Mercedes S 450 d 4Matic – Referenca za komfor

Najbolji luksuz za duge relacije s ekonomičnim šestcilindarskim dizel motorom - ovaj Mercedes ponovno postavlja standarde

Kao novinar koji testira automobile ponekad se susrećete s podacima i mjerenjima gdje, kako publika voli isticati, sve je puno samohvale. Pred nama je Mercedes S 450 d 4Matic u dužoj izvedbi – potrošnja na testu 7,6 litara dizela na 100 km, doseg s opcijskim spremnikom od 76 litara oko 1000 km. Govorimo o raskošnoj S-klasi, 5,3 metra dugoj limuzini sa složenim zračnim ovjesom, pogonom na sve kotače, upravljanjem stražnje osovine i blago hibridiziranim rednim šestcilindrašem s briljantnim devetstupanjskim automatskim mjenjačem. U ovom automobilu, koji teži više od 2,2 tone, možete se udobno smjestiti na jedno sjedalo na stražnjoj strani, voziti od Dubrovnika do Zagreba i do mile volje puštati ‘Gušti su gušti’.

Golem okretni moment

Ako vozač nije previše nervozan na gasu, spremnik bi mogao biti napola pun kada stignete u grad podno Sljemena. U takvom je automobilu, naravno, zabavnije završiti putovanje za volanom – unatoč svim pogodnostima koje proizvodni paket pruža putnicima. Od radosti koje Mercedes serije W 223 donosi svom vozaču, udobnost vožnje nije najmanje važna. Redni šestak kodna naziva OM 656M, u suradnji sa starter-generatorom, razvija 367 KS i golemih 750 Nm.

Očekivano, Benz do stotke stiže za 4,9 sekundi, a može on to i znatno sporije. Obično tako i čini zbog uvažene klijentele na stražnjim sjedalima. Osim toga, trolitreni dizelaš pod velikim opterećenjem pokazuje određenu prgavost, koja se može primijetiti samo zato što je inače sve tako civilizirano.

Da bi se duga limuzina spretno kretala po zavojitim planinskim cestama, mogla probijati kroz gradske gužve i parkirati na uskim parking mjestima, zadužena je stražnja osovina koja kotačima omogućuje mogućnost zakretanja. To znači da se stražnji kotači mogu zakrenuti u suprotnim smjerovima do deset stupnjeva. Što, pazite, ne mijenja činjenicu da je duga S-klasa moćan automobil koji obično strši daleko iznad označenih parkirnih mjesta.

Razgovarajmo na kraju malo više o udobnosti ovjesa. Jer ako to nije referenca u ovom automobilu, u kojem onda jest… Staloženost s kojom ovjes ublažava sve vrste neravnina je veličanstvena. Naravno, sve to ima svoju cijenu, u našem testnom automobilu točno 156.060 eura. Drugim riječima, ova S-klasa može i mora biti puna samohvale.