Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 48V Style (2021.) – Spreman za zimu
Nakon točno 10 tisuća kilometara vrijeme je da podvučemo crtu i s novim setom Goodyearovih zimskih guma uđemo u sljedeću etapu našeg maraton testa
Popularnost novog Tucsona najbolje potvrđuju prodajne brojke koje govore da su u prvih 11 mjeseci prodana 984 primjerka. To ga trenutačno svrstava na osmo mjesto, s gotovo dvostruko više prodanih od VW Tiguana, a ni manji VW T-Roc do kraja godine nije nedostižan, iako će tu prije svega odlučivati dostupnost pojedinih modela, a ne želja za kupnjom. U svakom slučaju, Tucson je najprodavaniji u svom segmentu, što pokazuje koliko je novi dizajn osvojio domaće kupce. No iako impresivan dojmom, Tucson sa 450 cm zadržava kompaktne dimenzije pa je na pogled teško prihvatiti da je, primjerice, gotovo 20 cm kraći od Škode Octavije.
Tim više jer bez problema prima kombinaciju 190 cm visokih putnika sprijeda i straga, dok su se sjedala pokazala vrlo udobnima i na dužim putovanjima. Stražnji nasloni, uz mogućnost asimetričnog dijeljenja, nude i mogućnost nagiba u dvije pozicije pa smo se i na stražnjim sjedalima mogli lakše opustiti. Tko često koristi dječje sjedalice, poželjet će da su u Hyundaiju pripremili vodilice za Isofix-priključke, dok su mlađi juniori negodovali što oprema Style nema prigodne stoliće na naslonima prednjih sjedala. S vozačke pozicije poželjeli bismo pak da je središnji naslon za lakat mekše podstavljen, ali na preglednost, visinu sjedenja od tla (55 cm maksimalno spušteno) te velike retrovizore nemamo baš nikakvih primjedbi.
Prtljažnik u 48V-varijantama ispod dvostruke podnice skriva litij-ionsku bateriju te nudi kit za krpanje gume, kao i još nekoliko manjih pretinaca za sitnice. Ipak, tko ikad poželi prenijeti nešto više od klasične prtljage, može računati da će perilica ili hladnjak bez problema stati jer u Tucson ulazi sve do 1415 x 910 x 710 mm (DxŠxV). Naravno, mogu se ugurati i duže stvari ako su manje kabaste, nama je, primjerice, po dijagonali uspio stati plastični kajak dužine 230 cm. Utovarni prag jest malo viši (73 cm), no zato se vrata otvaraju dovoljno visoko (188 cm).
Nadogradnja rješava probleme
U vožnji smo kao najveću manu još na testu naveli poprilično iritantno trzanje kod kretanja, i to kao potpunu suprotnost vožnji na otvorenoj cesti gdje izvrstan ovjes relativno težak Tucson drži pod čvrstom kontrolom, ne dopuštajući pritom ljuljanja karoserije u zavojima. Drugi problem koji nas je mučio odnosi se na nepredvidiv rad multimedije i bežičnog spajanja mobitela. Dobra je vijest da su sada oba problema adresirana te dobrim dijelom i riješena. U konačnici je sve kulminiralo serijom upozorenja na instrumentnoj ploči, gdje je Tucson redom prijavljivao kvarove ograničenja brzine, zadržavanja vozila unutar trake te nadzora umora vozača što je bio razlogom posjeta servisu prije planiranog.
Srećom, u Hyundaiju su bili upoznati s ovim problemom te je sat vremena kasnije softverska nadogradnja riješila ne samo te probleme već i one s multimedijom, odnosno kretanjem. Ako se ne prijave problemi, svi vlasnici Tucsona istu će nadogradnju dobiti na prvom servisu, uz napomenu da kod određenih serija to možda neće biti dovoljno, već će se morati izmijeniti kompletan sustav prednjih kamera.
Što se potrošnje tiče, tu nakon prvih 10.000 km Tucson pokazuje dvojako lice. Spomenuti problemi s kretanjem i veća masa u gradu rezultirali su relativno visokim prosjekom od 9,3 l, uz napomenu da je najvećim dijelom riječ o vožnji zagrebačkim prometnicama u ritmu kreni-stani. Na autocesti Tucson troši nešto manje pa nam se na putu prema moru, uz prosječnih 140 km/h, i potrošnja spustila na devet litara. Pritom držanje na tempomatu, za koji bismo voljeli da je kao dio paketa Style i adaptivan, ne ide u prilog nižim prosjecima.
Stoga na magistralama 48V-sustav s mogućnošću isključivanja motora u takozvanom modu Sailing, dolazi do punog izražaja, uz samo malo predviđanja prometa, odnosno shvaćanja da ste u tom modu brži od vozila ispred koje samo otpušta gas. Drugim riječima, za uspješno korištenje potreban je veći razmak, a Tucson će vas nagraditi prosjekom od sedam litara. S novim softverom i ‘razrađenim’ motorom, Tucson spremno ulazi u zimsku dionicu maraton testa koja uvijek stavlja posebna iskušenja pred vozilo.
S Goodyearom dinamično u zimu
Pred sam početak zimske sezone testni je Tucson dobio novu ‘obuću’, a izbor je, ne bez razloga, pao na Goodyearov model UltraGrip Performance+ SUV. Kako samo ime kaže, ovaj je model projektiran za specifične potrebe SUV-vozila koji se nose s većim masama i potrebama za trakcijom. U pravilu ljetne gume imaju samo petinu vučnih mogućnosti zimskih guma, a od novog zimskog profila modela UG Performance+ SUV Tucson bi trebao imati još više koristi jer se oslanja isključivo na prednji pogon.
Uz to, novi model obećava i veću izdržljivost u teškim zimskim uvjetima s pregršt ledene bljuzge, snijega i leda. Naravno, Tucson se pokazao vrlo sklonim dinamičnoj vožnji pa će u idućem razdoblju biti podjednako zanimljivo vidjeti kako se guma ponaša pri višim brzinskim prosjecima, u suhim, ali hladnim uvjetima, odnosno kako će se prelazak odraziti na potrošnju.