

Pod limom nove Opel Corse puno je strategije, promišljanja i zaključaka, pogotovo jer je riječ o modelu koji se rađa u vrijeme velike tranzicije s klasičnih benzin-dizel pogona na električna vozila i baterijska vozila. Upravo je zato nova Corsa nastala na istoj platformi kao i Peugeot 208 te je u startu spremna za plug-in tehnologiju, ali i potpuno električnu izvedbu. Odnosno, to je model koji će i dalje stizati iz tvornice u Zaragozi, baš kao i sve Corse, ali će se na istoj liniji moći proizvoditi i klasični i baterijski modeli.
Na prvi pogled jasno je kako nova Corsa 6. generacije jako prati trendove. Dvobojna karoserija, fensi felge, LED-optika… Sve je tu, ali Corsa ipak nije samo Peugeot 208 s Opelovom značkom. Vidno je germanizirana, kako stilski tako i izvedbeno, pa možemo reći kako nosi francuske gene i njemačku izvedbu. Dobro je to! Pogotovo jer se njemačka oštrina osjeća u volanu i podvozju.
Zapravo nam se dopada što je nova Corsa ignorirala ekspresionizam interijera 208-ice. Novi Opel je moderan, ali je u svoj tehnologiji zadržao klasičan izričaj s konvencionalnom logikom. Materijali su puno bolji nego do sada, baš kao i kvaliteta izvedbe. Voljeli bi smo da su u skladu s time, dakle malo interesantnije, izvedeni i glavni instrumenti,
Opel je s novom Corsom usnio i zahtjevnije kupce, pa je na popis opcija dodao sve što možete zamisliti. Svakako i napredna LED svjetla IntelliLux Matrix s osam segmenata, čega dosad nije bilo u ovoj klasi, a onda i digitalne 7-inčne instrumente, radarski pametni tempomat, lumbalnu masažu… Napredna svijetla smo isprobali po noćnoj vožnji od Primoštena do Splita i rade fantastično. Dok se vozite s upaljenim dugim svjetlima ona lijepo i brzo izoliraju promet iz suprotnog smjera.
Oprema početnog modela po cijeni od 97.400 kn sadržava: klima sustav, audio sustav s 5-inčnim ekrabom, komande na volanu, sustav prepoznavanja ograničenja brzine, detekciju sudara, detekciju pješaka, 3,5-inčni prikaz pred vozačem između instrumenata, čelične kotače 15-cola, tempomat i po moć pri kretanju uzbrdo
Dimenzije su povećane, četiri centimetra u dužinu, pa je Corsa sada dugačka 4,06 metara. Dulja je od starog Kadetta, a sve je bliža, percepcijom svakako, i novoj Astri. Srećom, zato je i interijer dovoljno prostran, što je popravljeno već s prošlom generacijom, a narastao je i prtljažnik. Sa 285 na 309 litara. Najbolji u klasi nude 320 litara. Zanimljivo, karoserija je niža čak 48 mm, ali je u novom modelu čak više prostora (+3 mm) za glavu
Teško je za vjerovati da je novi model olakšan čak 200 kg. Međutim, ako gledamo tehničke podatke početnih modela, Corsa je dosad bila teška oko 1165 do 1199 kg. S druge strane, početna izvedba sada ima deklariranu masu od svega 980 kg. Sama karoserija je lakša 40 kg, kompaktni 3-cilindarski motori oko 15 kg, a recimo samo poklopac motora još 2,4 kg.
Vozač sjedi u 28 mm nižoj vozačkoj poziciji za volanom koji je jako dobro podesiv. K tomu, samo su sklopovi sjedala donijeli olakšanje od 10 kg. Prednja sjedala su lakša za oko 5 kg, a stražnja oko 4 kg. Od toga osjetno profitiraju motori, ali i dinamika vozila, pa u novim Corsama 1 KS vrijedi puno više nego u prethodnima.
Doživljaj za volanom nije usporediv s prethodnicom. Corsa se lijepo vodi zavojima i ravnicama, pri svim brzinama, jer je izuzetno dobro uravnotežena. Nema više Opelovog praznog osjećaja na volanu popraćenog višom masom. Tromost je zamijenila oštrina, pa s McPhersonovim prednjim ovjesom i torzijskom gredom straga, Corsa nije ni tvrda ni nestabilna.
Zbog niskog težišta, male mase i finog, podatnog podvozja koje ne umara, ali ispunjava zadatke, Corsom ćete odraditi vrlo zahtjevne dionice bez ikakvog umora. Htjet ćete još! Gdje su bila ta rješenja dok su u fokusu bili OPC-modeli sa 200 KS? Eh… Sviđa nam se jasnoća upravljanja i svakako brzina reakcije na komande volanom koju bi u ovom trenutku mogli proglasiti najboljom u klasi.
Ponuda motora nije onako široka kako smo navikli kod Corse, ali će zadovoljiti svakoga. Pokriva raspon od 75 do 130 KS, pogotovo zbog manje mase, ali i sjajne aerodinamike sa Cw 0,29. Početni motor je 1,2-litreni benzinac sa 75 KS (174 km/h i 13,2 s), dok su i svi drugi snažniji trocilindraši. Izuzev 1,5-litrenog dizelaša koji neočekivano ima 4 cilindra – za razliku od izvedbe u Astri.
Snažnije izvedbe s turbopunjačem su također 1,2-litreni benzinski trocilindraši. Slabija izvedba sa 100 KS raspolaže s čak 205 Nm te je od 1,4-litrenog prethodnika sa 4 cilindra i 100 KS bolja u svakom pogledu. Postiže 199 km/h, a do stotke ubrzava za 9,9 sekundi. U njenom slučaju čak 95 posto momenta raspoloživo je od 1500 do 3500 okretaja.
Najzabavnija je svakako Corsa sa 130 KS i 230 Nm, ali i u njoj je isti 1,2-litreni trocilindarski turbo. Ponovno, prethodnik te izvedbe sa 150 KS nudio je najvišu brzinu od 207 km/h, a nova Corsa nudi 208 km/h i dostupna je jedino uz 8-brzinsku automatiku. Do stotke ubrzava za 8,7 sekundi.
Dizelska alternativa je novi 1,5-litreni motor, koji nije posuđen iz PSA-koncerna, već je ostavština razvojnog odjela Opela. Nudi se u izvedbi sa 102 KS te obiluje okretnim mometom te rekordno niskom potrošnjom. Osjeti se kako nije riječ o trocilindrašu i on nas je podsjetio na klasične vrijednosti dobrog dizela u malom gradskom autu.
Testnu dionicu od Splita do Šibenika odradili smo sa najjačim benzincem sa 130 KS i 8-stupanjskim automatikom. Lako se prestiže, odziv na gas je odličan i očigledno je da su niža masa i nasjeckanih 8 stupnjeva oraspoložili 1,2-litrenog tubaka. Za dinamičnu (ne divlju) vožnju zavojima potrebno je do 8 litara. Lako se voziti i uz prosjek oko 6 l/100 km, a kakav je točno vidjet ćemo na skorom testu u magazinu Auto motor i sport.