Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 48V – Više od izgleda

Nakon 12 mjeseci i školski odrađenih 15.000 km vrijeme je da pod crtu svedemo sve prednosti i nedostatke Hyundai Tucsona koji se našao u maraton floti auto motor i sporta. U konačnici je vrijeme (pre)brzo proletjelo, a manji nedostaci nisu uspjeli zasjeniti dobar dojam koji je ostavio posljednjih godinu dana

“Već je godinu kod nas? Ozbiljno?” – otprilike tim je riječima reagirala većina kolega u redakciji kada se druženje s našim maratoncem privelo kraju. Tijekom zadnjih sedamnaest godina kroz redakciju auto motor i sporta prošao je veliki broj automobila na takozvanim maraton testovima (gdje se automobili vrlo detaljno seciraju tijekom duljeg razdoblja), no relativno malen broj njih bi izazvao ovakvu reakciju. Onakvu koja govori da je riječ o komfornom, nenametljivom automobilu, koji bespogovorno obavlja svoje zadaće i ne traži da zbog eventualnih nedostataka o njemu razmišljate ni trenutka više nakon što pritisnete gumb za zaključavanje na vratima. Naravno, to ne znači da Tucson nije privlačio pažnju gdje god se pojavio jer upravo je s njim Hyundai predstavio novi dizajnerski izričaj i, sada već čuvena, parametrijska svjetla kako bi jednom zauvijek raskrstio s imidžem dobre i pouzdane, ali pomalo dosadne marke.

Trzanje i jedrenje

Tijekom testa nije bilo većih nedostataka te su servisne kampanje od strane Hyundaija uključivale zamjenu stražnjeg znaka, odnosno tipki na krakovima upravljača zbog pojave diskoloracije. Provjera i eventualna zamjena multifunkcijskog prekidača također je bila uključena dok smo na samom maratoncu dobili dodatnu izolaciju na ručkama radi redukcije buke, odnosno softverski je nadograđen Lane Keeping Assistant koji je u jednom trenutku otkazao poslušnost. Kod potonjeg je predviđena i zamjena cjelokupnog sustava kamere u slučaju da nadogradnja nema učinka. Najveći dio redakcijskih kritika stoga je išao na račun kretanja bez trzanja, što ponekad nije bilo moguće ni uz potpunu koncentraciju.

Kako smo već pričali, to je svojevrsni ‘trade-off’ činjenice da ručni mjenjač sada radi potpuno elektronički. Time se omogućuje da pojedini stupanj mjenjača ostane uključen čak i kada je motor isključen kako bi Tucson mogao ‘jedriti’ uz što manje otpora. Potonje štedi gorivo, no samo onoliko koliko dobro predviđate prometnu situaciju jer Tucson obično brže klizi nego vozilo ispred s uključenim stupnjem koji ga usporava. Drugim riječima, učinkovitost raste kada ispred nema nikoga ili ostavite dovoljno razmaka. No za razliku od mehanike, elektronika nije previše uglađena kod kretanja. Drugi kamen spoticanja rad je multimedije sa sitnim nedostacima, poput uvijek druge radiostanice nakon paljenja ili davanja prednosti povezivanja mobitelu suprotnom od onog koji je specificiran kao primarni u sustavu. Sitnice za koje se nadamo da će buduće nadogradnje ispraviti.

Kako smo već pričali, to je svojevrsni ‘trade-off’ činjenice da ručni mjenjač sada radi potpuno elektronički. Time se omogućuje da pojedini stupanj mjenjača ostane uključen čak i kada je motor isključen kako bi Tucson mogao ‘jedriti’ uz što manje otpora. Potonje štedi gorivo, no samo onoliko koliko dobro predviđate prometnu situaciju jer Tucson obično brže klizi nego vozilo ispred s uključenim stupnjem koji ga usporava. Drugim riječima, učinkovitost raste kada ispred nema nikoga ili ostavite dovoljno razmaka. No za razliku od mehanike, elektronika nije previše uglađena kod kretanja. Drugi kamen spoticanja rad je multimedije sa sitnim nedostacima, poput uvijek druge radiostanice nakon paljenja ili davanja prednosti povezivanja mobitelu suprotnom od onog koji je specificiran kao primarni u sustavu. Sitnice za koje se nadamo da će buduće nadogradnje ispraviti.

Nešto tvrđe postavke ovjesa pritom ne oduzimaju od komfora jer iako je prelazak preko neravnina čvrst i bez uvijanja, udarci se ne prenose na leđa putnika. Usprkos pomoći 48V-sustava, 1,6 turbobenzinac sa 150 KS nije prvak štedljivosti, ali potrošnju, s obzirom na veličinu, masu i 18-colne gume, drži pod kontrolom. Prosjek je na kraju iznosio 9,3 l na 100 km što znači da smo u godini dana (15.000 km) s današnjim cijenama benzina potrošili 16.865 kuna.

U to treba uračunati i 1463,59 kuna koliko je iznosila cijena prvog servisa. Naravno, potrošnja može biti i niža što dokazuje uz mnogo predviđanja odvezena eko-runda koja prosjek spušta ispod sedam litara, ali i viša, kad u sportskom načinu vožnje raste na 11,7 litara. Dobra je vijest da na autocesti buka sa 70 db(A) pri 130 km/h ostaje na dojmljivo niskoj razini i ne ometa konverzaciju putnika. Štoviše, oni na stražnjoj klupi mogu dodatno polegnuti naslone tijekom dugog puta što je još jedan, naoko mali detalj, kojim Tucson obasipa pažnjom svoje putnike. Kako Tucson ostaje u floti auto motor i sporta, tako će biti vrlo zanimljivo pratiti kako će godine utjecati na njegovo ponašanje.