

Ni jedan Mercedesov model vjerojatno ne živi u većoj disproporciji između očekivanja i realnosti od Mercedesova CLA. Pardon, CLA Coupea, kako ga odnedavno Mercedes naziva. Naime, s jedne je strane riječ o pravoj instagram senzaciji, zvijezdi koja svoju fotogeničnost uvijek iznova dokazuje ispred fensi kafića ili trendovskog kluba, pa čak i dok pritajen miruje na najzabačenijem urbanom parkiralištu.
Pogađate, ‘mlađarija’ za njim doslovno luduje, što znači da je Mercedes pogodio ciljanu publiku. I tu zapravo dolazimo do spomenutog nesrazmjera očekivanja i realnosti, jer mlađa klijentela baš i ne raspolaže novcem u visini iznosa ‘od 41.989 eura’, koliko Mercedes traži za početni model CLA 180. Barem ne u Hrvatskoj.
Naravno, ne treba posebno napominjati da se uz nekoliko (logičnih) doplata ta cijena vrlo brzo penje prema 50 tisuća eura. U Mercedesu su toga, naravno, svjesni, pa na sve načine u oštroj aktualnoj tržišnoj utakmici pokušavaju ‘amortizirati’ svoj cjenovni višak u odnosu na premium konkurenciju. Stoga odnedavno po posebnim pogodnostima CLA nude u paketu AMG Edition, čime kupac ostvaruje značajnu uštedu. U konkretnom slučaju našeg testnog automobila CLA 200d ta ušteda iznosi 4500 eura, dok kod skupljih modela (GLE) može dosegnuti čak i 20 tisuća eura. Zaključno o cijeni – određeni modeli u paketu AMG Edition koštaju manje no početni s istom motorizacijom.
Decentne izmjene dizajna, više opreme u seriji
Druga generacija CLA predstavljena 2019. je prošle godine, s A- i B-klasom, prošla svojevrstan update. Novosti? CLA odsad serijski ima svjetla ‘Led High Performance’, stražnja LED-svjetla su dobila novu grafiku, svi benzinski motori opremljeni su 48-voltnim sustavom, prednja maska je decentno izmijenjena, dizajn kotača je nešto svježiji (17-colni su serija), a dostupne su i neke nove boje (spektral plava i hyper plava). Ujedno, multimedijski zaslon odsad u seriji mjeri 10,25 inča (prije je bio sedam inča), dok je zaslon ispred vozača i dalje veličine sedam inča (uz nadoplatu 10,25 inča). Naravno, tu je i najnovije izdanje MBUX-a koje uključuje i dobro poznati koncept ‘Zero-Layer’ te revidirani glasovni asistent ‘Hey Mercedes’.
Opsluživanje sada ide isključivo putem izvrsnog glasovnog upravljanja ili preko zaslona osjetljivog na dodir, jer je središnja konzola uvelike promijenjena. Izostavljeni su trackpad i tipke za brzi odabir. Uz to, serijska oprema je znatno poboljšana. Tu je najnovija generacija kožnog upravljača (po izboru prvi put grijani), kamera za vožnju unazad i USB-paket.
U teritoriju C-klase
No bez obzira na ove promjene, kod CLA je zapravo sve ostalo po starome. Cupe s četverim vratima dug 4,69 metara – koji jako sliči većem bratu CLS-u – u dužinu i širinu je narastao pet centimetara. Da, CLA dimenzijama zapravo ulazi u teritorij C-klase te čak nudi i pet litara veći prtljažnik (460 l) od limuzine srednje klase.
Odmah je primjetno, u unutrašnjosti je prozračnije, što je posebno osjetno u smislu prostora za laktove. Više se ne osjećate stisnuto kao prije, a putnici koji nisu previsoki mogu se dobro snaći u prednjem redu sjedala. Straga pak oni viši sjede manje udobno i brzo primjećuju da je prostor za glavu skučen te da im koljena lagano dodiruju prednje sjedalo. Da, ako ste zaljubljenik u elegantan coupé, morate prihvatiti i nekoliko kompromisa.
Na svu sreću, ne morate ih prihvatiti glede vožnje. Ona je uz sve digitalne dodatke i sustave pomoći i dalje ugodno analogna. Budući da je trag straga nešto širi nego sprijeda, limuzina ne samo da se više ističe na cesti, nego je i stabilna i precizna. U redu, precizan i izravan upravljač mogao bi biti još transparentniji, no to već spada u cjepidlačenje. Uz sve sportske odlike, ovjes nije previše sportski podešen, što se odražava i na ugodno komfornom ublažavanju.
A pogonska jedinica 200d? Provjereni dvolitreni dizelaš kojem je snaga sa 190 smanjena na 150 KS prava je cetanska poslastica, kako po pitanju kultiviranosti i performansi, tako i učinkovitosti (potrošnja na testu 6,1 l/100 km). Na testu se dokazao kao najbolja mjera za ovu karoseriju i po našem je mišljenju preporuka za kupnju. Naravno, u paru s paketom AMG Edition.
Tehnički podaci
Karoserija
DxŠxV 4692 mm x 1834 mm x 1430 mm, međuosovinski razmak 2729 mm, prtljažnik 460 litara, masa 1490 kg, nosivost 510 kg
Motor
Dizelski četverocilindarski, turbo, hladnjak stlačenog zraka, 1950 ccm, 110 kW/150 KS pri 3400 o/min, 320 Nm pri 1400 o/min
Prijenos
Na prednje kotače, osmostupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom
Vozne osobine
0-100 km/h……8,6 s
Najviša brzina…..226 km/h
Potrošnja – ukupno (WLTP)….4,9-5,4 l/100 km
Potrošnja na testu….6,1 l/100 km
Emisija CO2…….129-142 g/km
Konkurenti
Audi A3 Limousine 35 TDI S line od 40.410 eura, BMW 218d Gran Coupe od 39.044 eura
Cijena
Početni model ………………………41.989 eura
Početni model CLA 200d ………46.333 eura
Testirani model …………………….54.371 euro
Ocjena
Plus: snažan i štedljiv dizelaš, niska buka vjetra, volumen prtljažnika
Minus: prostor u predjelu glave na stražnjem sjedalu, visok utovarni prag, uska sjedala