

Sitne, ali sveobuhvatne izmjene na novoj Astri Opel već mjesecima testira, a sad su došle na rad i prve testne vožnje novinara. Netom prije salona automobila u Frankfurtu, netom prije predstavljanja Golfa osme generacije. Jer, da ne okolišamo, te dvije njemačke okosnice vozačke svakodnevice oduvijek su definirale kompaktni razred.
Baš tako, nova Astra je učinkovita, a to je iz vozačke perspektive nekad vrlo teško osjetiti. Doduše, nekad i nije, ali ako je suditi po promjenama na vanjskom dizajnu onda neće biti senzacije. Jer, vjerujemo da će samo vozači aktualnog modela lako primijetiti razlike koje otkriva model za 2020.
Nova Asra u prodajne salone dolazi u studenom 2019., ali ju naručiti možete već sad. Početna cijena od 144 tisuće kuna odnosi se na osnovni model sa 1,2-litrenim turbobenzincem snage 110 KS, a uključuje i FelxCare produženo jamstvo od 4 godine.
Bez obzira na samozatajan novi vanjski dizajn ostaje činjenica da je Opel proveo dosta vremena u zračnom tunelu, pa je koeficijent aerodinamike unaprijedio do respektabilnog rezultata Cw od čak 0,25 u slučaju karavana, odnosno 0,26 u slučaju petvratnog modela. To je fantastično.
Napredna prednja LED-svijetla ostala su ista, ali je zato Opel poradio na pogledu unazad. Konkretno, na samoj kameri i prikazu koji je sada boljeg kontrasta i znatno olakšava vožnju unazad. K tomu, nova Astra je napokon dobila i potpuno digitalne instrumente, kao i proširene funkcije infotainmenta na 8-inčnom ekranu.
Nova Opel Astra nudit će se isključivo sa 3-cilindarskim motorima. Da, dobro ste čuli! Tri cilindra će imati i benzinski i dizelski motori, a najveća je novost što ćete ih moći kombinirati s novim mjenjačima i što će imati respektabilno nisku emisiju CO2.
Benzinska ponuda počinje sa 1,2-litrenim tubo agregatom koji može razvijati 110, 130 i 145 KS. Odnosno, tu je još jedan veći 1,4-litreni turbobenzinac koji također razvija 145 KS, ali će biti vezan isključivo uz novi CVT-mjenjač sa 7 virtualnih stupnjeva prijenosa.
Dizelski dio asortimana ne uključuje dosadašnje 1.6 CDTI agregate, a nije riječ niti o motorima koji se već ugrađuju u Peugeotove i Citroenove modele. To smo prvo pomislili jer riječ je o 1,5-litrenim agregatima, samo što u Astri i oni imaju samo tri cilindra.
Slabiji će biti snažan 105 KS i 260 Nm, a jači 122 KS i 300 Nm, s time da će se jači osim s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem moći kombinirati sa 9-brzinskim automatikom. Nisku razinu CO2 (96, odnosno 110 g/km) Opel je postigao upotrebom klasičnog katalizatora, AdBlue injektora, SCR katalizatora i DPF-a.
Dojam svakako jest malo bolji na račun boljeg ekrana i sitnih detalja, pogotovo instrumenata. Možda se može primijetiti i nešto niža razina buke na račun aerodinamike. No, svakako, dobar auto, što aktualna Astra svakako jest, postao je još bolji.
Doživljaj u početnoj izvedbi 1.2 je iznenađujuće dobar. Vozač će odmah prepoznati da je u 3-cilindrašu, ali to neće nužno biti negativna osobina. Potrebno je samo kratko privikavanje, a na snagu nipošto neće imati zamjerki. Sa 130 KS Astra 1.2 vuče odlučno i može biti optimalna kupnja.
CVT-mjenjač u kombinaciji s trenutno najjačim motorom ne donosi senzaciju. Za međugradske ili pospane gradske, bit će sjajan. Ali, u njemu nema nikakvih vozačkih ili sportskih aspiracija. Probali smo i 1,5-litrenog dizela u kombinaciji s 9-brzinskim automatikom. Takva kombinacija jako dobro funkcionira prvenstveno zbog obilja mometa, ali, istina je, osjeća se da je riječ o manjem 3-cilindarskim motorom. Djelom i zbog buke.
Inače, svi 3-cilindraši, budući da koriste osovine za umirivanje rada, rade prilično harmonično i mirno. Ne iritiraju frekvencijom zvuka i zapravo su dovoljno veseli i zabavni za ritam koji nameće svakodnevica.