Nissan Ariya (2022.) – Konačno si tu

Nissan Ariya javnosti je predstavljena prije dvije godine. Uskoro e-crossover napokon stiže u Europu gdje bi trebao osnažiti Nissanovu e-ponudu

Blic-info:

Segment: sportski crossover s e-pogonom

Početak prodaje: jesen 2022.

Konkurencija: Audi Q4 e-tron, Kia EV6, Mercedes EQB, VW ID.4/5

Ne izgleda li kao studija s Tokyo Motor Showa? Točno. Godine 2019. Ariya je doživjela svoju premijeru. Teško da se u dvije godine imala što dotjerivati, potresena krizom tek sada prelazi mora i u ljeto bi trebala čekati svoje kupce u SAD-u i Europi, a od jeseni i u Hrvatskoj. Oni kojima je Leaf, pionir elektrifikacije, previše kompaktan ili skučen i koji se inače poigravaju mišlju o kupnji modela Kia EV6, Audi Q4 e-tron ili Mercedes EQB, možda se baš Ariya nameće kao prvi izbor. Previsoka? Ne – s dužinom od 4,60 metara je upravo u klasi automobila na koju se Ariya namjerila. Nissan zasad ne govori mnogo o cijenama, ali u Njemačkoj morate planirati oko 47.000 eura. Hrvatska? Zasad nema nikakvih informacija.

U svakom slučaju, velikom rođaku Renaulta Mégane E-Techa ne nedostaje snage i kapaciteta baterija. Na izboru su dvije veličine (63 ili 87 kWh neto), postoje varijante s elektromotorom sprijeda (160 ili 178 kW) i dvije snažne verzije s pogonom na sve kotače (e-4orce) sa 225, tj. 290 kW. Samo Ariya sa snagom od 160 kW nosi manju bateriju. Za prvo upoznavanje na prezentaciji Circuito del Jarama u blizini Madrida rezervirana je upravo ta varijanta. Udobnost ovjesa? Trenutačno o tome ne možemo dati nikakvu izjavu. Jasno je, međutim, da adaptivni ovjes nije dostupan. Također je jasno da barem osnovni model nema sportskih ambicija.

S masom praznog vozila od 1,95 tona, ovaj je e-SUV relativno lagan s obzirom na format. S pogonom na prednje kotače ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 7,5 sekundi. Neuzbudljiv i neizravan upravljački sklop ne potiče daljnje uživanje u zavojima. Nakon što se odlučite brže ući u zavoj, crossover krene ‘curiti’ preko prednje osovine i rano traži trakciju. ESP tada vrlo strogo intervenira te ponovno oslobađa snagu u kasnijoj fazi.

Može to i brže

Varijante s pogonom na četiri kotača, koje povećavaju agilnost putem raspodjele okretnog momenta između osovina i ciljanih intervencija kočenja, vjerojatno će biti zabavnije. Prema podacima, top-model sa snagom sustava od 290 kW i okretnim momentom od 600 Nm posebno je atraktivan s kratkim vremenom sprinta do 100 km/h (5,1 sekundu). Kao da to nije dovoljno, e-force modeli jure autocestom brzinom do 200 km/h. U usporedbi s hrabrim Leafom, jedinim Nissanovim električnim vozilom dosad (iako je u ponudi već 12 godina), to su nevjerojatno dobre vrijednosti.

U interijeru je Ariya također postala iznenađujuće hrabra. Putnici se moraju prilagoditi znatno ‘osiromašenom’ kokpitu. U osnovi, postoji samo jedno opipljivo dugme za kontrolu glasnoće radiosustava, svime ostalim upravlja se preko haptičkih kontrolnih tipki na ploči s instrumentima i središnjoj konzoli, koje svijetle tek kada pokrenete vozilo. Uz malo snažniji pritisak na osvijetljene simbole, možete postaviti primjerice temperaturu, načine vožnje ili podesiti intenzitet ‘one-pedal-drivinga’. Ukratko – upravljanje multimedijom nije tako jednostavno. Upravljanje glasom koje funkcionira i u paru s Alexom trebalo bi u tome pomoći. Međutim, vozila iz predserije još nisu bila sposobna za povezivanje na Internet.

Mnogo prostora i snažni punjači

Manje smo iznenađeni zadovoljavajućim osjećajem prostranosti. Zahvaljujući CMF-EV platformi grupnog saveza s Renaultom, ne nedostaje mjesta za sve putnike, a unatoč odmaku od tla od 185 milimetara, blokovi baterija su tako pametno pohranjeni da putnici straga mogu udobno putovati s dovoljno mjesta za odmor nogu. Prtljažni prostor mjeri 468 litara (2WD) i nije previše raskošan. Budući da je opremljena s dva motora, Ariyinom prtljažniku ostaje na raspolaganju samo 415 litara. Uostalom, koncept dvostruke podnice – tipičnom za Nissan – ne nedostaje. Lijepo je i što se kabeli za punjenje uklapaju u velike pretince ispod poda.

Ključna riječ – punjenje. Ugrađeni punjači omogućuju trofazno snagu do 22 kW, dok brzi punjač može regenerirati baterije vaše Ariye snagom od 130 kW. Osim toga, Nissan obećava visoku i ujednačenu krivulju punjenja. Za samo 40 minuta mogla bi se ostvariti napunjenost baterije od 10 na 80 posto njezina kapaciteta. Zaista nije loše za e-auto koji toliko dugo čekamo.

Zaključak:

Za one koji su čekali Ariyu, vrijeme nije bilo uzalud utrošeno. Pogon i elektronika na vozilu su ažurni, dosezi također, a vizualno Nissan ionako mnogo pažnje pridaje dizajnu svojih automobila.