AMS kritizirao, Peugeot poboljšao – dorađeni e-208 i e-2008 za 2022.

"...ispisani doseg se topi poput sladoleda na kolovoškim temperaturama." Bilo je to jedno od ključnih zapažanja koje je kolega Ante Radić iznio u svome testu električnog Peugeota 208 koji je na redovni test u redakciju Auto motor i sporta pristigao početkom 2021. godine. Temperature su tada bile zimske, u blagom minusu tijekom noći a u laganom plusu tijekom dana

Test je na kraju poprimio prilično negativnu konotaciju, poglavito zbog kratkog dosega u realnim uvjetima (na testu oko 190 km) a koji je bio jako daleko od onog obećanog po WLTP-u (340 km). Nadalje, još se većim problemom pokazao ‘lažljivi’ doseg koji uvijek starta sa obećanih 340 km (baterija na 100 posto) da bi nakon prevezenih 50-ak kilometara pao za više od 100 km!?

Nakon što smo odradili test, čak smo domaćem zastupniku sugerirali: “…da se napravi kontrolni pregled stanja baterije (health check), nakon čega možemo ponoviti testiranje.”. Kraj citata. Naravno, to nisu učinili već su nam rekli da smo ‘…na autocesti vozili prebrzo..’ (teško da se na autocesti može voziti sporije od 115 km/h).

Vremenski odmak, prosinac 2021. godine. U press-priopćenju Peugeota pod nazivom ‘Napredne tehnologije za više dometa’ stoji sljedeće: “Do 25 km, odnosno 8 posto više dometa u ciklusu WLTP, a još i više u stvarnom životu: to je rezultat tehnoloških inovacija koje se uvode od samog početka 2022. na 100 % električnim verzijama novih vozila Peugeot 208 i 2008.

Dakle da rezimiramo, poradilo se na dosegu e-208 i e-2008. Peugeot tako navodi da je došlo do ‘…optimizacije guma prelaskom na klasu A+, čime se postiže bolja učinkovitost zahvaljujući smanjenom otporu kotrljanja. To se odnosi na kotače za Peugeot e-208 od 16 cola i kotače za Peugeot e-2008 od 17 cola’. Nadalje, “U mehaničkom pogledu napredak se vidi u novom prijenosnom omjeru reduktora koji optimizira domet u vožnjama na cestama i autocestama.”

Još malo o našim kritikama. Na testu smo imali što za reći o funkcioniranju klima-uređaja u eko-modu: “Iz ventilacijskih otvora neprestano dopire ledeni zrak, bez obzira je li klima-uređaj (A/C) uključen ili isključen, je li temperatura postavljena na 27 stupnjeva, je li podešavanje temperature ručno ili automatsko. Putnicima je najhladnije u predjelu potkoljenica, a vozač je dodatno opterećen ‘topljenjem’ dosega koji putno računalo ispisuje po nekom svom algoritmu.”

Naravno, Peugeot je reagirao i na ovaj nedostatak te u modele 2022. ugradio novu toplinsku pumpu. Prenosimo iz press-priopćenja: “Nova toplinska pumpa povezana sa senzorom vlage postavljenim na gornjem dijelu vjetrobranskog stakla optimizira energetsku učinkovitost sustava za grijanje i klimatizacijskog sustava. Informacije koje prenosi ovaj senzor omogućuju da se bolje upravlja ponovnim kruženjem zraka u putničkom prostoru i u konačnici očuva količina energije u bateriji u fazama porasta temperature i održavanja temperature unutar vozila. Učinkovitost ove inovacije posebno se primijeti kada su vanjske temperature niske.”

Vrijedi dodati da smo nakon testa pitali uvoznika je li testni e-208 opremljen toplinskom pumpom, budući da se u specifikacijama testnog vozila to uopće ne spominje. Nisu nam znali odgovoriti, a na stranicama Peugeota u Njemačkoj smo pronašli podatak da na njihovom tržištu postoje modeli sa i bez toplinske pumpe. Sudeći po rezultatima na testu (pad kapaciteta baterije tijekom noći, loše grijanje itd.), usudili bismo se reći da testni automobil uopće nije imao toplinsku pumpu, ali to je isključivo naša pretpostavka.

Isto tako ćemo ćemo i pretpostaviti da je doseg Peugeotovih modela za 2022. doista napredovao, a u deklariranih 362 km (e-208) tj. 345 km (e-2008) po WLTP-u ćemo se uvjeriti najkasnije nakon prvog testa ovih automobila, tj. kada pristignu u našu redakciju. Do tada, ostaje tek da vjerujemo Peugeotovim obećanjima.

Izdvojeno

U Peugeot Hrvatska smo poslali upit – mogu li se tehnička unaprjeđenja/poboljšanja za 2022. (reduktor, toplinska pumpa) nadograditi i na postojeće modele e-208 i e-2008? Odgovor ćemo objaviti po trenutku primitka ove informacije.