Novi Lynk & Co 01 od 46.990 eura – Kinez bolji od Volva?
Izreka "ima ih k'o Kineza" na domaćem automobilističkom tržištu ima sve više smisla. Najnovija marka koja stiže u Hrvatsku u Hrvatskoj je Lynk & Co, a za početak se predstavlja 4,54 metara dugim SUV plug-in modelom jednostavnog imena 01 i početne cijene od 46.990 eura
Lynk & Co je, baš poput Volva ili Polestara, još jedna podmarka kineske grupe Geely. No, za razliku od Geely modela koji uspješno ili manje uspješno pokušavaju igrati na kartu povoljne cijene, Lynk & Co se želi pozicionirati tik uz bok skupih modela iz Švedske. U tu se svrhu i koristi tehnologija s polica Volva od bratskog Volva XC40 T5 Recharge koji od prije par mjeseci više nije dostupan u Europi. Dodatno, kineski “near premium” kako se klasificira, se pokazuje nešto voluminoznijim te mjeri 4,54 metara u dužinu uz 273,5 cm (+3,2 cm) međuosovinskog razmaka. Posljedično, ponuda prostora za putnike je izdašna, kako sprijeda tako i straga, dok prtljažnik nudi solidnih 466 l odnosno nešto manje solidnih 1213 litre kada su stražnji nasloni spušteni.
Poput kineske demokracije ponuda opreme se svodi na jedan paket, ali zato je kod boja na djelu pluralizam – plava ili crna. Rekli bi da autoevolucija nije daleko odmakla od inicijalnih zamisli Henry Forda. Oprema je naravno vrlo bogata, kako komforna tako i sigurnosna te uključuje sve od 20″ naplataka, LED farova i prtljažnika na struju preko adaptivnog tempomata i nadzora mrtvog kuta do navigacije, panoramskog krova i audio sustava sa 10 zvučnika.
U vožnji se Lynk oslanja na kombinaciju 1,5-litrenog benzinskog trocilindraša (180 KS) i e-motora snage 60 kW za ukupnih 192 kW (261 KS) koji se na prednje kotače prenose putem 7-stupanjskog mjenjača s dvostrukom spojkom. Vozač može birati između tri moda vožnje – Hybrid za kombinaciju oba pogona, Pure za vožnju isključivo na struju te Power za maksimalnu snagu. Zahvaljujući bateriji kapaciteta 14,1 kWh (neto) doseg bi prema WLTP-mjerenjima trebao biti 69 km. Redizajn koji bi uskoro trebao uslijediti trebao bi uhvatiti korak s konkurencijom koja to podiže na 100 km. Veći problem od dosega je međutim kombinacija hibridnog sklopa i želje vozača za svim osim za opuštenom vožnjom. Naime, u opuštenoj vožnji stvari funkcioniraju izvrsno no s odlučnijim pritiskanjem papučice gasa stvari se kompliciraju, a odluka o usklađivanju 7-stupanjskog mjenjača s dvostrukom spojkom s benzinskim i e-motorom odgađa željenu trenutnu reakciju. Naravno, tek će detaljniji test biti odlučan za ocjenu Lynkove dinamike i agilnosti pa ćemo za konačnu odluku pričekati koji tjedan.
Što se prodaje tiče, nema sumnje kako će kineski hi-tech svojim izgledom, opremom, ali i činjenicom da se radi o posve novom proizvodu (barem kod nas jer je ovaj model već neko vrijeme prisutan u dijelu EU država), naći dio obožavatelja kojima takve stvari neće previše smetati. Ipak, u ovom cjenovnom segmentu kupcima često nije važno par tisuća eura manje nego gledaju i ukupnu sliku koju pruža neki proizvođač. U konačnici, Lynk & Co 01 plug-in hybrid kreće od 46.990 eura što je primamljiva ponuda, a dobra je vijest kako je domaći zastupnik SEEAG (Kia, Volvo, Geely, SsangYong..) naučio nešto iz situacije s modelom Geely Atlas Pro i u cijenu već uključio akcijskih 3000 eura kako naknadno ne bi bilo neugodnih iznenađenja.