Test Jeep Renegade 1.6 MJTD DCCT Limited Jeep ili džip? Oboje!
Tek kad zagrebete po cjenicima, shvatit ćete koliko je teško pronaći slabiji dizel u kombinaciji s automatikom koji ima dvostruku spojku, pa je i stoga Renegade - pravo iznenađenje
Testni Renegade ponajbolji je dokaz kako pažljivo odabran auto uvijek može popraviti sumoran dan. Savršeno dimenzionirana korporativna siva odijela koja ne žuljaju, poput njemačkih vozila služe svrsi, ali teško razvlače osmijeh na lice. I zato, dok hodate po parkingu prema žutom Jeepu Renegadeu shvatit ćete da vi ne morate biti dio korporacije, da ste mimo nje živa i posebna jedinka. Uistinu, toliko nas je veselio da smo, eto, počeli i filozofirati.
Međutim, kad je nešto toliko originalno, a to Renegade nije samo zbog boje, tada mora postojati i neki kompromis. Dakle, želite li originalnost, zaboravite na najveći prtljažnik u klasi i ergonomiju ‘sivog vozila’. Izvana je ovo možda čak i najosebujniji SUV u klasi, ali zato ima najmanji prtljažnik u klasi. Prosjek se kreće oko 450 litara, najbolji nude oko 500, a Renegade tek – 350. No njegova je ‘rupa’ upotrebljivija od one na kompaktnim modelima i zapravo je dovoljna – samo nije golema. Treba se još priviknuti i na oveći krug okretanja od 11,4 metra. Detaljna kontrola otkriva još i poprilično nisku dopuštenu masu vučene prikolice 600/1200 kg u slučaju da je samokočna. Međutim, ako vam ti parametri nisu preveliko ograničenje, vjerojatno ćete uživati.
Ono kad voziš ‘džip’
Osjećaj za volanom je poseban, jer osim što je prostor za sjedenje ponajbolji u klasi, tu je i fantastičan pogled prema naprijed. Uspravnije postavljen vjetrobran te tanki A-nosači krova idu pod ruku s vanjskim dizajnom. Nakon Cherokeeja, Compassa i svih drugih, tu se napokon osjećate kao da vozite klasični Jeep i sve što podrazumijeva pojam ‘džip’. Povrh toga, sviđa nam se volan, instrumenti su također dobri, kao i bogato putno računalo među njima. Ostatak kokpita je korektan, nije senzacija, ali dobro spaja ideju vozila i moderne trendove. Jeftinijih plastika ima, ali im ne bismo prigovarali – dovoljno su dobre.
S druge strane, pogona na sve kotače nema i zato ovaj Renegade djeluje prozračnije i agilnije od svojih izvedbi 4×4. Svejedno, u rukama ostavlja dojam robusnog i ‘muškog’ automobila. Netko će u tome vidjeti manu, ali njemu ta masivnost vrlo dobro pristaje. Upravljivost mu time nimalo ne trpi, pa na testovima dinamike postiže iste brzine kao mala i agilna Mazda CX-3, Qashqai ili pak Tiguan. Kočnice su se pokazale iznenađujuće dobrima jer sa 100 km/h zaustavljaju za manje od 36 metara – što je pokazalo mjerenje.
Iznenađujuća kombinacija
No, test je pokazao da je upravo ovo i optimalna konfiguracija Renegadea. Fiatov 1,6-litreni dizel sa 120 KS i 320 Nm s lakoćom nosi karoseriju, a vožnju u pjesmu pretvara automatik s dvjema spojkama i šest stupnjeva. To je sustav koji se ugrađuje u Fiatove i Alfine modele te već neko vrijeme radi na visokoj razini. S njime se baš poput ‘Amera’, kauboja, možete opustiti i uživati u vrlo mekanoj udobnoj vožnji, na ovjesu koji guta neravnine na fini gumeni način. Doduše, ovo je Amerikanac samo imidžem jer Renegade stiže iz Italije – što nam je ipak malo draže.
Uz to, moramo priznati, iznenadio nas je potrošnjom. Uz masu od 1434 kg i automatik bili smo spremni na kompromis i potrošnju oko 7,8 litara. Međutim, Renegade je test završio sa samo 6,8 l/100 km. Najmanje nam je trošio 5,3 litre, a kad smo jurili, potrošnja se penjala do 8,2 litre. Odlično!
S novim trošarinama pojeftinio je 9000 kuna, pa je uz bogatu opremu Limited dostupan od 219.970 kuna. No obavezno pripremite još 6000 kuna za žutu boju jer mu stoji fantastično.