Mercedes B 200 d AMG Line – Više nego što se čini
Među brojnim limuzinama i nepreglednim mnoštvom SUV-a, Mercedes u svome velikom rasponu modela - njih 38 - nudi i kompaktni monovolumen koji je naizgled najmanje zanimljiv među njima. No je li zaista tako?
Prije nego što krenemo, posjetite nakratko www.mercedes-benz.hr i pogledajte aktualni Mercedesov raspon od približno četrdeset modela. Kada biste morali izdvojiti najmanje zanimljiv/otmjen/prestižan među njima, koji biste odabrali? To bi bila B-klasa, zar ne? Kompaktni monovolumen sada je u aktualnoj, trećoj generaciji, a iako je prošle godine predstavljen u obnovljenoj verziji, u mnoštvu drugih automobila marke je neupadljiv.
Tehnički blisko vezana uz A-klasu, s kojom među ostalim dijeli platformu, motore i mjenjače, B ima blago moderniziran vanjski dizajn čiji agresivniji prednji dio – djelomično zahvaljujući opcijskom paketu testiranog modela AMG Line – ima upadljivija svjetla, masku i odbojnik, a straga također izmijenjena (te odsad serijska) LED-svjetla. Uz planinsko sivu karoseriju dobro se uklapaju i 19-inčni aluminijski naplatci.
U još značajnije promijenjenoj unutrašnjosti najnovija je generacija MBUX-infotainmenta, ali ponajprije se ističu dodaci koje donosi spomenuti paket AMG Line – nappa kožom presvučeni trokraki sportski upravljač i sportska sjedala presvučena kombinacijom umjetne kože Artico i mikrovlakana Dinamica.
Sjedi se ugodno visoko s dobrim pregledom prema van kroz razmjerno velike staklene površine, a za razliku od nekih drugih modela u Mercedesovoj ponudi, B-klasa ispod lijepo dizajniranih ventilacijskih otvora i nadohvat ruke zadržava fizičke kontrole klimatizacije (doduše, jednozonske u slučaju testiranog modela).
Ostalim funkcijama i sustavima upravlja se putem 10,25-inčnog zaslona infotainmenta, pored kojeg je zaslon instrumenata iste veličine, a osim dodirom ekrana, upravljanje je moguće tipkama na upravljaču i glasovnim naredbama. MBUX je dobro osmišljen, brz, responzivan i jednostavan za korištenje te iako postoji opcija sučelja za pametne telefone Apple CarPlay i Android Auto, njih ćete eventualno koristiti kao dodatak, a ne kao način izbjegavanja nativnog softvera.
Osim nekoliko nižih površina izvan vidnog polja, interijer je izrađen od materijala mekih na dodir i ostavlja dojam solidnosti kakav se očekuje od ove klase i proizvođača.
Što se ‘monovolumenskih’ vrijednosti tiče, B-klasa ima nekoliko vrlo korisnih i dubokih pretinaca, držača čaša i odlagališta te nudi veliku prostranost za putnike. Najvažnije za ovakav automobil – straga ima izuzetno mnogo prostora za noge i osjetno više za glavu u odnosu na A-klasu. Kada je udobnost putovanja na stražnjim sjedalima u pitanju, B-klasa je na razini nekih limuzina dvije klase iznad.
Iza električno pokretanih vrata prtljažnika na raspolaganju je osnovnih i vrlo dobrih 445 litara volumena koji se preklapanjem stražnjih sjedala može povećati na ukupno 1530 litara.
Srednju od triju dostupnih dizelskih opcija – B 200 d – pokreće dvolitreni motor sa 150 KS te osmostupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom koji snagu prenosi na prednje kotače. Na papiru možda ne djeluje kao mnogo, ali u stvarnosti kombinacija pruža vrlo adekvatan omjer performansi i potrošnje, čak za ispunjavanje zahtjevnijih očekivanja.
