Novi Mercedes AMG A45 i CLA45

Naizgled su ovo samo šminkerske ljute pile, ali zapravo je riječ o izuzetnim nositeljima najnovijih tehnologija i nekim potpuno novim rješenjima. AMG A45 i CLA45 4MATIC dolaze i u dvije izvedbe, naravno traži se izvedba "S", a to je ona snažnija sa čak 421 KS i 500 Nm

Tko je probao voziti sada već staru A-klasu 45 AMG 4Matic znat će o kakvom je automobilu riječ. Pogotovo uz sva poboljšanja koja donosi potpuno novi model i kojeg ćemo krajem srpnja provozati u Španjolskoj na stazi Jarama.

Prethodnicu smo vozili u nekoliko situacija. Po našem Grobniku, po AMC Mičevec, po fantastičnoj stazi Blister Berg te još nekoj u istočnoj Njemačkoj, ali i po otvorenoj cesti. To je auto koji u rukama ostavlja nezaboravan osjećaj, ali i u glavi…

Jer kada se pojavio bio je to najjači auto s 2.0-litrenim motorom jer dok se GTI i R-klasa kompaktnih sportaša natjecala oko 300 KS Mercedes je sa A45 AMG pokazao punih 380 KS. Međutim, ne pamtimo toliko brutalnu snagu već osjećaj stabilnosti pomiješan s filharmonijskim zvukom. O da, A45 AMG je najpoznatiji po notama iz svog ispuha jer pored njega bez daha ostaju i brojni superautomobili.

A sada je vrijeme za novi model!

Ali, ne stiže samo najjača nova A-klasa, već i AMG CLA 45 4MATIC+, pa su to dva primjerka zlatne mladeži premium segmenta. Još su prepoznatljiviji od svojih prethodnik, ali i još brži i još snažniji!

„Potpuno smo redizajnirali „45” modele – od motora i mjenjača do šasije, od savršeno konstruiranog pogonskog sklopa do strukture karoserije i, naravno, dizajn – a sve s jednim ciljem: podizanje dinamike vozila i sportskog iskustva vožnje do dosad nezamislive razine u kompaktnoj klasi. S prezentacijom ovog, našeg najsnažnijeg i najdinamičnijeg kompaktnog sportskog automobila, ojačavamo značaj ovog segmenta u našoj strategiji rasta”, kaže Tobias Moers, predsjednik Upravnog odbora tvrtke Mercedes-AMG GmbH.

Dvije izvedbe motora, a čak je i početna jača od prethodnika

Oba modela dostupna su s dvije izvedbe različitih snaga i okretnog momenta, a novorazvijeni 2.0-litreni motor ponovno je najsnažniji serijski četverocilindrični turbo motor na svijetu. Čak je i osnovni model sa 285 kW (387 KS) snažniji od svog prethodnika, a S-varijanta sa 310 kW (421 KS) može se uspoređivati s bitno višim klasama vozila.

AMG A45 4MATIC+
387 KS i 480 Nm
250 km/h i 4,0 s

AMG A45 S 4MATIC+
421 KS i 500 Nm
250 km/h i 3,9 s

Savršenu sekvencu u svim uvjetima vožnje te brze promjene stupnjeva mjerene u milisekundama jamči novi AMG SPEEDSHIFT DCT-8G 8-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom. Aktivni i potpuno promjenjivi AMG Performance 4MATIC+ pogon na sve kotače, moment selektivno raspodjeljuje na kotače stražnje osovine koristeći AMG TORQUE CONTROL za vrhunsko prianjanje i spektakularni Drift način rada.

To je postignuto novim stražnjim diferencijalom koji uključuje dvije višeslojne spojke – jednu za svaki stražnji kotač.

Novi kompaktni sportski automobili ubrzavaju od nule do 100 km/h u rekordnom vremenu: A 45 S 4MATIC+ modelu treba samo 3,9 sekundi (CLA 45 S 4MATIC+: 4,0 sekundi), dok osnovni A 45 4MATIC+ model ubrzava za 4,0 sekundi (CLA 45 4 MATIC+ za 4,1 sekundu).

Maksimalna brzina osnovnog modela je elektronski ograničena na 250 km/h, dok su S-modeli u mogućnosti postići tvorničku brzinu do 270 km/h. Uz opcijski AMG Driver‘s Package, maksimalna brzina osnovnih izvedbi, može se povećati na 270 km/h.

Sada je krivulja okretnog momenta pažljivo uravnotežena („torque shaping”): maksimalni okretni moment od 500 Nm (480 Nm u osnovnoj izvedbi) dostupan je u rasponu od 5000 do 5250 o/min (4750 do 5000 o/min u osnovnoj izvedbi). S ovom konfiguracijom, AMG-ovi inženjeri su postigli isporuku snage koja je slična atmosferskim motorima.

Inženjeri su također uspjeli realizirati dinamički rastuću krivulju momenta pri nižim okretajima motora, čime se poboljšala agilnost. Veći okretni moment pri višim okretajima čini da se ovaj motor rado vrti. Nadalje, visoki maksimalni broj okretaja motora (do 7200 o/min) ističe sportski karakter motora.

Nova inteligentna rješenja

U usporedbi sa sličnim poprečno ugrađivanim četverocilindričnim motorom u modelima „35” ili u prethodnim modelima, novi motor je zarotiran oko svoje okomite osi za 180 stupnjeva. To znači da su turbo punjač i ispušna grana sada straga, sa strane vatrozida gledajući sa stražnje strane. Time je usisni sustav pozicioniran sprijeda.

