

V-izraz na masci je nesumnjivo dublje upušten, ali za razliku primjerice od Hyundai Tucsona, novi Qashqai nesumnjivo ostaje Qashqai. LED-farovi (9 modula) ovdje nisu samo na račun top opreme izložbenog primjerka već LED-tehnologija (i na stražnjim svjetlima) sada dolazi serijski. Službena prodaja kreće u srpnju ove godine, a neslužbeno doznajemo da bi 4,42 metara dug Qashqai (+31 mm) s bogatom serijskom opremom trebao startati od atraktivnih 180.000 kuna.
Na početku Qashqai će se nuditi isključivo 1,3-litrenim benzincem i pripadajućom 12V litij-ionskom baterijom koja nosi samo dodatne 22 kg na masi. Blagi hibrid će biti dostupan sa 140 KS, ručnim mjenjačem i pogonom na prednje kotače ili 158 KS i opcijom CVT mjenjača odnosno pogona na sve kotače. Vožnja nije bila opcija, ali u leru je rad motora jedva čujan. Dodavanje struje znači da primjerice ljeti na semaforima neće biti potrebno startati motor za rad klima uređaja. Početkom 2022. stiže e-Power model kojeg pokreće e-motor snage 188 KS. 1,5-litreni benzinac je tu isključivo u funkciji punjenja baterije pa u Nissanu ne žele to komunicirati kao hibrid.
Lakša vrata prtljažnika od kompozitnih materijala (-2,6 kg) visoko se podižu, mogu biti elektrificirana, ali ne nude opciju otvaranja pokretom noge. Sam volumen je porastao na 504 litre (+74 l) odnosno nešto manje u slučaju izložbenog primjerka koji ispod dvostruke podnice skriva Bose subwoofer. Obaranjem naslona dobiva se ravna površina. Pametno rješenje, okomitim postavljanjem dijela podnice prtljažnik se dijeli na pola, a manji predmeti ne “lete” prtljažnikom za vrijeme vožnje.
Prednji kraj skriva radar većeg dosega koji unutar ProPilot funkcije donosi ne samo ranije prepoznavanje vozila već i registrira njih dva. Istovremeno njegov je rad puno logičniji pa povezivanje s navigacijom rezultira primjerice s pravovremenim usporavanjem pred izlaske s autoceste ili usporavanjem na kružnim tokovima. Sustav nadzora mrtvog kuta sada djeluje proaktivno što znači da osim upozorenja aktivno korigira upravljač kako bi zadržao vozilo unutar trake. Lagana hauba od aluminija pridonosi manjoj masi (ukupno 60 kg).
Starije osobe ili svi oni s malom djecom i auto sjedalima posebno će cijeniti mogućnost otvaranja stražnjih vrata do 85 stupnjeva. Zvuk zatvaranja vrata ulijeva povjerenje u kvalitetu izrade. U kombinaciji s povišenom pozicijom sjedala ulasci i izlasci nikada nisu bili lakši. Uz atraktivnu plavu boju lansiranja dostupno je još 15 atraktivnih boja uključujući pet dvobojnih kombinacija. Ulijevanje goriva bez klasičnog čepa sada je iznimno jednostavno. Qashqai je po prvi puta dostupan s 20-inčnim naplatcima koji ujedno znače da je straga multi link. Manja dimenzija podrazumijeva polukrutu osovinu.
Udobnije i raskošnije nego prije, mesnati obruč upravljača i digitalni instrumenti (12,3 inča) od opreme N-Connecta ispred vozača. Kvaliteta materijala u serijskim modelima bit će podignuta na višu razinu. Opcionalni head-up zaslon (10,8 inča) projicira se na vjetrobransko staklo. U višim razinama opreme središnji zaslon ima dijagonalu od 9 inča, u početnim inč manje. Dobra vijest su praktične gumbi s izravnim komandama u redu ispod.
Mali CVT-mjenjač bi trebao nuditi bolje reakcije i manje gumi efekta. Pogon na sve kotače isključivo je vezan uz njega. Pet različitih modova vožnje je tu za bolju prilagodbu podlozi.
Umrežavanje je visoko apostrofirano. Dovoljno velika površina za bežično punjenje i priključak od 12V iznad. Ispod naslona za lakat nalazimo klasičan USB i noviji USB-C priključak. Dva dodatna priključka su spremna i za putnike straga.
Međuosovinski razmak od 2665 mm (+19 mm) rezultira sa 61 cm prostora za koljena straga što je znatno komfornije nego kod prethodnika, ali i dalje nešto skučenije nego kod Hyundai Tucsona ili VW Tiguana. Međutim, ako niste preko 190 cm to vam neće vam smetati. Prostora ima dovoljno i za glavu, viši će tek primijetiti ako je tu opcionalni panoramski krov.