Vozili smo Mercedes EQC, galerija + VIDEO
Nakon što je pokrenuo i svoju tvornicu baterija, Mercedes je prvi predstavio i novi električni SUV nazvan EQC - a sada smo ga napokon i provozali! Ide kao sportski auto, tih je poput jedrilice i luksuzan poput limuzine, a neće biti niti preskup!
Napokon! Mercedes je prvi predstavio svoju električnu ideju velikog SUV-a, prvi izašao van s podacima, ali nažalost novi EQC nije i prvi stigao u prodaju. No, napokon smo ga provozali i to po Oslu, po Norveškoj, gdje nas je okruživala “šuma” od preko 12 tisuća punjača. Dobro smo se osjećali, klizili smo luksuzno, ali neizbježna je bila i frustracija kad smo željeli stisnuti gas! Mercedes EQC ide kao raketa, ubrzava za 5,1 sekundu (brže od e-trona), ali skandinavski zakoni su oštri. Nema jurnjave i neće je uskoro biti nigdje! Idemo zato proučavati auto!
A što znači EQ?
Oznaka EQ, koja se čita kao IQ i označava električnu inteligenciju, zapravo ne predstavlja zaseban brend već podmarku Mercedesa. Baš kao što je AMG, a ne Maybach. Prvi predstavljen model naziva se EQC, a nakon njega će uslijediti, vrlo skoro, i modeli EQ A, EQ E, EQ S…
Kako izgleda vožnja?
Snaga od 408 KS ne može biti zanemariva niti u jednom trenutku, kao ni masa od 2495 kg koja do 100 km/h ubrza za samo 5,1 sekundu. Nešto tu nije u redu! Točno tako, riječ je o električnom vozilu sa 760 Nm kojem najviša brzina iznosi 180 km/h. Mercedes EQC, nakon Audi e-trona, kroz prve subjektivne dojmove, nastupa nijansu uglađenije.
Kod njega je nešto lakše dozirati gas pri nižim brzinama, ali i vjerojatno vam se nikad neće dogoditi da auto poskoči kao da ga je odjednom ubo roj osa. A tako otprilike izgleda kada pri 80 km/h stisnete papučicu gasa do daske. Kao da se gume „nafrču“ oko felge, karoserija EQC se propne i naglo baci unaprijed. I to je toliko dramatičan, pa i teatralan prizor da će se zabaviti ostali sudionici prometa…
Ubrzanje ne posustaje do maksimalne brzine od s razlogom ekonomičnosti elektronski limitirane na 180 km/h. Ok, iznad 150 km/h nema trzaja, ali tolika moć definitivno odgovara prestižnom nastupu Mercedesa EQC kojm on stoji uz bok sportskim modelima kao što su Porsche Cayenne, Lamborghini Urus i sličnima.
A kako je na zavojima?
Nevjerojatno je koliko nisko postavljeni paket baterije, iako je težak gotovo 700 kg, utječe na ukupnu veliku masu. Da je masa raspoređena kao u klasičnih modela, EQC bi se ljuljao kao jedrilica i vjerojatno vozio poput modela GLE. Ali ne, ovdje je težište nisko, pa pogon na sve kotače iza kojeg su dva elektromotora i torque vectoring, rješava sve ostale probleme.
Odnosno, kad u pola zavoja skočite na papučicu gasa neće se upaliti sva moguća elektronika već će EQC silovito i gotovo nemoguće povući vozilo prema centru zavoja. To je vjerojatno ono o čemu Rimac priča kad govori o voznim osobinama svojih modela. I zato, iako je težak EQC se vozi fantastično. Na volanu je lagan i djeluje čudesno okretno, pa je vozač lišen svakog osjećaja pretovara…Zavoji ipak traže potpuno drukčiju kulturu vožnje od klasičnih sportskih SUV-a.
Karakteristike baterije: kapacitet 80 kWh, masa 650 kg, napon 408 V, nominalni kapacitet 210 Ah, napon ćelije 4,25V, kapacitet ćelije 52,5 Ah
Prvenstveno jer vam je na raspolaganju i regeneracija motorom u više stupnjeva. Dobro, i klasični ICE-pogoni izazivaju kočenje motorom kada pustite gas! Ok, ali u ovom slučaju na izbor imate čak četiri pozicije regeneracije. Prvo dva stupnja jačine kočenja čime se obnavlja baterija (D-, D- -), zatim automatski položaj (D auto) i onaj kad se želite kotrljati što više (D+). Zbog svega toga na zavojima, koji su najčešće povezani i s usponima i nizbrdicama, morate znati što očekivati. Možete se zaletavati pa kočiti sa D- ili D- – i ta je vožnja najbliža klasičnom sportskom pristupu.