Ova konfiguracija omogućuje najtanju moguću i aerodinamički povoljnu konstrukciju prednjeg dijela vozila. Nadalje, novi raspored omogućuje poboljšano usmjeravanje zraka s kraćim udaljenostima i manjim brojem skretanja – na usisnoj i ispušnoj strani.

Novi turbo punjač s dva vijka kombinira optimalni odziv pri niskim okretajima motora s većom snagom u gornjem rasponu okretaja. Dodatno, kućište turbine podijeljeno je u dva paralelna kanala, pa sa slično podijeljenim linijama u ispušnoj grani to omogućuje odvojeno usmjeravanja protoka ispušnih plinova do turbine.

Cilj je spriječiti da pojedinačni cilindri negativno utječu jedan na drugoga tijekom ciklusa opterećenja te poboljšanje ciklusa gasa. Rezultat je veći okretni moment pri nižim okretajima motora uz ekstremno dobar odziv.

S maksimalnim tlakom prednabijanja od 2,1 bara, ovaj 2.0-litreni turbo može se pohvaliti top značajkama i u ovom pogledu. Elektronski kontrolirani otpusni ventil ispušnog sustava omogućuje precizniju i fleksibilniju kontrolu tlaka prednabijanja uz optimiziranje odziva, pogotovo prilikom ubrzavanja kod djelomičnog opterećenja.

Tijekom ovog procesa u obzir se uzimaju razni parametri. Glavni ulazni signali u kontrolnu jedinicu otpusnog ventila su tlak prednabijanja, pozicija zaklopke gasa i tendencija lupanja. Modificirani signali uključuju temperaturu usisnog zraka, temperaturu motora, broj okretaja motora i atmosferski tlak. To također omogućuje privremeno povećanje tlaka prednabijanja (overboost) tijekom ubrzavanja.

Za hlađenje turbo punjača, osim ulja i vode, koristi se svježi zrak. On se specifično usmjerava na punjač kroz rešetku hladnjaka, preko pokrova motora koji je izveden kao deflektor zraka i zrak usmjerava ispod poklopca motora. Koncept se bazira na principima i iskustvu stečenom s hlađenjem interno ugrađenih turbo punjača u trenutnim AMG 4.0-litrenim V8 motorima, počevši s modelom AMG GT iz 2014. Uz to, kućište turbine ima integriranu izolaciju.

Postoji i program “drift”, kao u Focusu RS

Tajna je u AMG TORQUE CONTROL sustavu u potpuno novom stražnjem diferencijalu: on uključuje dvije elektronski kontrolirane višeslojne spojke, od kojih je svaka spojena na pogonsko vratilo stražnje osovine. Na ovaj način, pogonska snaga ne samo da se potpuno promjenjivo raspodjeljuje između prednjih i stražnjih kotača, nego i selektivno između lijevog i desnog stražnjeg kotača.

To znači da se, ovisno o programu vožnje i situaciji, pogonski moment može odvojeno raspodijeliti između oba stražnja kotača.
Rezultat je konzistentno optimalno prianjanje, čak i u teškim uvjetima na cesti i tijekom ekstremnih manevara u zavojima, na primjer na trkaćoj stazi. Nadalje, ovo sofisticirano rješenje omogućuje Drift režim (standardni dio opreme u S-modelima, uključeno u opcijski AMG DYNAMIC PLUS paket za osnovne modele), što omogućuje „powersliding” za još veći užitak u vožnji. Drift režim se može pozvati u „RACE” programu vožnje uporabom poluga mjenjača, uz uvjet da je ESP® deaktiviran i mjenjač je u ručnom režimu rada.

Elektromehanička kontrola: brzi odziv bez obzira na broj okretaja motora

Kontrola pogonskog momenta na prednju i stražnju osovinu, te između dva stražnja kotača je elektromehanička. Faktori koji utječu na raspodjelu momenta nisu samo brzina vožnje, poprečna i uzdužna ubrzanja i kut upravljanja, nego i razlika između brzine rotacije pojedinačnih kotača, odabrani stupanj prijenosa i položaj papučice gasa

Glavne prednosti elektromehaničke kontrole u odnosu na elektrohidraulički sustav odnose se na profinjeniju dinamiku vožnje – primarno zbog značajno bržeg odziva i o brzini neovisnog aktiviranja diskova u cijelom rasponu namještanja

Kontrola pogona na sve kotače ovisi o odabranom programu vožnje i AMG DYNAMICS postavki. U programima „Basic” i „Advanced”, 4MATIC sustav je u „Comfort” režimu. U programima „Pro” i „Master” (samo S-modeli) 4MATIC sustav se prebacuje u „Sport” režim za još agilnije upravljanje i veće granične vrijednosti na granici gubitka stabilnosti.

Prije intervencije sustava, 3-stupanjski ESP® s individualnim strategijama kontrole u SPORT HANDLING MODE režimu omogućuje veće kutove driftanja za sportski stil vožnje. Prilikom ulaska u zavoje, „45″ modeli imaju još agilniji odziv, zahvaljujući kočenju unutrašnjeg stražnjeg kotača – ovisno o odabranom AMG DYNAMICS režimu ili programu vožnje.