Mazda 2 – Što je dobro, ostaje dobro
Novi proces izgaranja čini vožnju Mazde 2 ekonomičnijom, a dodatna razina performansi kod motora sa 115 KS još je zabavnija
Potrošnja voznog parka – ova tema muči gotovo svakog proizvođača – a još više sve one koji gotovo da nemaju e-automobile ili hibride u svojoj ponudi. Mazda, na primjer, nema ništa drugo u rukavu osim električnog MX-30, pa čak i najekonomičniji model 2, s G90-motorom, ispušta 120 grama CO2 po kilometru – unatoč hibridnom sustavu s kondenzatorom i starter generatorom na remenski pogon.
Sada, nakon modela CX-30 i CX-5, gradski peterovratni model jedan je od najpopularnijih Mazdi te poprilično relevantan za potrošnju voznog parka. Dakle, obrazovani japanski inženjeri motora moraju razmišljati o procesima ubrizgavanja i izgaranja te odrediti idealnu rotaciju zraka u usisnom traktu. To mnogo znači za učinkovitije izgaranje mješavine goriva i zraka. Nadalje, stupanj kompresije četverocilindraša povećan je sa 13:1 na 15:1 te je instaliran novi softver za posebno ekonomičan e-Skyactiv X. Rezultat prema navodima proizvođača – 107 grama CO2 i 0,6 litara manje benzina na 100 kilometara.
Kao mala poslastica na vrhu, tu je i 25 KS snažnija varijanta G90. Prijatelji atmosferskih benzinaca, stručnjaci za tu temu, vozači MX-5 i svi oni koji provjere okvir s podacima na desnoj strani mogu svakako pogoditi kakav dinamičan automobil Mazda sada ima u portfelju. Samo da spomenemo – 1117 kg i 115 KS pri 6000 o/min. Zapravo, 1,5-litreni četverocilindraš odmah reagira na svaki pokret papučice gasa, potiče vas da iskoristite svaku KS i doista unosi atmosferu u kabinu.
Da, čak i precizno upravljanje ručnim mjenjačem sa šest brzina i kratkim hodom odgovara sportskom imidžu. Budući da se mališan, unatoč jednostavnoj šasiji, također kroz krivulje ponaša iznimno neutralno te s mnogo žestine, top-verzija je gotovo prikladna kao sportaš u vrhunskoj formi na zavojitim i uskim prometnicama. Pa čak i usprkos relativno tankim gumama u 16-inčnom formatu.
ZAKLJUČAK
Svakako, najveće su promjene ograničene na motor. Ali ako je vjerovati brojkama, novi proces izgaranja ima mnogo potencijala. G115? Divan i vjerojatno (pre)skup dodatak.