Renault Megane E-TECH Electric (2022.): Prva vožnja

Renaultov električni kompakt premijerno smo isprobali na cestama u okolici Marbelle

Osnovne tehnikalije vezane uz Renaultov kompakt već smo objavili, a krajem veljače sjeli smo za upravljač i prevalili oko 300 km cestama južne Španjolske. Da, bez ikakvih problema prevalili smo 300 km i na povratku u hotel baterija je pokazivala još nekih 20 posto napunjenosti. A nismo ga nimalo štedjeli, vozeći kombinacijom lokalnih cesta s izraženim uzbrdicama i nizbrdicama, pa i autocestom u tempu 130-140 km/h.

Za premijerno druženje ponuđena nam je top-kombinacija, s elektromotorom snage 220 KS i baterijom kapaciteta 60 kWh, za koju je potrebno izbrojati najmanje 327.900 kn. S druge strane spektra stoji početna izvedba snage 130 KS i kapaciteta baterije 40 kWh, s cijenom od 256.900 kn ne računajući državne subvencije.

Ozračje koje prevladava u kabini vrlo je smireno, materijali vrlo ugodni na dodir, a završna obrada besprijekorna. Neki detalji, a riječ je o najvišoj razni opremljenosti, djeluju skupocjeno i dojam je zaista potpun. Polugica ‘mjenjača’ smještena je s desne strane upravljača, poviše ručice za aktivaciju brisača, što je rješenje koje poznajemo iz Mercedesovih vozila. Zbog toga se oslobodilo mnogo prostora na središnjoj konzoli, ali u početku to ocjenjujemo kao manji ergonomski nedostatak. Pogađate, najmanje tri puta smo nehotice aktivirali brisače dok smo se okretali na uskom hotelskom parkiralištu.

Bešumno kretanje dok se uključujemo na glavnu cestu daje naslutiti da je zvučna izolacija upravo izvrsna. U putničku kabinu jedva da dopiru zvukovi iz neposredne okolice, ali već na prvom semaforu dopire i odvratan dizelski smrad. Nismo očekivali da ćemo već u centru Marbelle uključivati recirkulaciju zraka, jer našli smo se iza starog dostavnog vozila. Bijeli Fiat Fiorino nije pretjerano dimio, ali je vrlo slikovito apostrofirao svrhovitost električnih vozila u gradskim sredinama.

Međutim, Megane E-TECH Electric je klasični višebojac, može biti jedino vozilo u obitelji, pogodno za gradsku svakodnevicu, ali i odlazak na godišnji odmor. Električni kompakt dobro je proporcioniran, karoserija dužine 420 cm nudi sasvim dovoljno mjesta za četvero odraslih putnika, a tajna je u međuosovinskom razmaku rastegnutom na 268 cm. Na stražnjoj klupi je sasvim dovoljno prostora, iako nije raskošno kako smo na prvu očekivali. Prtljažnik? Više nego solidnih 440 litara.

Nešto je smirujuće i opuštajuće dok klizimo gore-dolje po brdovitim cestama Andaluzije. Inženjerima zaduženima za poglavlje NVH (noise, vibration, harshness) skidamo kapu jer su buku, vibracije i grubost vožnje gotovo anulirali. U tipičnim manirima francuske škole, Megane Electric ostavlja dojam možda i najkomfornijeg električnog automobila koji smo dosad imali prilike isprobati. Iako stoji na gumama čudnovatih dimenzija 215/45 R20, slično kao i Scenic.

Potpisniku ovih redaka osobito se sviđaju mogućnosti regenerativnog kočenja. Osim što su vozaču na raspolaganju četiri moda vožnje asocijativnog naziva (eco, comfort, sport, individual), tu su i poznate polugice na upravljaču kojima se, jasno, ne mijenjaju stupnjevi prijenosa, već određuje intenzitet regenerativnog kočenja. Lijevom polugicom ga pojačavate, a desnom umanjujete, što je idealno za vožnju nizbrdicama kada uopće ne treba intervenirati na pedalu kočnice. Tri su intenziteta i pokrivaju zapravo sve moguće situacije u kojima ćete se naći na cesti.


A mi smo se, između ostalog, našli na vrlo primamljivoj, izrazito zavojitoj dionici ceste, gdje smo upregnuli svih 220 KS. Ubrzanje do sto traje 7,4 s i to je sfera sportskih automobila, međutim, električni Megane ima balast od 394 kg koliko veća baterija pokazuje na vagi (ona kapaciteta 40 kWh ima masu od 290 kg). U svakom slučaju, električni Megane neće razočarati u dinamičnom tempu naizmjeničnih zavoja, prvenstveno zahvaljajujući niskom težištu jer je baterijski sklop u podnici visok svega 11 cm. Budući da je riječ o prednjem pogonu, kada pretjerate Megane ima tendenciju širenja putanje (efekt podupravljanja), ali je i razmjerno poslušan kada naglo oduzmete ‘gas’ jer straga je multi-link. Da skratimo, masa mu je taman na granici da nije naporno težak, a s 1630 kg u prosjeku je za 100 kg lakši od izravnih konkurenata. I to se osjeća.

Za kraj zaključujemo da električni Megane ima jake adute za okršaje u segmentu kompaktnih električara, na nišanu drži VW ID.3 i ostatak društva koje iz dana u dan postaje sve veće i sve kompetentnije. Uostalom, Renault proizvodi električne automobile već punih 10 godina, imaju tržišni udio veći od 8 posto i nema sumnje da će ga ubrzo i povećati.