

Markantnija maska, novi naplatci, poboljšana prednja LED-svjetla, dva posebna modela i induktivni punjač na središnjoj konzoli ispred ručice mjenjača – to su glavne inovacije na CX-5 predstavljenom 2017. godine. Ono što je važnije, međutim, je poruka da novodizajniran prtljažnik odsad ima 16 litara više volumena, a dvodijelna podnica za utovar podesiva po visini donekle povećava upotrebnu vrijednost.
Osim toga, Mazdini inženjeri su detektirali i smanjili razne vibracije, uvijanja karoserije i rezonancije – s pojačanim bočnim rubovima i elementima u sredini karoserije, tu su sada i deblji branici između ovjesa i okvira karoserije te nova izolacija i ljepila. Nakon mnogo kilometara po grubim sporednim cestama u zaleđu Barcelone, sada se nedvojbeno može reći da se CX-5 čini manje ‘limenim’ no prije. Tutnjava iz dubine šasije jedva prodire u kabinu, struktura je tiša, a cijeli automobil izgleda solidnije i uglađenije. U svakom slučaju, s nepromijenjenim, udobnim podešenjem ovjesa, komfor putovanja primjetno je poboljšan.
Pogoni su poznati
Nepromijenjena je ostala ponuda motora. U duhu svoje strategije multirješenja, grupa ostaje vjerna svojim atmosferskim benzinskim motorima, kao i dizelskim motorima sa 150 i 184 KS. Pametno, jer detaljno dizajnirani 2,2-litreni dizelski motor iznova impresionira. Zašto? Kombinira finu glatkoću rada, biturbo punjenje i do 445 Nm okretnog momenta uz povoljnu WLTP-potrošnju od 6,6 l/100 km – idealan motor za vozače na duge staze. Tu je i pogon na sva četiri kotača, ali i trom automatski mjenjač.
Kultivirani i agilniji top-model ostaje s benzinskim motorom G-194 s deaktivacijom cilindra, automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa i prednjim ili pogonom na sve kotače. Lakši za više od 100 kilograma, spremnije reagira i zabavniji je tijekom dinamičnije vožnje. Također jer 2,5-litreni atmosferski motor reagira osjetljivo i voli se zavrtjeti. Pet ili šest tisuća okretaja? Bez problema, a to je ionako bitno za svakoga tko se želi kretati brže. Uostalom, četverocilindraš isporučuje samo ‘mršavih’ 258 Nm pri 4000 o/min, a punih 194 KS tek za 2000 okretaja kasnije.
Četverocilindraš uvjerava ravnomjernom isporukom snage i uvijek pravim tonom, a da nije dosadan. Pri niskim okretajima motor se gotovo i ne čuje. Smatrate da je mnogo toga ostalo kao i prije. Premalo posebnosti? Onda pričekajte i vidite – novi CX-60 dolazi već ove godine, također kao plug-in hibrid ili čak sa šest cilindara, a detaljno ćemo ga predstaviti već u idućem broju auto motor i sporta.
ZAKLJUČAK
Učiniti nešto što je dobro još boljim? Mazda je još jednom uspjela! To znači da CX-5 ostaje zanimljiv kompaktni SUV idealan za sve koji uživaju u benzinskim motorima s visokim brojem okretaja.