Nova Mercedes C-klasa kao ključ novog mozaika i preostali vrući e-noviteti . Ekskluzivno!

Ola Kallenius je krajem svibnja preuzeo kormilo koncerna Daimler. Njegov je primarni zadatak da zaključi proces restrukturiranja koncerna te pokuša dodatno optimizirati proizvodnju. Ključan kamenčić u ovom mozaiku mogla bi biti sljedeća generacija C-klase koja na tržište stiže 2021.

Sada već legendarni video u kojem bivši generalni direktor Daimlera Dieter Zetsche – nakon što je umirovljen – završava u BMW-u i8 roadsteru, osim što nas je sve dobro nasmijao, ujedno je i nagovijestio novo vrijeme za ovaj koncern.

Naime, za kormilom sada sjedi Ola Kallenius od kojeg uprava vrlo mnogo očekuje. Dosadašnje rezultate, naravno, neće biti lako nadmašiti, budući da je Zetsche u svom poslu bio enormno uspješan te doveo Mercedes na toliko željeni tron.

Kallenius će prije svega imati velikih problema da nadmaši profitabilnost koju je Zetsche ostvario, jer koncern u skorašnje vrijeme mora uložiti velike svote novca u tehnologije budućnosti.

C-klasa kao stup uspješnog poslovanja

C-klasa će i dalje biti jezgra Mercedesova poslovanja, budući da će u sljedećem izdanju brojati više od 50 modelskih izvedbi – 30 limuzina i karavana, 21 kupe- i kabrio-model. Ponuda motora seže od 122 KS snažnog početnog dizela pa sve do AMG-ova V8 (C63) sa 510 KS, što je – gledajući iz prizme troškova proizvodnje – neučinkovito poslovanje. Naime, postoji velika vjerojatnost da će uprava upravo po tom pitanju zahtijevati velike rezove, no konačna odluka još nije donesena.

E-klasa facelift stiže u proljeće 2020. s novim prednjim i stražnjim svjetlima

Uz skromniju ponudu motora, primarni cilj novog direktora je smanjenje CO2 radi ispunjavanja legislativnih normi. Prošle godine je Mercedesov flotni CO2 iznosio 134 g/km, što već 2021. treba spustiti na – 95!

Bit će to izuzetno težak zadatak, jer Mercedes ‘živi’ od prodaje velikih automobila, pretežito SUV-a, pa je logično da u Stuttgartu planiraju porast proizvodnje i prodaje plug-in hibrida i e-auta.

Proizvodnja prvog e-SUV-a EQC kasni, budući da je tvornica u Bremenu već sada preopterećena. U Mercedesu pak kažu da će pravi zamah s tim modelom uhvatiti od početka sljedeće godine.

Platforma ‘Electric First’

Iako su EQC i EQA postavljeni na modificiranoj platformi za klasične automobile, inženjeri su za izradu EQ-modela mogli upotrijebiti tek 15 posto zajedničkih komponenti – čak 85 posto je nastalo s praznog lista papira.

Tek će treći model – EQS – biti postavljen na elektro-platformu EVA-2 gdje su baterije smještene u podnici (i zbog sigurnosti potpuno zaštićene nosivim elementima), a ne kao dosad – u prtljažniku.

EQS će stoga imati veće dizajnerske fleksibilnosti koje će rezultirati različitijim karoserijskim izvedbama i oblicima.

Kallenius je pak u prvi plan gurnuo potpuno novu platformu koja bi u sebi trebala sjedinjavati tri dosadašnje arhitekture – MFA, MRA i EVA.

EQ serija potpuno električnih modela nastavlja s A-serijom, naravno u naličju SUV-a

Njezina je krilatica ‘Electric First’, što znači da je prvenstveno namijenjena elektrificiranim automobilima, no može poslužiti i kao osnova za automobile s motorima na unutarnje izgaranje. Loša je vijest da ta platforma neće stići prije 2027. godine. A Mercedes bi već do 2022. trebao nuditi desetak e-auta, od čega su tri na osnovi Smarta, a sedam iz EQ-serije.

