 1,2-litrenim trocilindričnim benzinskim motorom od 131 KS (S&S EAT8) koji u paketu Allure (još Allure Business i GT) starta sa 33.945 eura. Plug-in hibrid je rangiran u dvije razine performansi, sa izlaznom snagom sustava od 180 i 225 KS, a dostupan je isključivo od razine Allure Business po cijeni od 44.960 tj. 47.195 eura. Elektromotor je isti za obje varijante, isporučuje maksimalnih 81 kW (110 KS) a razlika je u 1,6-litrenom četverocilindričnom benzincu koji razvija 150 KS tj. 180 KS u snažnijem modelu. Litij-ionska baterija pri tom ima kapacitet od 12,4 kWh. Sve tri varijante motora standardno dolaze s automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa, a dizelski motori u 408-ici nisu dostupni. Zanimljivo je da Peugeot u Hrvatskoj uz 20-postotono učešće nudi mogućnost kupnje na leasing uz mjesečnu ratu od 400 eura.