Nova Opel Corsa je lakša do 200 kg i potpuno je drukčija od prethodnice
Nova Opel Corsa u rukama ostavlja potpuno drukčiji doživljaj vožnje i izvedbe od Peugeota 208 s kojim dijeli platformu, a najimpresivnija je kad je riječ o oštrini upravljanja, solinoj opremi i dizajnu
Pod limom nove Opel Corse puno je strategije, promišljanja i zaključaka, pogotovo jer je riječ o modelu koji se rađa u vrijeme velike tranzicije s klasičnih benzin-dizel pogona na električna vozila i baterijska vozila. Upravo je zato nova Corsa nastala na istoj platformi kao i Peugeot 208 te je u startu spremna za plug-in tehnologiju, ali i potpuno električnu izvedbu. Odnosno, to je model koji će i dalje stizati iz tvornice u Zaragozi, baš kao i sve Corse, ali će se na istoj liniji moći proizvoditi i klasični i baterijski modeli.
Novi model, ni manje ni više vozili smo Šibenskim zaleđem, zajedno sa svim svjetskim novinarima
Na prvi pogled jasno je kako nova Corsa 6. generacije jako prati trendove. Dvobojna karoserija, fensi felge, LED-optika… Sve je tu, ali Corsa ipak nije samo Peugeot 208 s Opelovom značkom. Vidno je germanizirana, kako stilski tako i izvedbeno, pa možemo reći kako nosi francuske gene i njemačku izvedbu. Dobro je to! Pogotovo jer se njemačka oštrina osjeća u volanu i podvozju.
Što nam se sviđa:
- Precizno podvozje
- Početna cijena
- Vozačka pozicija
- Oprema
- Rad pametnih svjetala
Što nam se ne sviđa:
- Ponovno je potrebno jako pritiskati gumb-start da bi se motor upalio, kao na starijim PSA-Opel modelima
- Preglednost straga
- Plastike po vratima
- Izgled digitalnih instrumenata
Zapravo nam se dopada što je nova Corsa ignorirala ekspresionizam interijera 208-ice. Novi Opel je moderan, ali je u svoj tehnologiji zadržao klasičan izričaj s konvencionalnom logikom. Materijali su puno bolji nego do sada, baš kao i kvaliteta izvedbe. Voljeli bi smo da su u skladu s time, dakle malo interesantnije, izvedeni i glavni instrumenti,
Maksimalno moderno, ali po konvencionalnim pravilima – tako je uređena nova Corsa
Opel je s novom Corsom usnio i zahtjevnije kupce, pa je na popis opcija dodao sve što možete zamisliti. Svakako i napredna LED svjetla IntelliLux Matrix s osam segmenata, čega dosad nije bilo u ovoj klasi, a onda i digitalne 7-inčne instrumente, radarski pametni tempomat, lumbalnu masažu… Napredna svijetla smo isprobali po noćnoj vožnji od Primoštena do Splita i rade fantastično. Dok se vozite s upaljenim dugim svjetlima ona lijepo i brzo izoliraju promet iz suprotnog smjera.
Oprema početnog modela po cijeni od 97.400 kn sadržava: klima sustav, audio sustav s 5-inčnim ekrabom, komande na volanu, sustav prepoznavanja ograničenja brzine, detekciju sudara, detekciju pješaka, 3,5-inčni prikaz pred vozačem između instrumenata, čelične kotače 15-cola, tempomat i po moć pri kretanju uzbrdo
Dimenzije su povećane, četiri centimetra u dužinu, pa je Corsa sada dugačka 4,06 metara. Dulja je od starog Kadetta, a sve je bliža, percepcijom svakako, i novoj Astri. Srećom, zato je i interijer dovoljno prostran, što je popravljeno već s prošlom generacijom, a narastao je i prtljažnik. Sa 285 na 309 litara. Najbolji u klasi nude 320 litara. Zanimljivo, karoserija je niža čak 48 mm, ali je u novom modelu čak više prostora (+3 mm) za glavu
Sudeći po brojkama ispada, kad je riječ o početnom modelu, kako je nova Corsa lakša čak 200 kg jer teži tek 980 kg
Teško je za vjerovati da je novi model olakšan čak 200 kg. Međutim, ako gledamo tehničke podatke početnih modela, Corsa je dosad bila teška oko 1165 do 1199 kg. S druge strane, početna izvedba sada ima deklariranu masu od svega 980 kg. Sama karoserija je lakša 40 kg, kompaktni 3-cilindarski motori oko 15 kg, a recimo samo poklopac motora još 2,4 kg.
