

G122 | 173.320,70 kn |
G122 Plus | 186.710,70 kn |
G122 AT Plus | 205.400,70 kn |
G122 AWD Plus | 206.240,70 kn |
G122 AWD AT Plus | 228.694,50 kn |
X180 GT | 197.585,70 kn |
X180 GT Plus | 210.019,50 kn |
X180 AT GT Plus | 227.524,50 kn |
X180 AWD GT Plus | 229.729,50 kn |
X180 AWD AT GT Plus | 250.294,50 kn |
Dizelski modeli | |
D116 | 191.590,70 kn |
D116 Plus | 204.980,70 kn |
D116 AT Plus | 231.684,50 kn |
D116 AWD Plus | 226.784,50 kn |
D116 AWD AT Plus | 259.784,50 kn |
Histerija koja trenutačno vlada za SUV-klasom prodire u sve segmente i podsegmente, a proizvođači automobila trude se odgovoriti na sve zahtjeve tržišta. Najnoviji primjer je upravo predstavljena Mazda CX-30 koju smo isprobali na pretpremijernim vožnjama okolicom Frankfurta, a sada se već nalazi na testu u redakciji.
Riječ je o kompaktnom crossoveru nastalom na platformi nove Trojke, koji se duljinom od 4395 mm odlično uklapa između postojećih modela CX-3 i CX-5.
Novi CX-30 zapravo je negdje ‘na pola puta’ između klasičnog kompakta i SUV-a i upravo se tu krije njegova posebnost. U dizajnerskom smislu, ako bismo ga secirali horizontalno, tada donji dio automobila odlikuju terenske karakteristike s (pre)naglašenim plastičnim zaštitama lukova kotača i pragova, dok gornji dio više njeguje kupeovske linije.
Dakle, nema uzdužnih krovnih nosača koji bi dodatno naglasili robusnost. No, za izlete u prirodu tu je ‘klirens’ od pristojnih 175 mm, dok je pogon na sve kotače opcionalni.
Jedna od glavnih ciljanih skupina upravo su mlađe obitelji koje traže dodatnu dozu svestranosti i varijabilnosti. Tako CX-30 nudi primjetno komforniju unutrašnjost, više prostora za glave i koljena putnika na stražnjoj klupi, kao i raskošniji prtljažnik od 430 l, dakle za 100 l veći nego u kompaktnoj Trojci.
Osjećaj u vožnji bliži je onome u kompaktnoj Trojci nego klasičnom SUV-u kao što je veći CX-5. Drugim riječima, blago povišena pozicija sjedenja omogućuje jednostavan ulazak/izlazak iz kabine, kao i solidnu preglednost prometa, uz kudikamo manje izraženo naginjanje karoserije u zavojima.
Sviđa nam se što je CX-30 vrlo zabavan za upravljačem, pa uz precizan i ugodan mjenjač zadovoljava vozačke apetite, a istovremeno je sposoban za blaže terenske izazove.
Za početak, ponuda motorizacije uključuje dvolitreni atmosferski benzinac Skyactive-G od 122 KS i 1,6-litreni dizelski Skyactiv-D od 116 KS, uz opcionalni automatski mjenjač. Novi CX-30 stiže na hrvatsko tržište već krajem ljeta s početnom cijenom od 173.000 kn, što ocjenjujemo vrlo konkurentnom ponudom u odnosu na ostale crossovere kao što su VW T-Roc, Ford Focus Active i slični.
Dugo smo slušali o njemu, a konačno i osjetili sve prednosti koje nudi dvolitreni benzinac koji koristi dizelski princip kompresijskog paljenja. Naime, motor Skyactiv-X koristi izrazito siromašnu smjesu zraka i goriva, dvostruko pa i trostruko siromašniju od stehiometrijskog omjera (14,7 g zraka na 1 g goriva).
Stoga mu je potreba velika količina zraka koju osigurava jedna vrsta superchargera, dok kompresijsko zapaljenje siromašne smjese kontrolira svjećica. Ukratko, u taktu kompresije, kada se klip počne približavati gornjoj mrtvoj točki, siromašna smjesa ipak se ne može zapaliti sama od sebe.
Na raspolaganju je 180 KS što osigurava sasvim pristojnu dinamiku, ali u prvom planu nisu bile vršne performanse već učinkovitost u širokom rasponu okretaja. Skyactiv-X ima bolji odaziv u niskim okretajima i maksimalnu vrijednost okretnog momenta postiže na niskih 3000 o/min, što je 1000 okretaja ranije od benzinca Skyactive-G.
Na mješovitoj ruti od 100 km, koja je uključivala autocestu, lokalne prometnice i nešto malo grada, putno računalo nove Trojke ispisalo je prosjek od 6,2 l/100 km, a nismo baš bili oprezni s gasom. Sviđa nam se što je Skyactiv-X zadržao radost vrtnje u visokim okretajima, pa može biti vrlo uzbudljiv na vašoj omiljenoj zavojitoj dionici.
Istovremeno, u opuštenoj vožnji gradom, možete računati na nisku potrošnju goriva, gotovo na razini dizelaša.