

Oprema automobila, u što podrazumijevamo i konfiguraciju kotača te još neke detalje na podvozju, može uvelike definirati karakter automobila. Na prvom testu upoznali smo benzinsku verziju snage 125 KS, koja stoji na sportskom podvozju s kotačima promjera 19 cola i prvoklasnim (ljetnim) gumama Goodyear Eagle F1 225/40. Nakon sedmodnevnog druženja, zaključak je bio da se radi o pravom vozačkom dragulju. Doduše, specifična konfiguracija opreme posve je usmjerena na utaživanje vozačkih apetita, a cijena je otišla u više sfere, jer 226.405 kn strši izvan okvira klase, iako taj iznos ima pokriće. No, kakva bi onda bila Puma po mjeri tradicionalističkog hrvatskog kupca? Možda baš ovakva?
Dizel za duge pruge
Dizelski motori u ovoj klasi postali su ugrožena vrsta. Pravi endemi kojima opasno prijeti izumiranje. U prvi plan guraju se benzinske i blage hibridne izvedbe, što je u redu ako pretežno vozite gradom i na godišnjoj razini prevaljujete desetak tisuća kilometara. U suprotnom, dizel je mudriji izbor, tim više što testirani model ima istaknutu cijenu od 165.826 kn (početni dizel 162.990). To je marginalno skuplje od početnog jednolitrenog trocilindarskog benzinca za koji treba izbrojati 154.990 kn. Doplata od 8000 kn za dizelski motor itekako ima smisla, dovoljno je da na dnevnoj bazi koristite barem gradsku obilaznicu pa će EGR-ventil i DPF biti sretni i nezačađeni. Štoviše, dizelska Puma isijava naglašeno dugoprugaškim karakterom, jer u šestom stupnju prijenosa pri niskih 2000 o/min održava brzinu od nepunih 120 km/h.
Već nekoliko stotina okretaja više i na autocesti ćete se kretati suverenim tempom uz prosječnu potrošnju između 5,5 i 6,0 l/100 km. Na magistralnim cestama potrošnja pada nepune dvije litre, odnosno bez problema možete voziti uz prosjek tik iznad 4 l/100 km. Prosjek sedmodnevnog testa, koji je uključivao grad, magistralu i autocestu, iznosio je 5,7 l/100 km, što je sasvim razumno i prihvatljivo.
Kruha iznad pogače?
Pojam Titanium ima prestižan prizvuk, a u Fordovom cjeniku to je zapravo najniža razina opremljenosti. Najniža, ali baš ništa joj ne nedostaje. Dojam u kabini je više nego pristojan, materijali korektni, završna obrada vrlo uredna. Postoji i jedan zgodan trik kojim su u Fordu uspjeli umanjiti doživljaj jeftine plastike na oblogama vrata, a to su presvlake od tkanine koje prekrivaju dvije trećine površine. Vrlo efektno i na pogled i na opip. Središnjim dijelom konzole dominira dodirni zaslon dijagonale osam inča (s navigacijom!), a do ušiju dopiru zvučni valovi iz sedam izvora, dok sustav SYNC3 ima glasovno upravljanje. Jedino je klima-uređaj ručni, ali i s tim se da živjeti.
Izvana je dojam također sasvim korektan. I prednja i stražnja svjetla su u LED-tehnologiji, dok halogene žarulje služe isključivo za duga svjetla. Kvake i retrovizori su u boji vozila, općenito na karoseriji nema ‘glog crnila’ koje bi sugeriralo da se radi o verziji s početka ponude. Štoviše, kromirani obrub na prednjoj maski, kućištu maglenki i uzduž pragova, doimaju se kao vrlo decentni detalji koji podižu vizualni dojam. Aluminijski naplatci promjera su 17 cola, što je optimalan omjer dobrog optičkog dojma i razumne cijene guma kada dođe vrijeme za promjenu seta. Kada već spominjemo gume dimenzija 215/55, možemo pohvaliti profil 55 koji predstavlja zlatnu sredinu između udobnosti i dinamike. Drugim riječima, gume dodatno pomažu odlično kalibriranom ovjesu prilikom upijanja svih vrsta neravnina, a ne izostaje ni podrška prilikom dinamične vožnje.
Crossover s pokrićem
Pumu prije svega pamtimo kao Fordov kompaktni sportski coupe, temeljen na Fiesti četvrte generacije. Vremena se mijenjaju i karoserijska forma kompaktnog SUV-a, odnosno crossovera, što god ga bolje opisivalo, ono je što kupci danas traže. Puma novog doba nosi teret nasljeđa glede zvučnog imena i možda bi Fordovom crossoveru bolje pristajalo neko drugo ime. No ako je ideja marketinškog odjela bila pobuditi sjećanja na pristupačan sportski kompaktni coupe, koji je bio i ostao prava vozačka senzacija, onda možemo reći da je ovo bila dobra odluka. Uz reaktivan upravljač, precizan mjenjač i odličnu ergonomiju, Puma novog doba tipičan je Ford. Asocijativno ime definitivno ima pokriće, ali je ambalaža drukčija.
Odnosno, praktičnija, jer Puma je s dužinom 4,2 m dobro osmišljen automobil koji može igrati ulogu jedinog vozila u obitelji. Iz crossoverskog bazena u kojem pliva najmanje 20 izravnih konkurenata, Puma se ističe ne samo zanimljivim stilom već vozačkim karakterom i pristupačnom cijenom. A ljubiteljima dizelskih motora ovo je, vrlo vjerojatno, posljednja prilika za realizaciju kupnje. Izravni konkurenti s dizelskim motorima jedva da se mogu izbrojati na prste jedne ruke!
TEHNIČKI PODACI
Karoserija
DxŠxV 4207 x 1805 x 1555 mm, međuosovinski razmak 2588 mm, prtljažnik 402/456 litara, masa 1389 kg, nosivost 490 kg
Motor
Turbodizelski, 1495 ccm, četiri cilindra, 16 ventila, 88 kW (120 KS) pri 4000 o/min, 285 Nm od 1750 o/min
Prijenos
Ručni mjenjač sa šest stupnjeva, pogon na prednje kotače
Vozne osobine
0-100 km/h…… 10,3 s
Najviša brzina…..185 km/h
Potrošnja deklarirana….4,3/3,5/3,9 l/100 km
Potrošnja na testu….5,7 l/100 km
Emisija CO2…….99 g/km
Konkurenti
Hyundai Kona 1.6 CRDI od 154.578 kn, Peugeot 2008 Blue HDi 110 od 155.315 kn, Citroën C3 Aircross Blue HDi 110 od 144.235 kn, Opel Crossland 1.5 D cijena na upit
Cijena
Početni model 1.0 EcoBoost………154.990 kn
Testirani model 1.5 EcoBlue……165.826 kn
Ocjena
PLUS: vozne osobine, vozačka ergonomija, putni karakter, štedljivost, bogata početna oprema
MINUS: prostranost stražnje klupe, preglednost