Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D SST Intense (2010.) – Sportaš u dizelskoj SUV-formi

Testirali smo najsportskiju izvedbu Outlandera, s automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom te snažnim dizelom, koji se diči i novim izgledom

Outlander je brat blizanac Citroëna C-crossera i Peugeota 4007, s kojima dijeli platformu, oblik i unutrašnjost, ali i značaj, imidž te privlačan dizelski motor. Probali smo najsportskiju verziju opremljenu automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom te snažnim dizelom. Za razliku od svojih blizanaca, koji za sezonu 2010. nisu dizajnerski napredovali te ostaju neizmijenjeni, Outlander se diči novim izgledom. Prepoznatljiv ponajprije po novoj ukrasnoj masci što seže do dna, nepobitnog sportskog izričaja, usklađen je s ostalim kućnim modelima.

Osim promjena na prednjem kraju, ništa drugo nije znatnije mijenjano. Unutrašnjost je i dalje bogato opremljena, pogotovo kad kao na testnom primjerku nosi oznaku Intense, što povrh svega uključuje električni paket, unutarnje obloge presvučene kombinacijom kože i velura, poluautomatski klima-uređaj, CD-audiouređaj sa šest zvučnika, putno računalo, tempomat, prednje i bočne zračne jastuke, zračne zavjese, sustav elektronske stabilnosti, dva isofix-hvata sjedala, krovne nosače, kožom presvučenu ručicu mjenjača i upravljač, pa čak i trendovski nužna dodatno zatamnjena stražnja stakla.

Kako i dolikuje SUV-izričaju, testni je primjerak pokretao 2,2-litreni dizelski motor. Djelo je obitelji PSA i vrlo je moderno krojen. Uz sustav izravnog ubrizgavanja s common-railom, opremljen je i turbopunjačem. Sve zajedno rezultira sa 156 KS pri 4000, odnosno 380 Nm pri 2000 o/min. Sasvim dovoljno za sve potrebe. Testni je automobil svoju sportsku dušu iskazivao i mjenjačem twin clutch SST. Dobro ste pročitali – to je mjenjač s dvije spojke, dakle automatik koji garantira brzu izmjenu stupnjeva prijenosa.

Uz lako prepoznatljiv naziv dvostruke spojke, ostatak imena SST znači Sportronic Shift Transmission. Projekt šestobrzinskog mjenjača potpisuje njemački Getrag, koji je taj sklop razvio posebno za Mitsubishi, a prvi put se pojavio još 2007. na Lanceru Evolutionu X. Orijentiran prije svega prema što boljim performansama, taj mjenjač jako dobro radi. Vozač može prekidačem uz samu ručicu mjenjača odabrati rad normal ili sport, a kad mu se prohtije, stupnjeve prijenosa može mijenjati i ručno, uz pomoć atraktivnijih magnezijskih ručica na stupu upravljača.

Sve je napravljeno kako treba i izvrsno radi. Za razliku od sličnih prometala, ručice nisu na upravljaču, nego točno tamo gdje trebaju biti. Uvijek. Lijevom se brzine mijenjaju prema dolje, a desnom naviše. Desna ima i funkciju selektora, jer se njenim držanjem mjenjač iz ručnog moda prebacuje u automatski, puno jednostavnije nego pomicanjem ručice mjenjača lijevo-desno. Tko želi, brzine u ručnom modu može mijenjati i pomoću ručice mjenjača, pomaknute na lijevi “kolosijek“ po već ustaljenoj shemi, gdje se naviše mijenja od sebe, a obratno naniže.

Taj mjenjač s dvostrukom spojkom izvrsno funkcionira u svim prilikama. Zbunjivali smo ga na sve načine. Sve je logično i razumljivo, sa samo jednom zamjerkom. Vađenjem ručice mjenjača iz položaja parking ili vožnje unazad nije dovoljno samo nogom pritisnuti kočnicu, nego treba pomaknuti prsten koji kao da je skinut s ručnog mjenjača. Čudno. Najbolje je što mjenjač s dvostrukom spojkom samo malo “kvari“ performanse u omjeru s klasičnim ručnim mjenjačem, dok je potrošnja na istoj razini. To znači da je najviša brzina 198 km/h, uz ubrzanja 0-100 km/h za 11,7 sekundi. Prosječna potrošnja bila je 9,4 litre, a kretala se od gradskih 10,8 pa sve do štedljivih 7,6 litara. Uz spremnik od 60 litara sasvim dovoljno i za duža putovanja. Temeljit i kvalitetan, Mitsubishi Outlander nije jeftin, kao što ni jedan SUV nije. No, cijena mu je s inače visokih 302.000 kuna snižena na prihvatljivijih akcijskih 287.000 kuna.

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D

Cijena: osnovni model 249.000 kn, testni model 287.000 kn

Mjere: D/Š/V 4665/1795/1680 mm, međuosovinski razmak 2670 mm, prtljažnik 220/1690 l, masa 1720 kg, nosivost 690 kg

Motor: dizel, R4, 2179 ccm, common-rail,16 ventila, 156 KS pri 4000 o/min, 380 Nm pri 2000 o/min

Prijenos: mjenjač s dvostrukom spojkom, šest stupnejva, pogon na prednje kotače, uključiv na sva četiri

Performanse: 198 km/h, 11,7 s do 100 km/h

Potrošnja: na testu 9,6 (EU) 9,3/6,1 l/100 km

Konkurenti: Suzuki Grand Vitara 1.9 DDiS za 249.306 kn, Toyota RAV4 2.2 D-4D exe za 292.530 kn

AMS kaže: Mjenjač s dvostrukim kvačilom učinio je outlander još zabavnijim te pomalo sportskim