Mercedes GLC Coupe 300 de 4Matic – Sjaj hibridne zvijezde

Nova generacija Coupe-izvedbe Mercedesova bestselera u dizelsko-hibridnoj varijanti nudi većinu prednosti elektrifikacije, no za 'mercedesovski' sjaj u vožnji zahtijeva biranje važne opcije s popisa dodatne opreme

Imidž je sve. Malo gdje je to više očito nego u segmentu premium SUV-a. Primjerice, imidž koji upadljiva krovna linija novog GLC Coupea projicira vanjskom svijetu mnogim je kupcima neodoljiv – njima oko 20 posto, očekuje Mercedes – te opravdava ulaganje dodatnih 3110 eura (u slučaju testirane verzije) u odnosu na GLC s ‘običnim’ krovom. Efekt te siluete na privlačnost cjelokupnog dizajna nadmašuje i činjenicu da Coupe putnicima straga nudi manje prostora, ima manji prtljažnik te serijski dolazi s – na našim cestama nepoželjnim – sportskim ovjesom.

Međutim, teško je ne razumjeti te kupce koji biraju kupeasti umjesto standardni GLC. Testirani automobil s paketom AMG Line, crnim 20-inčnim AMG-kotačima i posebnom Patagonia crvenom zaista izgleda kao ‘milijun dolara’ – točnije, 111.430 eura ako računamo dodatnu opremu izlistanu na tri pune stranice A4. Kut gledanja iz kojeg najbolje projicira spomenuti imidž nedvojbeno je stražnji poluprofil koji, barem nama, izgleda bolje nego kod konkurenata kao što su BMW X4, Audi Q5 Sportback ili Range Rover Evoque.

Bez konfuzne digitalizacije

U skladu s aktualnom generacijom Mercedesovih interijera, GLC-ov se ističe parom visokorezolucijskih zaslona, onog instrumenata ispred vozača (12,3 inča) i najnovijeg MBUX-infotainmenta (11,9 inča) na središnjoj konzoli. Pored općenito vrlo dojmljive kvalitete izrade i detalja poput lijepih (metalnih) ventilacijskih otvora, cjelokupnom ozračju pridonosi spomenuta opcija AMG Line koja obuhvaća kožom presvučenu prednju konzolu i gornje obloge vrata, a finom nappa kožom presvučen je također opcijski sportski upravljač s mušičavim dodirnim tipkama.

Svojevrsna konfuzija nerijetko tipična za korištenje modernih automobilskih interijera s minimalnom količinom fizičkih tipki ovdje donekle izostaje. Razlog je jedan od rijetkih infotainment sustava koji nakon pet minuta korištenja nismo zamijenili Android Auto ili Apple CarPlay sučeljem (serijski u oba slučaja) – pohvalan MBUX ima responzivan softver te jasne i pregledne izbornike (nalik mobilnim aplikacijama) koji korištenje čine vrlo jednostavnim i ugodnim.

Ugodna su i sportska sjedala presvučena kožom Artico i mikrofibrom testiranog primjerka koja solidno podupiru u zavojima te, još važnije, pružaju veliku udobnost tijekom duljih vožnji. Udobna su i sjedala straga, no iako prostora za noge ne nedostaje, zahvaljujući međuosovinskom razmaku od 2888 mm, niža krovna linija Coupea u kombinaciji s opcijskim panoramskim krovom (1805 eura) ‘krade’ centimetre, pa viši putnici glavom dodiruju strop.

Prtljažnik GLC-a Coupe inače je bitno korisniji u odnosu na prethodnu generaciju uz 45 litara veći osnovni (545 l), odnosno 90 litara veći ukupni volumen (1490 l), no testirana plug-in hibridna izvedba raspolaže s nešto manjih 390 i 1335 litara.

Neprimjetan hibridni suživot pogona

Naime, pored četiri 48-voltne blago hibridne verzije, novi GLC Coupe dostupan je i s tri plug-in hibridne opcije od kojih je jedina dizelska testirani GLC 300 de. Kombinacijom dvolitrenog četverocilindraša sa 197 KS i 440 Nm, 100 kW snažnog elektromotora i litij-ionske baterije kapaciteta 31,2 kWh, drugi najsnažniji pogonski sklop u ponudi (ne računajući nedavno lansirane ‘punokrvne’ AMG-e) razvija snagu sustava od 335 KS te čak 750 Nm okretnog momenta koje na 4Matic pogon na sve kotače prenosi devetstupanjskim automatskim mjenjačem.

Uz nekoliko modova vožnje, među kojima hibridni automatski i uglavnom neprimjetno bira omjer sudjelovanja dizelskog i elektromotora, električni mod omogućuje vožnju samo na struju pri brzinama do 140 km/h. Upravo je taj mod najkorisniji u gradskoj i međugradskoj vožnji te pritom značajno pridonosi potrošnji i ionako impresivnoj uglađenosti, a ako ste pažljiviji, uz punu bateriju može se prijeći nešto više od 100 kilometara.

