Opel Corsa – Novo lice, više opreme i sigurnosti
Corsa u aktualnom izdanju je na tržištu od 2019., tako da će joj goditi 'zatezanje bora'. U prvom je planu njezino novo lice, no i motori s unutarnjim izgaranjem i električni će model profitirati od facelifta. Imali smo prilike provozati Corsu Electric GS snage 115 kW, a ovo su naše spoznaje
Naravno, Vizor je prvi novi element koji ćete uočiti na osvježenom izdanju Opela Corse. Vjerojatno je riječ o najfuturističnijem komadu plastike koji se trenutačno pojavljuje u rječniku autoznalaca i očigledno – privlači pažnju. Središnji dizajnerski element sprijeda odsad Corsu čini aktualnim i prepoznatljivim članom modelske obitelji iz Rüsselsheima.
Vizor je okružen prednjim LED-matrix svjetlima, koja ne samo da imaju novi svjetlosni potpis, već odsad imaju i 14 umjesto osam LED-elemenata po jedinici. Straga je uočljiv ne samo široki natpis modela, već i novodizajnirani stražnji odbojnik. Viša linija opreme prema želji može imati logo marke i natpise u crnoj boji. A kada već spominjemo boju, obična grafit siva uključena je u portfelj, a proizvođač na zahtjev može ‘spakirati’ i aero-optimizirane 17-colne kotače. Osim toga, Opel je odustao od ‘štapne’ antene – koja se koristila prije facelifta – u korist moderne ‘shark’ koja uključuje i GPS-modul.
Doseg? 405 km
Što se električnog modela tiče, odnosno Corse E (ubuduće bez crtice), performanse i doseg su se povećali. Zahvaljujući većoj gustoći energije baterija je dobila jedan kWh više (51 kWh), a prema Opelu doseg je povećan čak 50 km. Uz pogonski stroj snage 100 kW (136 KS) – za koji je deklariran doseg od 357 km (prema WLTP-u) – modelskoj gami se dodaje i snažnija izvedba sa 115 kW (156 KS). Potonja bi trebala prevesti i do 405 km, a korištenjem brzog punjača, obje E Corse pune od 20 do 80 posto SOC-a u 30 minuta.
No facelift nije donio samo unapređenje električnih modela, već je u gamu uveo i one hibridne. U ponudi su motori s unutarnjim izgaranjem snage 100 i 136 KS, sa 48-voltnim sustavom, koji su upareni s novim mjenjačem s dvostrukom spojkom. Preciznijih podataka o elektrificiranim modelima trenutačno nema, kao ni o tome hoće li početni motor sa 75 KS ostati u ponudi.
Ostale izmjene? U kombinaciji s opcijskim desetinčnim infotainmentom, Opel koristi platformu ‘Snapdragon Cockpit’ tvrtke ‘Qualcomm Technologies’. Snažniji hardver omogućuje moderne grafičke i multimedijske funkcije, sučelje se može personalizirati, korisnički profili memorirati, a sustav se ažurira ‘Over the Air’.
Kada je o sustavima asistencije riječ, Opel nudi adaptivni tempomat, upozorenje na frontalni sudar s automatskim kočenjem u nuždi i detekcijom pješaka, kao i bočnu zaštitu. Nova opcija u Corsi je panoramska kamera visoke rezolucije za vožnju unazad.
Corsa ostaje Corsa
Dojmovi iz vožnje? Ukratko, Corsa je i dalje Corsa, što znači da je smirena i uglađena. Osjećaj u vožnji je poprilično nespektakularan, no to govorimo u najboljem smislu te fraze. Pozitivno – vrlo precizan, ali ne hiperizravan upravljač te nešto kruće podvozje. Pri prebacivanju između tri moda vožnje (Standard, Eco, Sport), primjetna je jasna promjena odziva akceleratora iliti kolokvijalno rečeno ‘papučice gasa’. Svatko tko izazove izvedbu GS u modu Sport, bit će iznenađen kako se automobil mase 1,5 tona može osjećati poletnim i žustrim. Okretni moment od 260 Nm i snaga od 156 KS omogućuju brz start na semaforu i kratka pretjecanja, a to je nešto što vozaču čak i u ovo tmurno, kišovito tipično njemačko vrijeme ulijeva dobro raspoloženje. U modu Eco čak i snažna e-verzija djeluje pomalo bezvoljno i tromo, a budući da je funkcija grijanja također bila ograničena u ovom načinu rada, nije nam dugo trebalo da se vratimo Sportu.
Vrata i kokpit imaju atraktivnu mješavinu tkanine i plastičnih dijelova u boji, ali osnovni materijal – kao i u ostatku automobila – ostaje prvenstveno tvrda plastika. Opcijski kožni upravljač podsjeća na onaj u Astri, ugodan je i nije predebeo. Baš kao i u Astri Electric, smjer vožnje odsad se bira putem prekidača na dnu središnje konzole, a izgled i navigacija izbornika u infotainmentu također su na najaktualnijoj razini. Redizajnirana Opel Corsa – kako električna tako i ona klasična – u Hrvatsku stiže početkom sljedeće godine, a tada će biti poznate i sve cijene.
Zaključak
Facelift je Opel Corsu učinio prepoznatljivim članom obitelji te ujedno modernizirao poglavlja poput sigurnosti (LED-matrix, sustavi asistencije…), infotainmenta, motorizacije (spojka, hibridni pogoni) i dosega (električne izvedbe). Corsa Electric GS, koju smo imali prilike isprobati, je vrlo atraktivna varijanta električnog pogona koja djeluje samouvjereno (performanse) i upotrebljivo (doseg od 405 km po WLTP-u).