Međutim, ovo je inteligentan auto, pa ako ubacite u program „D auto“ i recimo vozite nizbrdo prema rotoru, EQC će usporiti (obnavljati bateriju) točno do brzine kojom trebate voziti po rotoru. Kako to zna? Tako što Mercedes koristi pametne karte u više slojeva koje skrivaju svakakve informacije o topografiji, gužvama, infrastrukturi. Uglavnom, EQC nas je jako brzo eutanazirao od želje za vožnjom (kao i kazne u Norveškoj), pa se sve svelo na „mjerenje“ učinkovitosti tempomata, navigacije i glasovnog upravljanja. I tu je EQC najnapredniji.
Jel’ karoserija upotrebljiva?
EQC nije kastriran komponentama električnog pogona. Dugačak je 4761 metara, uživo čak ne izgleda toliko veliko, a u kabini ima dovoljno prostora za četvero odraslih putnika. Ovo nije auto za pretovar, ali i prtljažnik obujma oko 500 litara je dovoljno velik.
Na prednjim sjedalima osjeća se širina i dubina kokpita, a posebnost je vrlo nisko postavljena konzola kokpita. Takvo što kreira poseban osjećaj preglednosti i prisutnosti na cesti. Straga se sjedi malo povišeno, ali i dalje vrlo ugodno, pa je po tom pitanju ovo auto stvoren za puno dalje putovanja od dosega s jednim punjenjem.
Kada stiže i koliko će stajati?
Europska komercijalizacija zapravo je počela, a s obzirom na broj prodanih automobila u Hrvatskoj, ali i na spremnost infrastrukture, mi ćemo još malo čekati. Koliko? Realno, oko šest mjeseci dok se za dolazak ne pripremi logistika uvoznika, servis i sve što je potrebno da bi kupac EQC uživao punu uslugu vožnje električnog Mercedesa.
A koliko će stajati? Vjerujemo da bi početni model mogao stajati oko pola milijuna kuna, a jamstvo na baterije će trajati 8 godina ili 160.000 km. Nakon toga Mercedes jamči da će baterije nuditi najmanje 70 posto početnog kapaciteta.
Što je najbolje na mercedesu EQC?
Dizajn je ne što posebno. Ovo nije ljepuškasti model već je riječ o dizajnu koji bi lako mogao ostati klasičan – ako to uopće bude postojalo kao kategorija kod električnih modela.
Procjena realneog dosega s jednim punjenjem
Grad (hladno)370 km
Autocesta (hladno) 265 km
Mješovito (hladno) 313 km
Ubrzanja su nešto što će vas uvijek iznova očarati. Pogotovo od 0 km/h, ali i od 80 ili 100 km/h na više. Tad, kad u tišini uhvatite bika za rogove, shvatit ćete da je i struja prokleto zabavna.
Uživat ćete i u informacijsko zabavnoj usluzi multimedije i svega što najnovija MBUX platforma nudi kad je riječ o navigaciji, informacijama, vremenskoj prognozi, masaži sjedala…
Ovo je električni premium u kojem vas s dosegom od 350 km u Norveškoj ništa neće ograničavati. Jer tamo je samo u Oslu u jednoj garaži oko 120 punionica, a ukupno ih je oko 12 tisuća. Tko u Hrvatskoj ima kuću i želi show-car trebao bi shvatiti da su ovakvi primjerci upečatljiviji od SUV-a koje voze i nogometaši i njihove žene.
Koliko realno može prijeći s jednim punjenjem?
Kada smo vidjeli da Mercedes deklarira WLTP doseg od 450 km zapravo smo prestali čitati tekst. Realno je da će optimalnom vožnjom po ograničenjima EQC raditi od 320 do 370 km, ovisno o konfiguraciji terena i vještini vozača.
Baš kao i konkurentima, potrošnja mu se najčešće kreće oko 24 kWh/100 km, a ne oko 20 – kako proizvođač deklarira. Budući da je baterija velika 80 kWh to bi značilo doseg oko 333 km.