Serijskim trofaznim AC-punjačem snage 11 kW, prazna se baterija može napuniti za manje od tri sata, a uz 60 kW DC-punjač (opcija dostupna za 635 eura) za samo 30 minuta. Čak i s praznom baterijom sustav zadržava malu količinu struje za kretanje iz mjesta, a potom glavnu ulogu preuzima dizelaš. Kada se i uključuje, četverocilindraš to čini neosjetno, a da automatski mjenjač uopće mijenja stupnjeve primjetno je tek po prigušenim oscilacijama zvuka dizelaša. Jednako je neosjetan proces isključivanja dizelaša u vožnji, primjetan tek po vraćanju kazaljke okretomjera na 0 o/min.

Birajte komforni umjesto sportskog ovjesa

Osim uglađene vožnje, 335 KS snažan hibridni sustav omogućuje i vrlo dobre performanse – ubrzanje s mjesta do 100 km/h postiže se za 6,4 sekunde (ako vozite na struju – 15,1 s). Međuubrzanja su još uvjerljivija, omogućujući bezbrižna pretjecanja ili brz povratak višim putnim brzinama na autocesti.

U hibridnom modu tijekom vožnje kombinacijom gradskih, otvorenih i autocesta, naša potrošnja je iznosila 4,8 l/100 km, odnosno struje 7,3 kWh/100 km.

Iako GLC Coupe serijski dolazi sa sportskim ovjesom – inače za novi model temeljito dorađen – može se odabrati besplatna opcija ‘zamjene’ za komforni koju, ako niste ljubitelj samokažnjavanja, svakako preporučujemo. Testirani primjerak, srećom, bio je opremljen opcijskim paketom Tech (3543 eura) koji sadrži dvije stavke ključne za oblikovanje vozačkog karaktera ovog modela – zračni ovjes Airmatic i upravljanje stražnjom osovinom.

GLC s Airmatic-ovjesom u modu Comfort (Sport je očekivano osjetno kruća postavka) pohvalnom podatnošću klizi otvorenim i autocestama, poglavito na dobrom održavanim površinama. Vrlo je dobar i u gradu, no veće rupe ili izraženije poprečne neravnine ponekad neočekivano grubo do putnika prenose udarce putem stražnje osovine – djelomična posljedica mase od više od 2300 kg čiji utjecaj ni zračni ovjes ne može prikriti.

Imidž u krupnom planu

Razlog zbog kojeg se GLC Coupe u vožnji čini manjim i lakšim – a uz spomenutu masu svaki osjećaj lakoće je dobrodošao – mogućnost je zakretanja stražnjih kotača do 4,5 stupnjeva. Efektivno skraćujući međuosovinski razmak, odnosno smanjujući krug okretanja za gotovo jedan metar na vrlo dobrih 10,9 metara, GLC s ovom opcijom i ugodnim servoupravljačem skreće odlučnošću i preciznošću za klasu manjeg automobila te je jednostavniji za parkiranje i manevriranje u uskim prostorima. Pritom ne čini čuda, jer ovo je još uvijek spomenutom masom donekle kompromitiran SUV koji se ne vozi poput, recimo, C- ili E-klase. Opcija Tech je u svakom slučaju dobra preporuka koja vrijedi uloženih eura.

Vozi li se GLC Coupe poput C- ili E-klase, kupcima je ovakvih SUV-a zapravo nevažno, jer misao vodilja pri odabiru nisu vozne osobine već – imidž. Gledajući iz te perspektive, novi Mercedesov premium SUV vrlo je poželjna opcija, kao i njegov dizelsko-hibridni pogonski sklop koji nudi izvrstan omjer performansi, potrošnje i uglađenosti vožnje zajamčenu vožnju na struju.

GLC Coupe 300 de 4Matic starta od 81.856 eura, a testirani primjerak s gomilom dodatne opreme stoji 111.430 eura.

TEHNIČKI PODACI

Karoserija

DxŠxV 4763 x 1890 x 1605 mm, međuosovinski razmak 2888 mm, prtljažnik 390/1335 litara, masa 2375 kg

Motor

Turbodizelski motor (145 KS/440 Nm), 1993 ccm, četiri cilindra + elektromotor (100 kW/440 Nm), snaga sustava 335 KS/750 Nm, litij-ionska baterija kapaciteta 31,2 kWh

Prijenos

Devetstupanjski automatski mjenjač, pogon na sva četiri kotača

Vozne osobine

0-100 km/h……6,4 s

Najviša brzina…..219 km/h (140 km/h na struju)

Potrošnja goriva deklarirana (WLTP)….0,5-0,4 l/100 km

Potrošnja struje deklarirana (WLTP)….22,7-20,3 kWh/100 km

Potrošnja na testu (hibridni mod)….4,8 l/100 km/7,3 kWh/100 km

Emisija CO2 (WLTP)…….13,0-10,0 g/km

Konkurenti

Audi Q5 Sportback 50 TDI quattro S line od 84.900 eura, BMW X4 xDrive M 50d od 90.666 eura

Cijena

Početni model Mercedes GLC Coupe 300 de 4Matic………81.856 eura

Testirani model Mercedes GLC Coupe 300 de 4Matic……….111.430 eura

Ocjena

PLUS: dizajn, moderan interijer, pohvalan infotainment, snažan hibridni pogonski sklop, odličan automatski mjenjač, uglađenost vožnje, zračni ovjes

MINUS: birač mjenjača od jeftine plastike, udobnost ovjesa na loše održavanim prometnicama