Investicije u nove tehnologije

Veliki pritisak na Kallenius zasigurno će imati i razvoj tehnologija za automatiziranu vožnju kao i potpunu autonomnu vožnju. Budući da je riječ o investiciji koja se mjeri u milijardama eura, Daimler je sklopio pakt s vječnim rivalom BMW-om te usko surađuje s Boschem.

Razvoj novih motora koštao je Daimler-koncern nevjerojatne tri milijarde eura. Novi benzinci s filtrom čestica i generacija dizela kodne oznake OM 654 stoga bi trebali trajati daleko u budućnost te bi – uz naravno pripadajuće modifikacije – trebali zadovoljavati čak i normu Euro 7.

U Mercedesu službeno ne žele govoriti o ukidanju proizvodnje dizelskih motora te u suradnji s Boschem razvijaju sustav pročišćavanja koji bi trebao drastično sniziti emisije NOx-a. Hoće li taj sustav svoje mjesto pronaći već u idućoj generaciji C-klase koja na tržište stiže u proljeće 2021., još nije poznato.

Žestok tempo postaje – još žešći

No poznato je da će C-klasa u plug-in hibridnoj izvedbi na električni pogon prelaziti do 75 km, te da će svi modeli imati 48-voltnu mrežu i boost-funkciju. Isto tako, prema uzoru na veću E-klasu, i C-klasa će dobiti karavansku off-road inačicu pod nazivom All-Terrain.

Nova generacija će u unutrašnjosti dobiti impozantan kokpit s XL-ekranom, te će prema uzoru na S-klasu biti opremljena autonomnom vožnjom razine tri. Naravno, inženjeri će joj pridodati MBUX s rafiniranim sustavom glasovnih naredbi.

Novi SL razvija se u AMG-ovom središtu u Affalterbachu

Isto tako, sigurno je da će Kallenius u budućnosti dodatno širiti broj partnera. Naime, već sada je poznato da se nasljednik aktualne generacije Smarta razvija u suradnji s kineskim Geelyjem (stiže 2022.), te da će se suradnja s Renault-Nissanom dodatno intenzivirati.

Isto tako, sve glasnije spominje se i potencijalna suradnja s FCA-koncernom (Fiat-Chrysler). Dakle, tempo promjena unutar koncerna je žestok te se unatoč tome, mora – dodatno pojačati!

 

Ola Kallenius: Šveđanin je u svibnju preuzeo funkciju prvog čovjeka Daimlera.

Nije inženjer već ‘poslovnjak’ iliti mešetar, timski je igrač i voli poslušati drugo mišljenje. U Daimleru je od 1993., na glasu je kao odličan analitičar te ima izrazito odbojan stav glede klasične hijerarhijske ljestvice. Unatoč vrlo ugodnom i prijateljskom nastupu, njegov je stav uvijek isti – od svojih zaposlenika u svakom trenutku traži najviši angažman.

Nova C-klasa
I dalje najuspješniji i najprodavaniji model Mercedesa, unatoč ‘poplavi’ silnih SUV-a.

 

Peta generacija će nositi modelsku oznaku W 206 te će biti predstavljena krajem iduće godine, dok će prodaja započeti u proljeće 2021. godine. Bit će postavljena na MRA-2-platformu, dakle istu onu na kojoj su i E- i S-klasa. Dizajnerski će C-klasa, baš kao i aktualna A-klasa, biti više evolucija no revolucija.

Naravno, tu mislimo na eksterijer, budući da će interijer (ponovno) biti veliki iskorak u odnosu na prethodnika. Kokpit će biti preuzet iz EQC-a, što znači da će dominirati dva velika ekrana i ‘izbrušeni’ MBUX-infotainment.