Peugeot 308 SW (2022.)

Karavanska inačica novog Peugeota 308 stiže u prodajne salone tek početkom 2022. i po prvi puta bit će dostupna i kao plug-in hibrid. No mi smo već napravili prve kilometre, ali s vozilom koje je u fazi prototipa

Izvedbu koju smo prije vozili bila je prototip zakamufliran do neprepoznatljivosti, jedino u što smo bili sigurni jest da pripada kompaktnoj klasi. No sada čim smo sjeli za upravljač, postalo je posve jasno – ovo je Peugeot, novi 308 SW. Maleno kolo upravljača i visoko smješteni instrumenti karakteristični su za modele s lavom na logotipu. Podešavamo sjedalo i zatim upravljač, koji nije uputno spustiti prenisko jer će zapinjati za koljena, ali ni previsoko jer će zakloniti pogled na instrumente. Središnji zaslon u dijagonalu broji 10 inča, a odmah pod njime smjestio se jedan manji, također digitalni, na kojem su prečaci za osnovne funkcije.

Ikone, odnosno funkcije do kojih želite doći jednim pritiskom, mogu se personalizirati prema vlastitom ukusu, a pohvalno je i što su izdašno dimenzionirane pa ih je uvijek lako dodirnuti. Praktičnu stranu zaokružuje i velik broj pretinaca, posebno onaj u središnjoj konzoli gdje se mogu pohraniti mobitel i ostale sitnice koje trebaju biti uvijek pri ruci. Odmah uz prekidač za pokretanje motora nalazi se minijaturni selektor mjenjača, povlačimo polugicu u položaj D i krećemo.

Poznati benzinci i dizelaš

Pod prednjim poklopcem nalazi se poznati i dokazani trocilindarski turbobenzinac sa 130 KS, koji je kao i ranije dostupan u slabijoj izvedbi sa 110 KS. Također, za ljubitelje cetana, tu je i dizelski 1.5 BlueHDi sa 130 KS. No vratimo se na 1,2-litreni benzinac, koji se vrlo dobro nosi s karoserijom dužine 4,64 m. Pedalu gasa ne treba tiskati preduboko jer poletnosti je sasvim dovoljno, jedino čemu možemo prigovoriti je neuravnotežen zvuk motora, tipičan za trocilindarsku koncepciju. Motor je uparen s automatskim mjenjačem s osam stupnjeva, koji je na testnoj ruti u većini situacija pravovremeno mijenjao stupnjeve. Jedino gdje mu nedostaje malo odlučnosti su naizmjenična nagla ubrzanja i snažnija kočenja, ali ovdje govorimo o vozilu u fazi prototipa, pa vjerujemo da će konačni proizvod biti izbrušen i u ovom detalju.

Uz pomoć struje

Želite li više temperamenta? Uskačemo u drugi kamuflirani 308 SW, koji ima poklopac spremnika goriva s obje strane. Jasno, jedan skriva otvor za utakanje fosilnog goriva, dok drugi skriva utičnicu za punjenje baterije. Riječ je o plug-in hibridu koji kombinira benzinskih 180 KS i elektromotor snage 81 kW, što rezultira ukupnom snagom sustava od 225 KS. Peugeot obećava električni doseg od 60 km, a želite li nešto smirenije performanse, tu je kombinacija benzinca snage 150 KS i navedenog elektromotora, uz ukupnu snagu sustava od 180 KS. No, danas se nalazimo u predserijskom plug-in hibridu koji iz nekog razloga odbija voziti isključivo na struju, stoga krećemo u hibridnom modu. Suradnja benzinca i elektromotora vrlo je kultivirana, izmjene između pogona na oktane i elektrone su gotovo neprimjetne, čak i na dinamičnoj zavojitoj dionici. Ipak, bez obzira na značku GT, od podvozja ne treba očekivati naglašeno sportski karakter. U smislu dinamičkih osobina 308 SW je pomalo tup i najveću prepreku predstavlja neizravan upravljač koji sputava vozačko zadovoljstvo. Ali opet napominjemo, ovo je predserijski primjerak i naš sud nije konačan.

Ono što se definitivno primjećuje, jest korak naprijed u smjeru komfora vožnje, što ne ometaju ni veliki 18-colni kotači. Vožnja teče tiho i glatko, a putnici straga uživaju u sasvim dovoljno prostora u predjelu koljena i glave. Naime, karavanski 308 ima razmak između osovina rastegnut za dodatnih 5,5 cm u odnosu na hatchback. Što se prijevozničkih kvaliteta tiče, tu je niži utovarni prag te mogućnost preklapanja naslona stražnje klupe u omjeru 40:20:40, što omogućuje veću varijabilnost prtljažnika, uz gotovo posve ravnu podnicu. Odaberete li plug-in hibrid izgubit ćete 60 litara obujma prtljažnika, odnosno, volumen će se s inicijalnih 608/1638 litara smanjiti na još uvijek prihvatljivih 548/1574 litara. U oba slučaja karoserija odiše skladnim proporcijama, ali za konačan izgled trebamo pričekati još neko vrijeme, jer kamuflažni pokrov skriva brojne detalje, kao i igru svjetla i sjene.

Zaključak
Osim futurističkog kokpita s prepoznatljivim konturama i specifičnom vozačkom ergonomijom, novi Peugeot 308 SW djeluje kao konzervativan, solidno izrađen karavan. Inženjeri još uvijek imaju dovoljno vremena da upravljačkom sklopu udahnu više preciznosti, odnosno optimiziraju strategiju izmjene stupnjeva automatskog mjenjača do lansiranja na tržište 2022.