Kia E Niro EX Limited (2021)

Iako je već dulje na tržištu, Kia E Niro i dalje oduševljava po gotovo svim aspektima koje treba zadovoljiti jedan električan automobil. Ima više nego pristojan doseg, dobru količinu snage, ne troši suludo te nudi visoku razinu kvalitete izrade. No stalno nas je škakljala - cijena

Ono čime Kia odmah maše kao zastavom pred nosevima kupaca jest ponuda za električan Niro, gdje pri kupnji gotovinom dobivate 80 tisuća kuna popusta. I to nije malo, više od 10 tisuća eura odmah možete izbrisati s početne cijene automobila. Ako ste bili te sreće i ugrabili maksimalne poticaje od 70 tisuća kuna, E Niro možete tržiti za čak 150 tisuća kuna manje od njegove originalne cijene, koja u ovom paketu opremljenosti iznosi dosta visokih 439.000 kuna.

Da, dobro ste čuli, Kia E Niro nikako nije jeftin automobil, naprotiv. Istina je da je sjajno opremljen, ima izdašnu ponudu prostora, velik doseg i za električno vozilo vrlo dobro ponašanje u vožnji. No 289.000 kuna, što je prihvatljivo, platit ćete jedino ako ste ispunili gore navedene uvjete. Inače, sve se dojmi dosta skupo, osobito kada ga se usporedi s izravnim konkurentima slične opremljenosti i snage.

Želja za premiumom

Dobro, sada kada smo to riješili idemo o onome što je dobro. A dobro je – sve! Kia se već neko vrijeme pokušava pozicionirati kao premium brend iz Koreje – sjetimo se samo Stingera i nedavno predstavljenog novog i najvećeg Kijinog modela Sorenta. Dakle, ako govorimo o izradi, tu se nema što za prigovoriti. Materijali su slični poput onih kod nekih premium konkurenata, a i osjećaj za volanom ostavlja sličan dojam. U vožnji nastavno E Niro također ostavlja sjajan dojam.

Iako se radi o e-vozilu teškom 1,8 tona, to se u zavojima i pri kočenju ne osjeti previše. Niro nas je na putu prema moru iznenadio upravljivošću i udobnošću. I jednom kada ga napunite na brzom punjaču (od 20 do 100 posto za oko sat i 15 minuta) E Niro vas neće prevariti kada je u pitanju doseg. Deklariranih 455 km će suvereno prijeći, jasno ako ga ne vozite najvišom brzinom (167 km/h) autocestom. Nama je na testu u prosjeku trošio 16 kWh na 100 km, što se također podudara sa službenim tehničkim podacima (15,9 kWh/100 km).

Besprijekorni sustavi asistencije

Kada smo ustanovili da se Niro odlično snalazi na otvorenoj cesti, nastavak puta odlučili smo voziti autocestom. I tu su radarski tempomat, sustav za održavanje u traci, upozorenje na umor vozača, sustav prepoznavanja znakova, upozorenje na brzinu, nadzor mrtvog kuta i senzor za kišu pokazali koliko dobro funkcioniraju. Ni brži ulazak u duži i nešto oštriji zavoj nisu ga izbacili iz ravnoteže. Volan je sam skretao i držao vozilo u sredini trake, dok ga ponovno nismo preuzeli. Adaptivni tempomat također na vrijeme prepoznaje kada bi trebalo kočiti, a kada ubrzati. Kako god okrenemo, s Nirom je gušt putovati.

Kamenčić u cipeli

Blago povišena pozicija sjedenja podiže preglednost, a izvrsna stražnja kamera u visokoj rezoluciji lijepo pokazuje što se točno događa iza vozila pri parkiranju ili izlasku iz parkirnog mjesta. Ne preveliki kotači (17 inča) s dovoljno visokim profilom guma u kombinaciji s ugodnim ovjesom osiguravaju pristojnu razinu udobnosti i na lošijim cestama.

Na kraju moramo zaključiti kako je E Niro izvrstan električan automobil koji sve svoje namjene izvršava točno onako kako bi i trebalo. Kamenčić u cipeli jedino predstavlja ta već spomenuta visoka cijena. Ako ste spremni platiti Niro u gotovini i dograbili ste poticaje, sve odjednom ima mnogo više smisla. No ako niste…

Kia E Niro EX Limited

TEHNIČKI PODACI

Karoserija

DxŠxV 4375x1805x1560 mm, međuosovinski razmak 2700 mm, prtljažnik 451 l, masa 1812 kg, nosivost 420 kg

Motor

Permanentni magnet, sinkroni motor, litijum-ion polimer baterija, kapacitet baterije 64 kWh, snaga 150 kW/ 204 KS, 395 Nm pri 3600 o/min

Prijenos

Automatski bezstupanjski mjenjač, pogon na prednje kotače

Vozne osobine

0-100 km/h …… 7,8 s

Najviša brzina …..167 km/h

Potrošnja mješovita ….. 15,9 kWh/100 km

Emisija CO2….. 0 g/km

Potrošnja na testu (mješovita) ….. 16,0 kWh/100 km

Konkurenti

Kona EV Love za 337.990 kn, Nissan Leaf E+ Tekna za 349.900 kn, VW ID.3 Tour Pro S za 369.753 kn

Cijena

Osnovna cijena ….. 438.999 kn

Ukupna cijena vozila s popustom i poticajima ….. 288.999 kn

Ocjena

+ Kvaliteta izrade, doseg, performanse, sustavi asistencije, prostranost, udobnost

– Cijena