Vozač sjedi u 28 mm nižoj vozačkoj poziciji za volanom koji je jako dobro podesiv. K tomu, samo su sklopovi sjedala donijeli olakšanje od 10 kg. Prednja sjedala su lakša za oko 5 kg, a stražnja oko 4 kg. Od toga osjetno profitiraju motori, ali i dinamika vozila, pa u novim Corsama 1 KS vrijedi puno više nego u prethodnima.
Servo upravljača postavljen je vrlo nisko uz poluosovine, prije je bio u razini volana, što nije jeftina izvedba, ali podilazi dobrom osjećaju na volanu
Doživljaj za volanom nije usporediv s prethodnicom. Corsa se lijepo vodi zavojima i ravnicama, pri svim brzinama, jer je izuzetno dobro uravnotežena. Nema više Opelovog praznog osjećaja na volanu popraćenog višom masom. Tromost je zamijenila oštrina, pa s McPhersonovim prednjim ovjesom i torzijskom gredom straga, Corsa nije ni tvrda ni nestabilna.
Zbog niskog težišta, male mase i finog, podatnog podvozja koje ne umara, ali ispunjava zadatke, Corsom ćete odraditi vrlo zahtjevne dionice bez ikakvog umora. Htjet ćete još! Gdje su bila ta rješenja dok su u fokusu bili OPC-modeli sa 200 KS? Eh… Sviđa nam se jasnoća upravljanja i svakako brzina reakcije na komande volanom koju bi u ovom trenutku mogli proglasiti najboljom u klasi.
S najjačom izvedbom od 130 KS može se uživati, pogotovo kad stisnete tipku “sport” pa se volan utegne za dinamičniju vožnju i probudi zabavniji zvuk ispuha
Ponuda motora nije onako široka kako smo navikli kod Corse, ali će zadovoljiti svakoga. Pokriva raspon od 75 do 130 KS, pogotovo zbog manje mase, ali i sjajne aerodinamike sa Cw 0,29. Početni motor je 1,2-litreni benzinac sa 75 KS (174 km/h i 13,2 s), dok su i svi drugi snažniji trocilindraši. Izuzev 1,5-litrenog dizelaša koji neočekivano ima 4 cilindra – za razliku od izvedbe u Astri.
Snažnije izvedbe s turbopunjačem su također 1,2-litreni benzinski trocilindraši. Slabija izvedba sa 100 KS raspolaže s čak 205 Nm te je od 1,4-litrenog prethodnika sa 4 cilindra i 100 KS bolja u svakom pogledu. Postiže 199 km/h, a do stotke ubrzava za 9,9 sekundi. U njenom slučaju čak 95 posto momenta raspoloživo je od 1500 do 3500 okretaja.
Osim ručnog 6-brzinskog mjenjača izvedba sa 100 dostupna je i 8-brzinskim ZF-ovim automatikom
Najzabavnija je svakako Corsa sa 130 KS i 230 Nm, ali i u njoj je isti 1,2-litreni trocilindarski turbo. Ponovno, prethodnik te izvedbe sa 150 KS nudio je najvišu brzinu od 207 km/h, a nova Corsa nudi 208 km/h i dostupna je jedino uz 8-brzinsku automatiku. Do stotke ubrzava za 8,7 sekundi.
Dizelska alternativa je novi 1,5-litreni motor, koji nije posuđen iz PSA-koncerna, već je ostavština razvojnog odjela Opela. Nudi se u izvedbi sa 102 KS te obiluje okretnim mometom te rekordno niskom potrošnjom. Osjeti se kako nije riječ o trocilindrašu i on nas je podsjetio na klasične vrijednosti dobrog dizela u malom gradskom autu.
Pored nove obične nove Corse možete naručiti i električniu koja stoji od 242.358 kn
Testnu dionicu od Splita do Šibenika odradili smo sa najjačim benzincem sa 130 KS i 8-stupanjskim automatikom. Lako se prestiže, odziv na gas je odličan i očigledno je da su niža masa i nasjeckanih 8 stupnjeva oraspoložili 1,2-litrenog tubaka. Za dinamičnu (ne divlju) vožnju zavojima potrebno je do 8 litara. Lako se voziti i uz prosjek oko 6 l/100 km, a kakav je točno vidjet ćemo na skorom testu u magazinu Auto motor i sport.