Mercedes GLB na platformi A-klase stiže kao prava mala G-klasa!

Gotov je! Nakon što je prikazan kao studija na salonu automobila u Šangaju Mercedes GLB je poprimio konture gotovog automobila te oduševio

Bit će fantastično ako je početni model ovakvog Mercedesa biti dotupan za 35 tisuća eura ili 250 tisuća kuna! Hoće li? Svjedno, pogled na karoseriju sa stavom i karakterom koji podsjeća na G-klasu podiže raspoloženje.

Jedna platforma, beskrajne mogućnosti. Nakon A- i B-klase Mercedes na modularnoj platformi MFA2 već priprema konceptni GLB-model za serijsku proizvodnju. Postojala je i ideja produžiti B-klasu i dodati joj treći red sjedala, ali s obzirom na popularnost SUV-a, odlučeno je za ovakvu kompaktnu izvedbu.

Mnogo prostora u interijeru i pomična stražnja klupa - GLB je pravi obiteljski auto, a ne samo šminker

Ipak, kompaktan je relativan pojam zbog dužine GLB-a od 4,63 m pa je dug kao i brat GLC, ali će biti barem 11 tisuća eura jeftiniji. Početni model trebao bi započeti s cijenom od 35 tisuća eura, dok će se službeno predstavljanje održati ujesen na salonu u Frankfurtu. Povezanost s B-klasom vidljiva je u unutrašnjosti, gdje će i GLB imati tri istovjetna ventilacijska otvora.

Prava je šteta što u ponudi odmah neće biti i hibrida, a dolazak električne izvedbe predviđen je za 2021.

Tu su i dva velika dodirna zaslona koji pohranjuju digitalne komande i Mercedesov MBUX-infotainment. Najveća snaga GLB-a trebala bi biti u njezinoj varijabilnosti. Djeljiva stražnja klupa također je i klizna 14 cm (doplata 400 eura), a za dodatnih tisuću eura u 500 l velikom prtljažniku montirat će se dva dodatna sjedala. Jasno je da će GLB imati žestoku konkurenciju.

Studija prikazana na salonu automobila u Šangaju imala je estetske dodatke, moćne terenske gume i maksimalnu terensku dodatnu opremu

S njim će rado rogove ukrstiti VW Tiguan Allspace, Škoda Kodiaq i Land Rover Discovery Sport. Cijelu će priču u 2020. zaokružiti dolazak i AMG-izvedbe.

U ponudi su tri dizela (116 do 190 KS) i tri benzinska motora (136 do 224 KS), svi s automatskim mjenjačem s dvjema spojkama. Nema hibrida, ali će 2021. stići električna izvedba EQB

Iako je dug više od 4,5 metara u unutrašnjosti, GLB je kompaktan. Ventilacijski prsteni i MBUX-multimedija su iz A- i B-klase, a brušena kožna sjedala i narančaste umetke imat će samo studija

Pogon 4×4

Pogon na sve kotače nije standard, ali je dostupan kod svih stupnjeva motorizacije. Postojat će i tri moda vožnje (Eco, Sport, Off Road), gdje će se zavisno o odabiru, transferirati snaga između stražnje i prednje osovine

Sjedala

Klizna stražnja klupa dolazi kao doplata od 400 eura, za dodatnih tisuću eura dobiva se i treći red sjedala

Krovni spremnik

Upečatljiv off-road izgled s krovnom kutijom, dodatnim svjetlima i crnim oblogama ima samo studijska šangajska verzija