Kia Sportage (2022.) – Putem stare slave

S petom generacijom Sportagea, Kia prvi put razvija specifičnu verziju blockbustera za Europu. Kod nas kreće s početnom cijenom od 194.999 kuna, a kakav je u vožnji, pojašnjavamo u GT-Lineu sa 1,6-litrenim benzinskim motorom od 180 KS

Ovo je izvanredno – za europske zemlje Kia gradi novi Sportage u 85 milimetara kraćoj verziji nego za ostala tržišta kako bi ostala što bliže prijašnjem receptu za uspjeh. U konačnici, u Europi je prodano više od 750 tisuća jedinica četvrte generacije. Ovdje je nasljednik samo tri centimetra duži.

Ipak, za odrasle straga ima sasvim dovoljno mjesta, a ovisno o motoru, za prtljagu ostaje od 526 do 591 l. Motori su blago hibridizirani barem preko 48-voltnog start-generatora, a iznimka je benzinski motor od 150 KS u osnovnoj verziji 7. Otto i dizelski motori dostupni su na početku, s plug-in hibridom koji će uslijediti u proljeće.

Bez jakih zvukova

Ali sada sjedamo iza upravljača Sportagea u kojem se nalazi benzinski motor od 180 KS sa standardnim sedmostupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom te opcijskim pogonom na sve kotače. Sportage u najbogatijoj varijanti opreme GT-Line pokretan takvom motorizacijom u Hrvatskoj stoji najmanje 326.999 kuna. Iz mirovanja Kia ubrzava glatko i s dovoljno snage za mijenjanje stupnjeva bez trzaja. Čak i ako tvornička specifikacija od devet sekundi od nule do 100 km/h zvuči oprezno, dovoljno snažan pogon još uvijek se može prepoznati u rasponu od 80 do 150 km/h. A pozadinska buka ostaje ugodna, te uglavnom bez jarkih zvukova četverocilindraša.

Samo na autocesti korejski SUV može osjetiti jači bočni vjetar, dok na magistralnim prometnicama, gdje je ponegdje prilikom prve vožnje bio i snijeg, ABS jasno regulira kočnice. Potrebne su tek neznatne korekcije upravljanja kako biste ostali u traku. Pogon na sve kotače također učinkovito raspoređuje 265 Nm, čak i kada je kontrola proklizavanja deaktivirana.

Sportska sjedala rezervirana za GT-Line

Koliko sporta ima u Sportageu, može se osjetiti samo povremeno. Preciznost upravljanja ostavlja dobar prvi dojam, i zbog pokreta karoserije koji su već u granicama u normalnom načinu rada adaptivnih amortizera. Stoga je udobnost ovjesa opuštena, ali dobro održavane ceste testne rute također su nudile malo površine za napad. Za Sportage, sportska sjedala su novost rezervirana za GT-Line. Njegovi jače oblikovani obrazi naslona za leđa nude dovoljnu bočnu potporu na udobnim sjedalima s visokim položajem tipičnim za SUV, koja su čak i ventilirana. Osim toga, nasloni za ruke, koji su podešeni na pravu visinu, znatno povećavaju udobnost sjedenja.

Situacija je ponešto drukčija kod višenamjenskog zaslona koji se već koristi u EV6. Ovdje nalazimo uski, izduženi zaslon s grafičkim dodirnim poljima te dvije rotacijske kontrole koje kontroliraju klimu ili infotainment, ovisno o načinu rada. To ne rezultira nikakvim prednostima – snalaženje je mnogo nezgodnije nego kod klasičnih pogonskih uređaja prethodnika. Isto tako, morate uvijek provjeriti koji je način rada trenutačno aktivan i, ako ste u nedoumici, promijeniti ga pomoću male dodirne površine. Pritom ništa ne osjećate pri dodiru osim rotacijske kontrole.

Dva 12,3-inčna full HD-monitora (1920 x 720 px) smještena su u visokokvalitetnom kućištu koje je uredno integrirano u stilski dovršen interijer. Osim toga, pomaže i tipka zvjezdice na kolu upravljača za glavni izbornik logično dizajniranog infotainmenta, koji uz pomoć oblaka može i glasovno razumjeti unose odredišta. Novi Kia Sportage u našim salonima možemo očekivati u siječnju 2022. godine.

ZAKLJUČAK:

Mnogo prostora, dobra udobnost u vožnji, elegantna unutrašnjost – to Kiju čini impresivnom već na prvoj vožnji. Svježi dizajn i visokokvalitetna multimedija s dvostrukim monitorom daju mu moderan štih. Šteta što Sportage prati trend smanjenja broja tipki.

Za kraj donosimo potpuni cjenik nove Kije Sportage. Navedena cijena iz podnaslova je akcijska i vrijedi do 28.02. U ožujku postoji vjerojatnost da će ponovo formirati određene nove akcijske cijene. Iz Kije poručuju kako su narudžbe već počele i kako tijekom tekuće godine očekuju prodaju od otprilike 500 jednica vozila.