Električni Mustang s 544 KS

Londonska tvrtka Charge Cars Ltd. proizvodi 499 Mustanga. Izgledaju poput legendarnog modela iz 60-ih i potpuno su električni. Samo se postavlja pitanje: Što bi na sve ovo rekao Steve McQueen?

Ford Mustang postoji od 1964. godine, šesta generacija silazi s proizvodne trake od 2014., a 10 milijuna Mustang proizveden je u kolovozu 2018. godine. Ne postoji električna verzija aktualne serije, električni crossover Mustang Mach-E, kao što je poznato, tehnički nema nikakve veze s klasičnim sportskim automobilom. Londonska tvrtka Charge Cars Ltd. nije zadovoljan s tim i sada pravi Mustange s čistim električnim pogonom u izgledu iz 1960-ih.

Charge zapošljava iskusne inženjere koji su radili za Williams F1, McLaren i Jaguar Land Rover. Dobivaju podršku za sve što je u vezi s komponentama za pogon, bateriju, energetsku elektroniku i digitalna sučelja, između ostalog, od Arrivala, proizvođača lakih električnih gospodarskih vozila iz Banburyja u Engleskoj. Tu su i ruke pomoći iz projekta Roborace, specijaliziranog za autonomne električne trkaće automobile. Michelin je partner za gume.

Autolimarska radionica s Fordovom licencom

Karoserija Charge Mustanga temelji se na modelima iz 1960-ih – Charge je dobio službenu licencu od Forda za repliku. No, u usporedbi s Mustangom s primjerice V8 motorom pod prednjim poklopcem, električni Mustang ima znatno manje kroma i neke moderne elemente, poput LED svjetala sprijeda i straga, većih vanjskih retrovizora i raskošnijih kotača. Iza lakih naplataka jasno je vidljiv moderan kočioni sustav.

U unutrašnjosti, Charge preuzima legendarni Mustangov dizajn, ali dodaje ogroman okomiti doirni zaslon. Instrumenti se također prikazuju digitalno, dok se brzine mogu birati pritiskom na tipke u području središnje konzole. Upravljač ima dvije višenamjenske tipke. Britanci također električnom Mustangu daju nova sjedala i puno kože, koja je obrađena kontrastnim šavovima. Nema stražnjih sjedala, a dvoje putnika u unutrašnjost ulaze preko pragova na kojima je natpis “Handbuilt in London” (u prijevodu: Ručno izrađeno u Londonu).

S 544 KS i do 1.500 Nm okretnog momenta

Navode se 64 kWh kao kapacitet baterije. Punjenje je moguće preko istosmjerne struje do 50 kW, a doseg bi trebao iznositi do 200 milja (322 kilometra) – proizvođač još nije objavio radi li se o WLTP mjerenju. Britanci navode 400 kW (544 KS) kao maksimalnu izlaznu vrijednost električnog pogona, a najveći mogući okretni moment je navodno 1.500 Nm. Snaga se prenosi na sva četiri kotača, sprint do 96,6 km/h (60 milja na sat) se postiže nakon 3,9 s.

Britanci će izraditi najviše 499 primjeraka svog električnog Mustanga, a cijene počinju od 350.000 funti (trenutačno je ekvivalent gotovo 419.000 eura). Još nije poznato kada će Charge Cars početi s isporukom. Tvrtka već prima rezervacije.