

Iako to nije kronološki točno, jer su se promjene ili, točnije rečeno, repozicioniranje modela počeli događati još s predstavljanjem posljednje generacije osamdesetke (S80) i njene karavanske izvedbe V70, tek s novim S60 Volvo je hrabro krenuo u izravan okršaj s njemačkim establišmentom srednje klase.
U tom okršaju „brojki i slova“ (ni jedan konkurent u preimum klasi nema pravog imena, nego je prozvan pomalo hladnom, ali valjda zato otmjenijom i bez neželjenih konotacija kombinacijom brojki i slova, znate ono: 325i, C250 CGI, A4 2.0 TSI) Šveđani kao jedan od glavnih aduta vole naglasiti dinamička svojstva i kažu da je ovo najsportskiji volvo dosad.
U tu sliku odlično se uklapa i naš testni automobil, opremljen novom, danas neizbježnom kombinacijom motora i mjenjača. Dobitni recept pjevaju i vrapci na grani: uz mjenjač s dvostrukom spojkom (da, da mislimo na DSG – oprosti, VW!) pripaše se turbobenzinski motor s četiri cilindra reduciranog obujma i obilno začini najnaprednijom sigurnosnom tehnologijom – tradicionalno glavnim Volvovim specijalitetom. E, sad, ovaj S60 možda i jest najsportskiji volvo dosad, ali pravi sportaš u biti baš i nije.
No, to i nije nužno loša karakteristika, naprotiv! U toj svojoj potrazi za sportskim (na švedski način) pronašao je Volvo odličan kompromis zabavne vožnje, komfora i određene čiste smirenosti u vožnji, sukladne karakteru pravog skandinavca. Zvuči komplicirano? Pa onda ovako: motor je iznimno elastičan, što je vidljivo i iz krivulje okretnog momenta, prema kojoj se maksimalnih 300 Nm (vrlo dobar podatak za dvolitreni turbo) ostvaruje već od 1750 pa sve do 4000 okretaja.
Taj podatak definira motor pa, iako se sam po sebi rado i lako zavrti, to vam jednostavno ne pada na pamet, a i nije u skladu s karakterom mjenjača. Volvov powershift (u biti Fordov, jer razmjena mehaničkih sklopova nastavlja se i nakon razvoda i prodaje Kinezima), izvedba mjenjača s dvostrukom spojkom, nije tako sportski agresivno izveden kao originalni VW-ov DSG, nego je rad mjenjača prije svega uglađen i u D-položaju praktično nezamjetan.
Dobro je to za lagodna krstarenja, koja ovaj motor osigurava bez ikakve buke ili muke. Na zvučnu kulisu Volvo nije obraćao posebnu pažnju, a iako se na stražnjem kraju ističe dvostruki razmaknuti ispuh, sportskom promuklom režanju ili pucanju i grgljanju pri puštanju gasa nema ni traga. Ipak, performanse nisu za baciti, uopće, jer testni S60 ubrzava do stotke za 8,2 sekunde (7,7 uz klasični ručni mjenjač) i razvija 230 km/h. Ono po čemu se vidi „sportski“ napredak je izravnost volana i preciznost vođenja kroz zavoje, uz vrlo neutralno i sigurno ponašanje u graničnim situacijama. Jednostavno, S60 se drži one – ništa nas ne može iznervirati i samo dosljedno prati vozačevu zadanu putanju, uz tek kad baš provocirate lagane intervencije (korekcije) ESP-a, koji svoj dio posla odradi bez ikakve drame, gotovo neprimjetno.
Unutrašnjost i vozačko okruženje su odlični. Vozački položaj je vrlo ergonomičan, uz vrlo izdašno podešavanje sjedala i volana. Upravljač odlično leži u rukama i ostavlja odličan dojam. Sve je vrlo kvalitetno napravljeno, s pravom mjerom prestiža i odmjerenosti, posebno u vrlo bogatom paketu opreme summum (pogledati popis). Moramo naglasiti da je svaki S60 serijski opremljen sustavom city safety, koji pri gradskim brzinama automatski koči i omogućuje izbjegavanje opasne situacije (sudara, nalijetanja na pješaka). Izvana S60 djeluje manji nego što govore njegove dimenzije i zato ostavlja vrlo kompaktan dojam, no u unutrašnjosti prostora ima sasvim dovoljno, subjektivno čak i više nego što je uobičajeno kod njemačke konkurencije.
Potrošnja ovisi o tome kako vozite, uz potvrdu da čuda ipak nisu moguća. Jer, u gradu smo zabilježili minimalno 9,3, ali i najviših 15,7 litara bezolovnog benzina u prosjeku. Na otvorenoj cesti prosjeci mogu biti i niži, ali je realno očekivati da će putno računalo rijetko pokazivati manje od 13 l/100 km. Za tonu i pol težak i 4,6 metara dug automobil uz 203 KS ništa neočekivano. U konačnici ova izvedba S60 spada u zlatnu sredinu, no ona je ponekad kompromis, pa će kod nas vjerojatno popularnije biti dizelske izvedbe, dok su onima željnima još boljih performansi na raspolaganju snažnija izvedba istog motora (240 KS) te najjači T6 sa 304 KS. Ipak, onome tko ne voli dizele, a voli lagodan život uz vrlo solidne performanse, ovo bi mogao biti pravi izbor.
Volvo S60 2.0T Powershift Summum
Cijena: osnovni model 301.490 kn, testni model 392.667 kn
Mjere: d/š/v 4628/1865/1484 mm, međuosovinski 2776 mm, prtljažnik 380 l, masa 1617 kg, nosivost 443 kg
Motor: benzinski, 1999 ccm, 16 ventila, 4 cilindra, 203 KS pri 6000 okretaja, 300 Nm 1750-4000 o/min
Prijenos: automatski, 6 brzina, na prednje kotače
Performanse: 230 km/h, 8,2 sekunde do 100 km/h
Potrošnja: na testu 13; (EU) 8 l/100 km
Konkurenti: BMW 325i od 339.855 kn, audi A4 2.0 TFSI od 338.658 kn, mercedes C250 CGI od 319.455 kn
AMS kaže: Pametan izbor za one koji ne vole dizel, odlična oprema i izvedba, uz hladni, tipično skandinavski temperament