Nova Mercedes C-klasa kao ključ novog mozaika i preostali vrući e-noviteti . Ekskluzivno!
Ola Kallenius je krajem svibnja preuzeo kormilo koncerna Daimler. Njegov je primarni zadatak da zaključi proces restrukturiranja koncerna te pokuša dodatno optimizirati proizvodnju. Ključan kamenčić u ovom mozaiku mogla bi biti sljedeća generacija C-klase koja na tržište stiže 2021.
Sada već legendarni video u kojem bivši generalni direktor Daimlera Dieter Zetsche – nakon što je umirovljen – završava u BMW-u i8 roadsteru, osim što nas je sve dobro nasmijao, ujedno je i nagovijestio novo vrijeme za ovaj koncern.
Naime, za kormilom sada sjedi Ola Kallenius od kojeg uprava vrlo mnogo očekuje. Dosadašnje rezultate, naravno, neće biti lako nadmašiti, budući da je Zetsche u svom poslu bio enormno uspješan te doveo Mercedes na toliko željeni tron.
Kallenius će prije svega imati velikih problema da nadmaši profitabilnost koju je Zetsche ostvario, jer koncern u skorašnje vrijeme mora uložiti velike svote novca u tehnologije budućnosti.
C-klasa kao stup uspješnog poslovanja
C-klasa će i dalje biti jezgra Mercedesova poslovanja, budući da će u sljedećem izdanju brojati više od 50 modelskih izvedbi – 30 limuzina i karavana, 21 kupe- i kabrio-model. Ponuda motora seže od 122 KS snažnog početnog dizela pa sve do AMG-ova V8 (C63) sa 510 KS, što je – gledajući iz prizme troškova proizvodnje – neučinkovito poslovanje. Naime, postoji velika vjerojatnost da će uprava upravo po tom pitanju zahtijevati velike rezove, no konačna odluka još nije donesena.
Uz skromniju ponudu motora, primarni cilj novog direktora je smanjenje CO2 radi ispunjavanja legislativnih normi. Prošle godine je Mercedesov flotni CO2 iznosio 134 g/km, što već 2021. treba spustiti na – 95!
Bit će to izuzetno težak zadatak, jer Mercedes ‘živi’ od prodaje velikih automobila, pretežito SUV-a, pa je logično da u Stuttgartu planiraju porast proizvodnje i prodaje plug-in hibrida i e-auta.
Proizvodnja prvog e-SUV-a EQC kasni, budući da je tvornica u Bremenu već sada preopterećena. U Mercedesu pak kažu da će pravi zamah s tim modelom uhvatiti od početka sljedeće godine.
Platforma ‘Electric First’
Iako su EQC i EQA postavljeni na modificiranoj platformi za klasične automobile, inženjeri su za izradu EQ-modela mogli upotrijebiti tek 15 posto zajedničkih komponenti – čak 85 posto je nastalo s praznog lista papira.
Tek će treći model – EQS – biti postavljen na elektro-platformu EVA-2 gdje su baterije smještene u podnici (i zbog sigurnosti potpuno zaštićene nosivim elementima), a ne kao dosad – u prtljažniku.
EQS će stoga imati veće dizajnerske fleksibilnosti koje će rezultirati različitijim karoserijskim izvedbama i oblicima.
Kallenius je pak u prvi plan gurnuo potpuno novu platformu koja bi u sebi trebala sjedinjavati tri dosadašnje arhitekture – MFA, MRA i EVA.
Njezina je krilatica ‘Electric First’, što znači da je prvenstveno namijenjena elektrificiranim automobilima, no može poslužiti i kao osnova za automobile s motorima na unutarnje izgaranje. Loša je vijest da ta platforma neće stići prije 2027. godine. A Mercedes bi već do 2022. trebao nuditi desetak e-auta, od čega su tri na osnovi Smarta, a sedam iz EQ-serije.
Investicije u nove tehnologije
Veliki pritisak na Kallenius zasigurno će imati i razvoj tehnologija za automatiziranu vožnju kao i potpunu autonomnu vožnju. Budući da je riječ o investiciji koja se mjeri u milijardama eura, Daimler je sklopio pakt s vječnim rivalom BMW-om te usko surađuje s Boschem.
Razvoj novih motora koštao je Daimler-koncern nevjerojatne tri milijarde eura. Novi benzinci s filtrom čestica i generacija dizela kodne oznake OM 654 stoga bi trebali trajati daleko u budućnost te bi – uz naravno pripadajuće modifikacije – trebali zadovoljavati čak i normu Euro 7.
U Mercedesu službeno ne žele govoriti o ukidanju proizvodnje dizelskih motora te u suradnji s Boschem razvijaju sustav pročišćavanja koji bi trebao drastično sniziti emisije NOx-a. Hoće li taj sustav svoje mjesto pronaći već u idućoj generaciji C-klase koja na tržište stiže u proljeće 2021., još nije poznato.
Žestok tempo postaje – još žešći
No poznato je da će C-klasa u plug-in hibridnoj izvedbi na električni pogon prelaziti do 75 km, te da će svi modeli imati 48-voltnu mrežu i boost-funkciju. Isto tako, prema uzoru na veću E-klasu, i C-klasa će dobiti karavansku off-road inačicu pod nazivom All-Terrain.
Nova generacija će u unutrašnjosti dobiti impozantan kokpit s XL-ekranom, te će prema uzoru na S-klasu biti opremljena autonomnom vožnjom razine tri. Naravno, inženjeri će joj pridodati MBUX s rafiniranim sustavom glasovnih naredbi.
Isto tako, sigurno je da će Kallenius u budućnosti dodatno širiti broj partnera. Naime, već sada je poznato da se nasljednik aktualne generacije Smarta razvija u suradnji s kineskim Geelyjem (stiže 2022.), te da će se suradnja s Renault-Nissanom dodatno intenzivirati.
Isto tako, sve glasnije spominje se i potencijalna suradnja s FCA-koncernom (Fiat-Chrysler). Dakle, tempo promjena unutar koncerna je žestok te se unatoč tome, mora – dodatno pojačati!
Ola Kallenius: Šveđanin je u svibnju preuzeo funkciju prvog čovjeka Daimlera.
Nije inženjer već ‘poslovnjak’ iliti mešetar, timski je igrač i voli poslušati drugo mišljenje. U Daimleru je od 1993., na glasu je kao odličan analitičar te ima izrazito odbojan stav glede klasične hijerarhijske ljestvice. Unatoč vrlo ugodnom i prijateljskom nastupu, njegov je stav uvijek isti – od svojih zaposlenika u svakom trenutku traži najviši angažman.
Nova C-klasa
I dalje najuspješniji i najprodavaniji model Mercedesa, unatoč ‘poplavi’ silnih SUV-a.
Peta generacija će nositi modelsku oznaku W 206 te će biti predstavljena krajem iduće godine, dok će prodaja započeti u proljeće 2021. godine. Bit će postavljena na MRA-2-platformu, dakle istu onu na kojoj su i E- i S-klasa. Dizajnerski će C-klasa, baš kao i aktualna A-klasa, biti više evolucija no revolucija.
Naravno, tu mislimo na eksterijer, budući da će interijer (ponovno) biti veliki iskorak u odnosu na prethodnika. Kokpit će biti preuzet iz EQC-a, što znači da će dominirati dva velika ekrana i ‘izbrušeni’ MBUX-infotainment.