Opel Astra Sports Tourer (2024.) – HR-premijera
Dostupna s benzinskim, dizel ili plug-in hibridnim pogonom, ručnim ili automatskim mjenjačem, ali i velikim prtljažnikom do 1634 l
S novim Sports Tourerom dobili smo ukupno jedanaestu generaciju Opelova kompaktnog karavana. Za dodatnih 1030 do 1400 (ovisno o opremi i motorizaciji) eura koliko je potrebno investirati u odnosu na kompaktnu Astru, dobiva se ne samo atraktivan dizajnerski kroj već i dodatnih 26,8 cm dužine (ukupno 4,64 m), od čega 5,7 cm otpada na veći međuosovinski razmak. Posljedično, dodatni prostor ne rezultira samo s više prostora za koljena nego općenito većim komforom straga. Preostalih 21,1 cm se odnosi na stražnji kraj, odnosno prtljažnik koji sada mjeri 597 l, čak 57 l više no prije. Ako imate perilicu rublja ili kakav sličan kabasti element, odmah možete isprobati i njegovu praktičnost jer s dimenzijama 103 x 103 x 80 cm predmeti te veličine bez problema stanu u prtljažnik, i to bez potrebe za spuštanjem varijabilne podnice ili polaganja stražnjih trodijelnih naslona.
Još i bolje, zahvaljujući utovarnom pragu manjem od 60 cm, ni leđa neće previše trpjeti. Maksimum s oborenim naslonima? Predmeti dugi 185 cm, široki 103 i visoki 69 cm ili jednostavnije – ukupan utovarni volumen od 1634 litre. Prtljažnik krije još jedan jednostavan, ali vrlo praktičan trik, a to je mogućnost postavljanja gornje podnice pod kutom od 45 stupnjeva kako sitnice ne bi slobodno letjele u vožnji. Dodatno, Sports Tourer u kabini nudi još 30 l praktičnih spremišta čija gumena podloga na dnu sprječava neugodno zveckanje odloženih sitnica tijekom vožnje.
Modularna EMP2-platforma na kojoj Astra Sports Tourer nastaje u Russelsheimu Stellantisova je platforma zajednička za sva vozila u koncernu, no istovremeno dopušta Opelu da se pri razvoju fokusira na karakteristične vrijednosti njemačke marke poput čvrsto podešenog, ali komfornog ovjesa i preciznog upravljača.
Ponudu motora otvara trocilindarski 1,2-litreni turbobenzinac snage 110 KS ili 130 KS pri čemu potonji uz šeststupanjski ručni, snagu na prednje kotače može prenositi i s pomoću vrlo komfornog osmostupanjskog automatika. Kod četverocilindarskog 1,5-litrenog turbodizela snage 120 KS automatski je mjenjač dio serijske opreme te donosi tri moda vožnje (Eco, Normal, Sport). Što se opreme tiče, s tri linije – Edition, GS i Ultimative – Opel je maksimalno pojednostavio ponudu.
Već početni Edition nudi mnogo toga, između ostalog pokretanje uz 16-inčne alu-naplatke, startanje motora na gumb, automatsku klimu, prednje i stražnje parking senzore, prozore na struju i električnu parkirnu kočnicu. Kontinuirani širokokutni zaslon do središnje konzole uključuje 10-inčne digitalne instrumente ispred vozača te desetinčni zaslon multimedije desno od njega. Za početni model Edition 1.2 110 MT6 u Opelu traže 27.407 eura. Ipak, domaći zastupnik računa da će domaćim flotnim kupcima biti najinteresatnija dizelska izvedba sa 130 KS uparena sa osamstupanjskim mjenjačem u opremi Edition koja košta 32.228 eura. Oprema GS koja nije dostupna uz početni benzinac snage 110 KS izvana se razlikuje zatamnjenim staklima, crnim krovom, ali i 17-inčnim alu-naplatcima.
Iznutra su tu dvozonska klima, bolja multimedija sa stražnjom parking kamerom, aktivni (ručni mjenjač), odnosno adaptivni (automatik) tempomat, ambijentalno osvjetljenje, grijani kožni upravljač, sportske alu-papučice, ali i vrhunski udobno i grijano ergonomsko AGR-sjedalo vozača. Oprema Ultimate, kako samo ime sugerira, nudi apsolutan komfor, od brojnih sustava pomoći vozaču, električno pokretanih vrata prtljažnika do alkantara sjedala, navigacije, head-up zaslona, bežičnog punjenja mobitela i vrhunskih Matrix LED-svjetala s čak 168 pojedinačnih LED-elemenata. Naravno, tu su i 18-colni Pentagon naplatci te stakleni krov za obilje svjetla u unutrašnjosti. U Opelu brinu o kupcima i nakon kupnje pa je tu jamstvo FlexCare u trajanju od pet godina ili 100.000 km.
Astra Sports Tourer odsad dolazi i kao plug-in hybrid. Pogonski sklop čine 1,6 turbobenzinac (150 KS) u kombinaciji s baterijom kapaciteta 12,4 kWh, a koja napaja 81 kW snažan permanentno sinkroni e-motor. Zajedno ova dva motora čine uzbudljivu kombinaciju snage 180 KS i okretnog momenta od 360 Nm, više no dovoljno za 7,6 s do 100 km/h ili vožnju oko 60 km isključivo na struju. Najviša brzina? 135 km/h na struju, 225 km/h u hibridnom načinu.
Nisko težište i dobro podešen ovjes dodatno potenciraju zabavu u vožnji, osmostupanjski automatik brine o komforu, dok mogućnost vuče prikolice do 1,4 tone naglašava praktičnost. Zbog baterije, prtljažnik je nešto manjeg volumena (516/1553 l), odnosno nema dvostruke podnice, no ostaje praktično spremište za kablove. Potonji, vrlo praktičan univerzalni s tri nastavka (AC trofazni, kućni, Tip 2 za javne punionice) Opel nudi na popisu dodatne opreme. Dolaz plug-in izvedbe na hrvatsko tržište očekuje se nešto kasnije.