Četverocilindraš je uglađen i očekivano dobro izoliran, a njegovih 320 Nm od 1400 o/min više je nego dovoljno za brza pretjecanja ili ubrzavanje na autocesti. Poglavito u spoju s DCT-mjenjačem koji pravodobno bira i neosjetno mijenja stupnjeve prijenosa te se dobro uklapa u svaku vožnju, bilo kroz gradsku gužvu ili na otvorenoj cesti. Činjenica da se ionako zvučno dobro prigušen dizelaš pri 140 km/h vrti na samo 2000 o/min u osmoj brzini, pridonosi visokom stupnju uglađenosti vožnje.
B-klasa je ugodna i u drugim aspektima vožnje. Paket AMG Line dolazi s ‘comfort’ ovjesom, doduše spuštenim 20 mm sprijeda te 15 mm straga, i multi-link stražnjom osovinom, a i općenito pruža dobru udobnost vožnje. Pritom tu ugodnu podatnost na većini cesta zapravo značajno ne narušavaju ni 19-inčni naplatci (premda bi 18-ice bile poželjnija opcija), a ni prednji pogon u ovom slučaju nije ograničavajući faktor. B-klasa nudi solidnu neutralnost u zavojima i uvjerljivu razinu prianjanja te snažne kočnice uz ugodno precizan servoupravljač koji, doduše, ne pruža osobite povratne informacije, ali u ovom slučaju ni ne treba.
U gradu je ugodno opuštajuća za vožnju u prometu stani-kreni, a na autocesti očekivano tiha i uglađena pri višim brzinama. Sportska sjedala paketa AMG Line pritom više naginju udobnosti tijekom višesatne vožnje nego čvrstom držanju u zavojima, što i pristaje karakteru modela.
No vratimo se pitanju s početka… Je li B-klasa najmanje zanimljiv Mercedesov model? Odgovor zapravo nije toliko važan, premda činjenica da je ovo posljednja generacija B-modela koju će stuttgartska marka proizvesti, možda dovoljno govori. Ono što je važno jest – što vi želite. Naime, tražite li praktičan, vrlo prostran i udoban monovolumen (iako i nije baš punopravan monovolumen, a i Mercedes ga svrstava među ‘kompakte’) premium brenda te s otmjenim interijerom s najmodernijim infotainmentom i sustavima asistencije koji je brz, uglađen te u prosjeku troši samo 5,6 l/100 km, obnovljena B-klasa opcija je vrijedna razmatranja koja nudi više nego što se čini. Jedina druga u premium segmentu je BMW Active Tourer, no on ima manji prtljažnik.
Mercedes B-klase u verziji B 200 d starta od 48.304 eura, a testirana verzija s dodatnom opremom koja, među ostalim, obuhvaća paket AMG Line (3650 eura), zimski paket (grijanje upravljača i prednjih sjedala… – 508 eura) i paket Advanced Plus (digitalne instrumente, Multibeam prednja LED-svjetla, ambijentalno osvjetljenje… – 1464 eura) stoji 58.240 eura.
TEHNIČKI PODACI
Karoserija
DxŠxV 4419 x 1796 x 1545 mm, međuosovinski razmak 2729 mm, prtljažnik 445/1530 litara, masa 1580 kg
Motor
Turbodizelski, 1950 ccm, četiri cilindra, 110 kW/150 KS pri 3400 o/min, okretni moment 320 Nm od 1400 o/min
Prijenos
Osmostupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom, pogon na prednje kotače
Vozne osobine
0-100 km/h……8,5 s
Najviša brzina…..219 km/h
Potrošnja deklarirana….5,6-5,1 l/100 km
Potrošnja na testu….5,6 l/100 km
Emisija CO2…….148-133 g/km
Konkurenti (početni modeli)
BMW 218d Active Tourer (150 KS) od 41.596 eura, Volkswagen Touran 2.0 TDI DSG (150 KS) od 47.064 eura
Cijena
Početni model B 200 d………48.304 eura
Testirani model B 200 d……….58.240 eura
Ocjena
PLUS: prostrana unutrašnjost (osobito za putnike straga), velik prtljažnik, moderan i vrlo dobar infotainment sustav, uglađenost i udobnost vožnje, snažan i štedljiv pogonski sklop
MINUS: za dimenziju manji naplatci pridonijeli bi još većoj udobnosti