Kia Niro EV (2022.) – Provjerena e-tehnologija, profinjeno rukovanje

Druga generacija Kije Niro ponovno dolazi u tri izvedbe pogona: hibridnoj, plug-in i električnoj. Odradili smo prvu vožnju u čisto električnom modelu

‘Nema dovoljan doseg’, govorilo se za mnogo električnih pionira. Bivša Kia e-Niro, zajedno sa svojom sestrinskom tvrtkom Hyundai Kona, može tvrditi da je bila jedan od prvih pristupačnih modela koji su bili prikladni za svakodnevnu upotrebu i uspjeli uvjeriti mnoge e-skeptike sa stvarnim dosezima od oko 400 kilometara. Također je olakšala navikavanje na e-automobile, u smislu interijera i rada, predstavljao uspješan spoj starog i novog svijeta automobila. Digitalni instrumenti i zaslon osjetljiv na dodir? Da, naravno, ali molimo s puno gumba oko njega. Vozači Kije koji su vozili neki drugi model marke brzo su se ovdje osjećali kao kod kuće.

Sada je u startnim blokovima sljedeća Niro generacija koja, kao i prethodnik, dolazi s tri varijante: hibrid s istim motorom (141 KS), jači plug-in hibrid (183 KS) i električnu verziju (204 KS), koji sada nosi naziv Niro EV i dostupan je samo s velikom baterijom od 64,8 kWh i nepromijenjenim kapacitetom punjenja od 80 kW.

Ako pogledate tehničke podatke novog Nira, primijetit ćete da je i dalje specifikacija veličine svog prethodnika te da ima samo nekoliko centimetara više u duljini i širini unatoč novoj K platformi. Tu ionako nije bilo potrebe za akcijom, jer je već prva generacija nudila pristojnu količinu prostora i obujam prtljažnika prikladan za svakodnevnu upotrebu. Specifikacija izvedbe sinkronog motora ostaje nepromijenjena na 150 kW, ali je maksimalni okretni moment smanjen na 255 umjesto dosadašnjih 395 Nm – što bi barem trebalo koristiti gumama s manje trošenja. Ipak, novo vozilo postiže iste vrijednosti kao i njegov prethodnik u smislu ubrzanja i najveće brzine.

Osim toga, pokazao se vrlo zrelim na našoj prvoj vožnji. Na primjer, uz solidnu udobnost udobnim za razliku od prethodnog e-Nira, novi promiče agilnost. Kia Niro EV također ima koristi od preciznijeg upravljanja i poboljšane izolacije buke. Samo je pravi zvuk elektromotora igrao pomalo drsko u središtu pozornosti u našem predserijskom modelu, ali drugi EV u testnoj pratnji akustično se predstavio na tišoj završnoj razini.

Dizajn interijera jasno pokazuje modernizaciju, gdje kokpit sada ima dva integrirana zaslona za podatke o vožnji te infotainment. Unatoč dosljednom čišćenju, još uvijek ima dovoljno mjesta za elemente izravnog odabira, uključujući varijabilnu traku s gumbima za kontrolu klime i multimediju, poznatu iz EV6, uključujući dvije rotacijske kontrole. Sve u svemu, ovo rezultira uravnoteženom slikom za novu Kiju Niro EV. Dokazana elektrotehnika susreće moderan dizajn i profinjeno rukovanje. A doseg (WLTP: 463 km)? Niro bi to trebao moći.

Kia je poboljšala Niro na pravim mjestima. Novo izdanje impresionira visokom udobnošću vožnje, izražajnim dizajnom i urednom unutrašnjosti. WLTP raspon je još uvijek na visokoj razini, ali još uvijek ima mjesta za poboljšanje u smislu kapaciteta punjenja.