Jeep Avenger – Tako mali, a pravi Jeep
Bez V6 motora, bez pogona na četiri kotača, s dužinom niti 4,10 metara. S malim, potpuno električnim Avengerom, Jeep želi proširiti svoj udio na tržištu SUV vozila u Europi. Nakon što je nedavno ponio titulu europskog automobila godine (2023.), odlučili smo ga provozati
INFO-VODIČ:
SEGMENT: Gradski SUV
u formatu manjeg automobila
s električnim pogonom
TROŠKOVI: Trenutno nije formirana
cijena za hrvatsko tržište
POČETAK PRODAJE: Trenutno dostupan
samo za predbilježbu,
od svibnja kod zastupnika
KONKURENCIJA: Opel Mokka
Electric, Peugeot e-2008
Dizajniran u Italiji, sastavljen u Poljskoj na platformi s francuskim korijenima – Avenger je pravi Europljanin. Budući da je ovo klasa gdje bi Jeep mogao uzeti svoj dio kolača, američka marka još uvijek vidi puno potencijala u eurozoni. Za uspjeh im je potreban odgovarajući model. Dovoljno okretan u gradskom prometu, jasno prepoznatljiv kao Jeep i, naravno, s modernim električnim motorom.
Avenger s dužinom od 4,08 metara novi je početni model marke – 16 centimetara kraći od Renegadea – dio je Jeepove ofenzive elektrifikacije. Izvršni direktor Christian Meunier već je najavio četiri baterijska električna modela do 2026. i čisti BEV asortiman u Europi do 2030. godine. A europska šefica Antonella Bruno dodaje: “Očekujemo da će Avenger biti naš najprodavaniji model do 2024.”
Dosljedan imidž
Dizajn s maskom tipičnom za marku, kratkim prevjesima, širokim branicima i ponekim terenskim obilježjima uklapa se u optimističan nastup. Sa svojim pravokutnim prednjim svjetlima i ravnom strukturom, Avenger je vizualno bliži Compassu i Cherokeeju nego Wrangleru i Renegadeu. Ali i bez natpisa bilo bi jasno: To je Jeep.
Ispod karoserije, Avenger otvara nove temelje za svoju marku, zahvaljujući svojoj povezanosti sa Stellantis Grupom. eCMP2 naziv je najnovije varijante tehničke osnove koju koriste i sestrinske marke Opel, Peugeot i Citroën. Ključni podaci: elektromotor snage 115 kW (156 KS) i 260 Nm okretnog momenta. Litij-ionska baterija kapaciteta 54 kWh (bruto), AC punjač snage 11 kW, skoro 400 km dosega prema WLTP-u, pogon na prednje kotače. Kao i s osnovnim verzijama Renegadea i Compasa, Jeep ograničava Avenger na jednu pogonsku osovinu i, umjesto pogona na sva četiri kotača, daje mu kontrolu proklizavanja sa šest modeova vožnje i nadzor pri vožnji nizbrdo – to je ono koliko sposobnosti prianjanja jedan Jeep mora imati.
U kokpitu vas Avenger dočekuje s velikim brzinomjerom i središnjim zaslonom, ukrasna letvica u boji uokviruje središnji dio armaturne ploče, razbijajući područje tvrde plastike, barem vizualno. U vidnom polju vozača smješten je ekran multimedije, niže dvije trake s prekidačima za klima uređaj i prijenos nadopunjuju operativni koncept, što predstavlja jasan napredak u odnosu na prethodne FCA modele u smislu dodirnog zaslona i navigacije. Interijer je prikladan za klasu od četiri metra, sa solidnim prostorom za glavu i malo primjetnim povišenjem podnice zbog baterije. U prtljažnik stane 355 litara prtljage.
Električni motor dostatno ubrzava Avenger, s maksimalnom brzinom od 150 km/h. Na našim prvim vožnjama zavojitim seoskim cestama pokazao se ugodno okretnim s manje izraženim naginjanjem karoserije. Ako brzina ne odgovara radijusu zavoja, ESP se uključuje rano, ali regulira kretanje nježno i čisto. Upravljač radi dovoljno precizno i jasno je optimiziran za lakoću kretanja; krug okretanja od 10,5 metara također odgovara pretežno urbanim željama Avengera.
Trenutno se može samo naručiti, dok se prve isporuke očekuju u svibnju (Hrvatska) za manje od 30 tisuća eura*, uz subvencije, za početni model.
*Podaci za Njemačko tržište
ZAKLJUČAK: Ovaj model uvjerljivo popunjava Jeepovu ponudu pa nikome ne bi trebali ozbiljno nedostajati motor s unutarnjim izgaranjem i pogon na sve kotače. Avenger je stvoren po mjeri Europljana.