

Ono čime Kia odmah maše kao zastavom pred nosevima kupaca jest ponuda za električan Niro, gdje pri kupnji gotovinom dobivate 80 tisuća kuna popusta. I to nije malo, više od 10 tisuća eura odmah možete izbrisati s početne cijene automobila. Ako ste bili te sreće i ugrabili maksimalne poticaje od 70 tisuća kuna, E Niro možete tržiti za čak 150 tisuća kuna manje od njegove originalne cijene, koja u ovom paketu opremljenosti iznosi dosta visokih 439.000 kuna.
Da, dobro ste čuli, Kia E Niro nikako nije jeftin automobil, naprotiv. Istina je da je sjajno opremljen, ima izdašnu ponudu prostora, velik doseg i za električno vozilo vrlo dobro ponašanje u vožnji. No 289.000 kuna, što je prihvatljivo, platit ćete jedino ako ste ispunili gore navedene uvjete. Inače, sve se dojmi dosta skupo, osobito kada ga se usporedi s izravnim konkurentima slične opremljenosti i snage.
Želja za premiumom
Dobro, sada kada smo to riješili idemo o onome što je dobro. A dobro je – sve! Kia se već neko vrijeme pokušava pozicionirati kao premium brend iz Koreje – sjetimo se samo Stingera i nedavno predstavljenog novog i najvećeg Kijinog modela Sorenta. Dakle, ako govorimo o izradi, tu se nema što za prigovoriti. Materijali su slični poput onih kod nekih premium konkurenata, a i osjećaj za volanom ostavlja sličan dojam. U vožnji nastavno E Niro također ostavlja sjajan dojam.
Iako se radi o e-vozilu teškom 1,8 tona, to se u zavojima i pri kočenju ne osjeti previše. Niro nas je na putu prema moru iznenadio upravljivošću i udobnošću. I jednom kada ga napunite na brzom punjaču (od 20 do 100 posto za oko sat i 15 minuta) E Niro vas neće prevariti kada je u pitanju doseg. Deklariranih 455 km će suvereno prijeći, jasno ako ga ne vozite najvišom brzinom (167 km/h) autocestom. Nama je na testu u prosjeku trošio 16 kWh na 100 km, što se također podudara sa službenim tehničkim podacima (15,9 kWh/100 km).
Besprijekorni sustavi asistencije
Kada smo ustanovili da se Niro odlično snalazi na otvorenoj cesti, nastavak puta odlučili smo voziti autocestom. I tu su radarski tempomat, sustav za održavanje u traci, upozorenje na umor vozača, sustav prepoznavanja znakova, upozorenje na brzinu, nadzor mrtvog kuta i senzor za kišu pokazali koliko dobro funkcioniraju. Ni brži ulazak u duži i nešto oštriji zavoj nisu ga izbacili iz ravnoteže. Volan je sam skretao i držao vozilo u sredini trake, dok ga ponovno nismo preuzeli. Adaptivni tempomat također na vrijeme prepoznaje kada bi trebalo kočiti, a kada ubrzati. Kako god okrenemo, s Nirom je gušt putovati.
Kamenčić u cipeli
Blago povišena pozicija sjedenja podiže preglednost, a izvrsna stražnja kamera u visokoj rezoluciji lijepo pokazuje što se točno događa iza vozila pri parkiranju ili izlasku iz parkirnog mjesta. Ne preveliki kotači (17 inča) s dovoljno visokim profilom guma u kombinaciji s ugodnim ovjesom osiguravaju pristojnu razinu udobnosti i na lošijim cestama.
Na kraju moramo zaključiti kako je E Niro izvrstan električan automobil koji sve svoje namjene izvršava točno onako kako bi i trebalo. Kamenčić u cipeli jedino predstavlja ta već spomenuta visoka cijena. Ako ste spremni platiti Niro u gotovini i dograbili ste poticaje, sve odjednom ima mnogo više smisla. No ako niste…
Kia E Niro EX Limited
TEHNIČKI PODACI
Karoserija
DxŠxV 4375x1805x1560 mm, međuosovinski razmak 2700 mm, prtljažnik 451 l, masa 1812 kg, nosivost 420 kg
Motor
Permanentni magnet, sinkroni motor, litijum-ion polimer baterija, kapacitet baterije 64 kWh, snaga 150 kW/ 204 KS, 395 Nm pri 3600 o/min
Prijenos
Automatski bezstupanjski mjenjač, pogon na prednje kotače
Vozne osobine
0-100 km/h …… 7,8 s
Najviša brzina …..167 km/h
Potrošnja mješovita ….. 15,9 kWh/100 km
Emisija CO2….. 0 g/km
Potrošnja na testu (mješovita) ….. 16,0 kWh/100 km
Konkurenti
Kona EV Love za 337.990 kn, Nissan Leaf E+ Tekna za 349.900 kn, VW ID.3 Tour Pro S za 369.753 kn
Cijena
Osnovna cijena ….. 438.999 kn
Ukupna cijena vozila s popustom i poticajima ….. 288.999 kn
Ocjena
+ Kvaliteta izrade, doseg, performanse, sustavi asistencije, prostranost, udobnost
– Cijena