Opel Astra GSe – Sportaš i ekolog

Kompaktni plug-in hibrid sa sportskim predznakom nudi dovoljno užitka za upravljačem, dok se u gradskoj svakodnevici ponaša kao e-automobil bešumnog dosega oko 50 km

U segmentu kompaktnih hibridnih automobila s mogućnošću vanjskog punjenja baterije ne vlada gužva. Ako u jednadžbu dodamo i sportski predznak, izravnih konkurenata još je manje. Zašto bi onda netko zaustavio pogled na Astri GSe, koja po vanjskom izgledu ne odaje svoj pravi karakter? Zapravo nam se sviđa što bijela karoserija s crnim krovom nije nakićena sportskim detaljima, već ostavlja dojam samozatajnog sportaša koji igra dvostruku ulogu. Značka GSe (Grand Sport Einspritzung) ovdje nema povijesno značenje koje su nosili Commodore i Monza, već Opel okreće novu stranicu i početno slovo e sada dolazi od riječi ‘electric’. Troslovna kratica sada predstavlja Opelov podbrend zadužen za proizvodnju elektrificiranih modela s naglašenim dinamičkim osobinama.

Najbolje iz oba svijeta
Plug-in hibridi svojevrsni su ‘sveti gral’ s dvostrukom ulogom – u gradskoj svakodnevici ponašaju se kao potpuno električni automobili, dok na duljim putovanjima vlasnika lišavaju svih briga i zavrzlama oko punjenja baterije. Središnja je tema 1,6-litarski benzinac od 180 KS, koji surađuje s elektromotorom od 110 KS. Zajedničkim snagama, putem 8-stupanjskog automatskog mjenjača pokreću prednje kotače, ali ovdje se ne primjenjuje jednostavna matematička operacija zbrajanja koja bi dala rezultat od 290 KS, već je na raspolaganju snaga sustava od 225 KS. A ta brojka čini Astru GSe najsnažnijom dostupnom Astrom, uz sprint do stotke za 7,5 s i najveću brzinu od 235 km/h.

Isključivo na električni pogon može se uhvatiti 135 km/h, na račun baterije kapaciteta 12,4 kWh smještene ispod stražnjih sjedala. I tu dolazimo do prvog kamena spoticanja, odnosno kompromisnog rješenja. Spomenuta baterija ima masu oko 150 kg što je za automobil sportskog predznaka neželjeni balast, a kako bi se smjestila pod stražnjim sjedalima i spremnik goriva je smanjenog obujma (40 umjesto 52 litre), pa je realni doseg oko 500 km. Malo je ‘nastradao’ i prtljažnik čiji je obujam smanjen s 422 na 352 litre, što je još uvijek prihvatljivo za automobil kompaktne klase. Ono što je poraslo je masa vozila, pa se jezičac vage pomaknuo sve do 1654 kg.

Ovjes čini razliku
U minimalistički dizajniranoj unutrašnjosti dominiraju digitalni zasloni, s time da bismo od onog središnjeg poželjeli više intuitivnosti, ali tu su i fizičke tipke za osnovne funkcije. Ergonomija je odlična ponajviše zahvaljujući sjedalima s certifikatom AGR (kampanja za zdrava leđa), sjedi se nisko i upravljač lijepo sjeda u ruke. Nakon izvlačenja iz grada dolazimo do prvog odvojka obilaznice, što je i prvi ispit za podvozje sniženo za 10 mm u odnosu na standardne modele. Sportski amortizeri Koni imaju funkciju selektivnog prigušivanja frekvencija (FSD, automatski se prilagođavaju stanju na podlozi), široke niskoprofilne 18-colne gume Michelin Primacy 4 ne oskudijevaju s gripom, a kalibracija upravljača pruža dobar osjećaj, posebno na ulazu u zavoj. Baterija ne predstavlja prevelik uteg, no Astru GSe ne treba doživjeti kao beskompromisan sportski automobil, već hibrid atletskih sposobnosti.

U vozačkom smislu, jedini veći prigovor upućujemo osjećaju na kočnici, posebno u krajnjem dijelu hoda pedale, tik pred samo zaustavljanje automobila kada i mjenjač automatski prebacuje u niži stupanj, pa dolazi do blažeg zatrzavanja. Ali zato su kretanja iz mjesta vrlo fluidna što je zasluga električne komponente pogona, koja u svakodnevici ‘zauzdava’ potrošnju benzina i drži prosjek oko 7,5 l/100 km. U sportskoj vožnji potrošnja raste i do 10 litara, a s gotovo upola nižim prosjekom može se voziti u opuštenom ritmu magistrale. U konačnici, dašak sportskih karakteristika ima i svoju cijenu, koja se popela do nepunih 50.000 eura.

TEHNIČKI PODACI

Karoserija
DxŠxV 4374 x 1860 x 1472 mm, međuosovinski razmak 2675 mm, prtljažnik 352-1268 l, masa 1654 kg, nosivost 496 kg

Motor
Turbobenzinski, 1598 ccm, 133 kW (180 KS) pri 6000 o/min, okretni moment 250 Nm pri 1750 o/min, sinkroni elektromotor 81 kW i 320 Nm, snaga sustava 165 kW (225 KS), okretni moment sustava 360 Nm, litij-ionska baterija kapaciteta 12,4 kWh
Prijenos
Osmostupanjski automatski mjenjač, pogon na prednje kotače

Mjerenja

Najviša brzina…………..235 km/h

Ubrzanja električno/hibridno
0 – 50 km/h…………………………………3,7/3,0 s
0 – 80 km/h……………………………….8,8/5,5 s
0 – 100 km/h………………………………13,8/7,5 s
0 – 120 km/h……………………………..21,4/9,9 s
0 – 140 km/h………………………………–/12,8 s
0 – 180 km/h………………………………..–/21,3 s

Kočenje
Sa 100 km/h hladne………………………………35,1 m

Potrošnja
Na testu…………………………………2,1 l + 18,5 kWh/100 km
ams eko/prigradska/sportska………….. 6,1/7,4/9,9 l
Hibridni prosjek………………………………..7,6 l
Doseg električni/ukupni…………………46/598 km

Konkurenti
Volkswagen Golf GTE , Peugeot 308 GT Hybrid 225 od 48.480 eura, Mercedes-Benz A250e od 50.169 eura

Cijena
Opel Astra GSe……….od 49.096 eura
Testni model……………51.650 eura

Ocjena
Plus: Dvostruki karakter, ukupne performanse, potrošnja goriva, AGR sjedala, rad ovjesa
Minus: Povećana masa, smanjen obujam prtljažnika, doziranje kočne sile, cijena bez poticaja