

Konfekcija ne stanuje ovdje
Podsjetimo, Juke koristi Alijansinu platformu CMF-B i može se reći da mu je Renault Captur tehnološki brat blizanac. Što se prije svega odnosi na podvozje i motorizaciju, dok po dizajnu definitivno nisu ‘od iste matere’. Redizajn druge generacije odrađen je prema uobičajenom receptu – novi naplatci, nove boje karoserije i veći stupanj digitalizacije. Uz priključke USB A i C, od sada je moguće bežično puniti bateriju mobitela, a važnije od toga je da svoj Android ili iPhone povezujete s ekranom također bežično. Veza je vrlo stabilna i tijekom testa nismo imali nikakvih zavrzlama, što je definitivno još jedan plus za osvježeni Juke. S obzirom na dužinu karoserije od 4,2 metra, prtljažnik obujma 354 litre ispod je prosjeka klase, ali to vrijedi za hibridnu izvedbu s kojom smo se družili sedam dana, dok klasična benzinska izvedba 1.0 DIG-T ima može primiti 422 litre.
Ali hibrid se, iako skuplji, revanšira niskom potrošnjom koja i tijekom duljih putovanja ostaje u prihvatljivim okvirima. Usporedimo li cijene jednako opremljene benzinske verzije s DCT-om i one hibridne, doplata je nešto veća od 3000 eura, što nije tako dramatična razlika. Jer hibrid će na svakih 100 km, ugrubo, uštedjeti oko dvije litre goriva, odnosno tri eura. Prag isplativosti tako nastupa netom nakon prevaljenih 100.000 km, a valja računati i na dodatne benefite koji se prvenstveno odnose na komociju tijekom vožnje. Hibridni Juke uvijek kreće iz mjesta na struju, pa su startovi sa semafora vrlo fluidni, što općenito vrijedi za vožnju u gradskom ritmu jer isključivo na struju ide i do 55 km/h. Svakako je pohvalno što ovjes, unatoč velikim 19-colnim kotačima, uspješno filtrira neravnine bez neugodnih udaraca koji se prenose na putnike u kabini.
Ima i putnih kvaliteta
Ispostavilo se kako hibridna izvedba ne zazire od autoceste i sasvim se dobro nosi s dugometražnim putovanjima. Konkretno, na jednodnevnom putovanju na relaciji Zagreb-Rijeka-Zagreb, zabilježili smo prosjek od 7,6 l/100 km i to ocjenjujemo vrlo prihvatljivim. Tim više što je hibrid stotinjak kilograma teži od benzinca s automatskim mjenjačem. A ono što nikako nije prihvatljivo su kožna sjedala bez ventilacije, koja na ljetnim temperaturama predstavljaju pravu patnju. Stoga je naša topla (ili hladna?) preporuka opremiti barem prednja sjedala s kvalitetnim tekstilnim presvlakama tijekom toplijeg dijela godine ili jednostavno odustati od kožnih sjedala kao takvih. Inače, sportski profilirana sjedala pružaju odličnu potporu tijekom dinamične vožnje, za koju je Juke uvijek spreman.
Pritom ga mod rada Sport neće ni približiti paprenoj verziji Nismo, ali doza vozačkog užitka uvijek je prisutna. Juke je agilan i vrlo reaktivan – sluša sve vozačke inpute bez oklijevanja. Nekima bi se i u sportskoj vožnji mogao svidjeti efekt koji pruža Nissanov e-Pedal, jer intenzitet usporavanja značajno prorjeđuje potrebu za korištenjem klasičnog frikcijskog kočenja. Sve su to elementi koji idu u prilog hibridne izvedbe, a testirani model baš i nije pristupačan širokom krugu kupaca jer ima istaknutu cijenu od 35.478 eura bez doplata. S druge strane, početni benzinac starta od 23.831 eura i može biti podjednako atraktivan ako doplatite 500 eura za žutu boju karoserije. Jer žuti Juke unijet će vedrinu i u najtmurnije dane.
TEHNIČKI PODACI
Karoserija
DxŠxV 4210 x 1800 x 1593 mm, međuosovinski razmak 2636 mm, prtljažnik 354/1237 litre, masa 1410 kg, nosivost 372 kg
Motor
Benzinski četverocilindarski, 1598 ccm, 69 kW/94 KS + 148 Nm (benzinac) i 36 kW/49 KS + 205 Nm (elektromotor), snaga sustava 143 KS, litij-ionska baterija kapaciteta 1,2 kWh
Prijenos
Robotizirani mjenjač bez spojke i sinkrona s četiri stupnja prijenosa za benzinski i dva stupnja prijenosa za elektromotor, pogon na prednje kotače
Vozne osobine
0-100 km/h……10,1 s
Najviša brzina…..166 km/h
Potrošnja deklarirana….5,0-5,2 l/100 km
Potrošnja na testu….6,1 l/100 km
Emisija CO2…….114-116 g/km
Konkurenti
Renault Captur E-Tech Hybrid od 29.040 eura, Honda HR-V Hybrid od 33.189 eura, Toyota C-HR Hybrid od 30.785 eura
Cijena
Početni model 1.0 DIG-T…………………….23.831 euro
Početni model 1.6 Hybrid…………………..29.037 eura
Testirani model 1.6 Hybrid N-Sport…….35.478 eura
Ocjena
PLUS: originalan dizajn s prizvukom egzotike, fluidan hibridni pogonski sklop, agilnost i reaktivnost, vozačka ergonomija, ublažavanje ovjesa, moderna multimedija, putne kvalitete
MINUS: kožna sjedala bez funkcije ventilacije, smanjen obujam prtljažnika hibridne verzije, ograničena prostranost stražnje klupe, sustav ProPilot ponekad iritira prerevnim upozorenjima