Kakve M-modele iz BMW-a ćemo uskoro voziti. Gallardo jesi li to ti?
Svi su auti više ili manje isti, ali sličnost BMW-a M Vision te 15 godina starog Lamba Gallarda možda bi ipak trebala biti - malo manja
Ako ste se ikad zapitali je li u nekom trenu M-odjel BMW-a promijenio definiciju, zasigurno ste imali dobar razlog. Slovo M stiglo je i na SUV, i na dizelaše, a po novome ide i na električne superautomobile.
Lijepe ga i na slabašne dizelaše pod izlikom ‘napadno-izgledajućeg’ para branika, samo da susjedima oči iskopaju. No top M-modeli nemaju kompromisa, njihov su fokus performanse i ekskluzivnost – to vole entuzijasti i dive im se. BMW Vision M Next je nova smjernica koja pokazuje čemu stremi BMW, a dizajnirao ga je Domagoj Đukec, naš čovjek.
Proporcije i izgled štimaju, imaju dramatičnost, sklad, odličan nastavak na model i8. No, ako maknete fluorescentne detalje (kao što smo i učinili), pomislit ćete da su oni tu samo kako bi vas uvjerili da ne gledate 15 godina stari Lamborghini Gallardo s dodanim bubrezima.
Možda zvuči zločesto, možda je i do kuta gledanja, no s malo fotoshopa kojim samo uklonite ‘thrilling orange’, odnosno ‘uzbudljivo narančastu boju’, narastu vam upitnici iznad glave.
Pogled odozgo vas zatim malo odmakne zbog igre otvora, ali ovo je još jedna potvrda da su ‘auti drukčiji od drugih’ – prošlost. Ferrari je poseban, prepoznat ćete lako i Rolls Royce, Porsche 911, baš kao što ćete na Citroënu vidjeti da je to nedvojbeno Citroën, ali superautomobili su u velikoj krizi. Primjerice, Vision M Next izgleda, neka se nitko ne naljuti – kao Gallardo.
Svi plaču za Bangleom?
Možete biti najtalentiraniji dizajner na svijetu, imati otvorene ruke, truditi se stvoriti nešto sasvim novo, ali današnji proizvođači s velikim brojem ljudi u lancu onih koji odlučuju, sve će te linije ‘ispeglati’ i učiniti ga ‘već viđenim’.
Svojedobno je Chris Bangle samouvjereno u jednom intervjuu ispalio ‘da će svi plakati za njim’, pa smo se svi umalo pogutili misleći da je na žestokom egotripu.
Ali, ispada da je on zaista stvarao uistinu drukčije automobile. Ružnoću je pretvorio u nešto cool, reklo bi se onako bez rukavica, neke modele savršeno je pogodio, dok neke treće probavljamo još i dan-danas. Neka podigne ruku tko može Sedmicu gledati dulje od pet sekundi.
Jedno je jasno – njegovi su auti drukčiji od drugih. Neke stare prepoznatljive legende imale su ipak lakši put – stvorio ih je jedan jedini čovjek. I Spačeka, i Žabu, Bubu, Elfera, Rolls – možete nabrajati tridesetak ikona autoindustrije kojima je jedno zajedničko – plod su jednog uma. I dizajn, i mehanika, i sve što ima veze s proizvodom kao takvim. Nažalost, to ćemo viđati sve manje. Koliko god dobar bio novi M Vision, ipak – pljunuti je Lambo.
Bubrezi prekriveni prozornom plohom
Barem je motor prava stvar, iako je pogon hibridni. Sveukupna snaga od 600 KS uklapa se u definiciju superautomobila koju je postavila Lamborghini Miura – auto s motorom u sredini, zastrašujućih performansi i s opakom aurom. Svega tri sekunde do stotke je opak rezultat, najveća brzina od 300 km/h također.
Doseg isključivo na struju je 100 km. BMW i8 ima trocilindarski turbomotor i elektromotor s ukupno 369 KS, a i prelazi samo 30 km isključivo na struju. Iz toga je jasno da je M Vision mnogo napredniji model. Ne znamo detalje o motoru, osim da ima četiri cilindra.
Bubrezi su zanimljivi utoliko što su prekriveni prozirnom plohom na koju je ugravirana grafika. Jasno, sve je iluminirano. Tu je i tehnologija svjetala sprijeda Laser Wire s kojom nos izgleda upečatljivo.
Staklena vlakna prekrivena fosforom su ključ tankih svjetlećih ploha. Na isti način napravljena su i stražnja svjetla. Stražnje staklo namjerno podsjeća na BMW M1.
Ispred vozača čak tri ekrana
Interijer djeluje pomalo spartanski, ali to mu daje šarm. Napravljen je u duhu visoke tehnologije i svakim detaljem se trudi to pokazati. Tri su ekrana točno ispred vozača. A vjetrobran služi za projekciju proširene stvarnosti koja će nam tek promijeniti automobile iznutra. Za razliku od prijašnjeg koncepta Vision iN ext, u ovom se novom konceptu svi ekrani i interijer fokusiraju na vozača.
Ako se nas pita, posve u duhu marke te mnogo bolje za vozače.
Izuzetno je zanimljiv stalak za čaše koji ima žiroskopsku stabilizaciju. Svi okorjeli vozači koji jure zavojima i prolijevaju piće, napokon će odahnuti. Nema o njemu mnogo detalja, ali nadamo se da će stići u sve BMW-ove modele.
A kako će oni u budućnosti izgledati? Već viđeno? Jer, ruku na srce, BMW je zapeo u začaranom krugu i više čak ni ne djeluje kao da se ‘pokušava pronaći’, već kao da je namjerno takav kakav je.
Dobar, lijep, ali i s promašenom prilikom da bude totalno drukčiji od drugih. Onako kako je to pojavljivanjem postao, primjerice, maleni i3. Nudi novu tehniku po visokoj cijeni te ostaje premija za sav običan narod koji o njemu sanja lijepeći postere po zidu…
Najbolji stručnjak radi na zvuku
EU nalaže da svi e-auti moraju emitirati zvuk, a BMW je za taj posao uzeo najboljeg – Hansa Zimmera
Njegovo se ime u filmskim krugovima izgovara s velikim poštovanjem. Kada gledate najstrašniji horor, ali s ugašenim zvukom, djelovat će blaže od kamilice. Hans Zimmer filmu daje zvuk, efekte, one zvukove od kojih se ježite već 40 godina.
Kako je EU donijela zakon da auti moraju emitirati zvuk kako bi ih pješaci čuli, BMW je prepoznao priliku i angažirao najboljeg stručnjaka. Ovo je prilika da netko sklada zvukove koje će imati auti na struju. Na službenom BMW-ovom Youtube kanalu može se poslušati isječak, zvuči fenomenalno.
Svi proizvođači automobila imaju inženjere zvuka, u BMW-u je to Renzo Vitale, koji je u suradnji sa Zimmerom napravio kompletan set zvukova koje će ‘nositi’ svi električni BMW-i. Sada samo osluškujte na pješačkom prijelazu, budućnost dolazi…