

Jedna od tržišnih zakonitosti je i prilagodba. A već dulje vrijeme proizvođači se ‘prilagođavaju’ zahtjevima kupaca, i to producirajući nepregledan broj SUV-a. Što manjih, što kompaktnih, što onih većih, pa sve do onih koje nazivamo crossoverima. Sviđalo se to vama i nama ili ne, danas plivamo u moru gotovo istovjetnih i jedan dugome sličnih SUV-modela.
Uvod u ovaj test započeli smo s malo gorčine jer klasične putne limuzine, poput nekih ugroženih životinjskih vrsta, polako ali sigurno nestaju s ove planete. Iako im zapravo ništa ne nedostaje. Naprotiv, iako se sjedi niže, po prostranosti mogu biti i velikodušnije od nekih SUV-a, poglavito onih ‘sportskih’ u B SUV-segmentu. S rješenjem s petim vratima, poput naše testne Insignije, i pristup prostranom prtljažniku je vrlo lagan. A tu je i činjenica da se limuzine, baš kao i ovaj Opel, po pitanju upravljanja vozački mnogo bolje ponašaju od povišenih modela. Stoga odmah upućujemo pohvalu na račun Insignijinog ovjesa. Nikad neudobna, ali uvijek uvjerljiva kada treba upiti neravnine i rupe na kolniku ili pak dinamičnije odvoziti dionicu na otvorenoj cesti.
Zacementirana kazaljka
Da se sve odrađuje vrlo glatko, tu pomaže i osmobrzinski automatski mjenjač, koji doduše češće voli ‘zavirivati’ u što veći stupanj prijenosa, sa željom – naravno – da smanji potrošnju na najmanju mjeru. Tu bi dobro došle ‘capice’ iza volana, kojima bismo katkad mogli korigirati stupanj pri ulasku u zavoj. Kudit ćemo njegov rad jedino pri niskim brzinama kada zna grublje mijenjati stupnjeve, primjerice između prvog i drugog stupnja. Velik spremnik od 62 l zapravo, uz prosjek potrošnje od 4,2 l/100 km na otvorenoj dionici, daju Insigniji velik doseg te stvaraju dojam da kazaljka potrošnje nikako da krene prema dolje. Dakle, prava odlika putne dizelske limuzine. U gradu pak potrošnja, očekivano, zna skočiti i iznad šest litara, dok će pri 130 km/h trošiti 6,3 l/100 km. Na kraju testa Insignia se zadovoljavala s prosječnih 5,9 l/100 km.
Gutačica kilometara
Dojmu, kao što stalno provlačimo tekstom, prave putne limuzine svakako doprinose i vrlo udobna sjedala, koja vam ni nakon nekoliko sati za volanom neće uzrokovati probleme s leđima. Upravljač može precizno dozirati putanju, iako ne daje previše povratnih informacija pri bržim prolascima zavojem, ali ni ne treba. S Insignijom ćete se češće ionako nalaziti na autocesti te gutati kilometre kao dijete bajadere.
Tu se Opelov sedan snalazi poput ribe u vodi, a bilo bi dobro da je adaptivni tempomat serijski u paketu opreme Ultimate. Kod testnog modela isti je došao uz paket Innovation 2 za 8360 kuna, uz koji još dobivate unaprijeđeni (segmentirani) zaslon s instrumentima s dodatnim podacima za vozača (grafika u više boja), projekcijski zaslon, senzor za prevenciju sudara, sustav za izbjegavanje frontalnih sudara, pokazatelj udaljenosti, senzor i pokazivač za pomoć pri držanju trake te osnovni sustav za otkrivanje pješaka sprijeda, pa se na kraju balade cijela doplata i ne čini odviše skupom.
Sada kada smo ustanovili čemu Opel Insignia 2.0 D sa 174 KS ponajbolje služi, moramo malo pokuditi prtljažnik. Iako je lako dostupan zbog petih vrata, mogla se tu naći i pokoja litra više, s obzirom da se ovdje ipak radi o pet metara dugom vozilu. No prosječnoj obitelji s četiri člana i 490 litara bit će dovoljno za odlazak na more. Na kraju moramo biti i malo subjektivni te izraziti žaljenje što su ovakve limuzine izumiruća vrsta. Naime, stižu vremena kada ćemo se samo sa sjetom i nostalgijom prisjetiti kako je u njima bilo lijepo putovati.
TEHNIČKI PODACI
Karoserija
D x Š x V 4900 x 1860 x 1460 mm, međuosovinski razmak 2830 mm, prtljažnik 490 l, masa 1540 kg, nosivost 660 kg
Motor
Dizel, četverocilindarski redni, obujam 1955 ccm, snaga 128 kW/ 174 KS pri 3500 o/min, 380 Nm pri 1500 o/min
Prijenos
Osmostupanjski automatski mjenjač, pogon na prednje kotače
Vozne osobine
0-100 km/h …… 8,9 s
Najviša brzina …..225 km/h
Potrošnja mješovita (WLTP)….. 5,0 l/100 km
Emisija CO2….. 131 g/km
Potrošnja na testu (mješovita) ….. 5,9 l/100 km
Konkurenti
Renault Talisman Blue dCi 190 EDC Intens za 315.543 kn, Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG Elegance za 324.725 kn, Škoda Superb 2.0 TDI Laurin&Klement za 328.495 kn
Cijena
Osnovna cijena ….. 293.873 kn
Testirani model ….. 311.261 kn
Ocjena
+ Vozne osobine, velik doseg, udobna sjedala, velik spremnik goriva
– Grublji rad automatskog mjenjača kod niskih brzina, sustav start&stop prerano gasi automobil, prtljažnik bi mogao biti veći