Za sada ništa od i-Cockpit 3D u novoj 308-ici?
Igla brzinomjera umjesto digitalnog kokpita: Novi Peugeot 308 koji će se pojaviti u kasno ljeto zbog globalnog nedostatka čipova morat će pričekati na ugradnju novog modernog Peugotovog i-Cockpit 3D virtualnog kokpita
Nema tome dugo pisali smo kako smo sjeli u novi Peugeot 308. Između ostalog iza malenog upravljača gledali smo u poznati Peugeotov digitalni kokpit u 3D rezoluciji, kojeg smo prvi puta upoznali prije više godina. No, barem zasad, ništa od moderne varijante kokpita za novu generaciju 308-ice.
U čemu je problem? Proizvodnja poluvodiča u cijelom svijetu kaska, a to direktno pogađa i proizvođače automobila. Neki proizvođači moraju pauzirati proizvodnju određenih modela tjednima, drugi su prisiljeni jednostavno izostaviti određene komponente. Peugeot će doskočiti problemu tako što će i aktualni 308 sada ponovno dobiti analogne instrumente, koji su u potpunosti iz njega nestali prije nekoliko godina. Za ilustraciju smo na otvornoj fotografiji postavili analogne instrumente iz modela 205.
Francuskom proizvođaču trenutno nedostaju čipovi za proizvodnju digitalnih instrumenata za drugu generaciju i-kokpita modela 308, koji se ugrađuje od 2013. godine. Model 308 dobit će nasljednika ove godine i on se još uvijek spušta s proizvodne trake za Europu u francuskom Sochauxu. S obzirom na nuždu, Peugeot se okrenuo provjerenoj i testiranoj tehnologiji: 308 sada ponovno dobiva instrumente s analognim instrumentima. Oni su nestali iz automobila prije dvije godine.
To će možda značiti kratkoročni preokret trenda, ali s većim troškovima. Naime, nova stara tehnologija radi sa znatno manje procesora. Tu je i činjenica kako mehaničke komponente često zahtijevaju više truda u proizvodnji od onih koji funkcioniraju prema digitalnom principu.