Hyundai Ioniq 5 uz pomoć Rimca

Što donosi potpuno nova Hyundaijeva generacija e-automobila vidjet ćemo već polovicom ove godine kada stiže kompaktni Ioniq 5

Nastao na novoj globalnoj platformi E-GMP (Electric-Global Modular Platform) Ioniq 5 u dužinu mjeri 4,6 metara, ali istovremeno nudi čak tri metra međuosovinskog razmaka. Dovoljno da se komotno ispružite i odmorite dok se puni. Istina, to može biti i vrlo kratko jer na račun suradnje s našim Rimcem Ioniq uz 400-voltnu tehniku može koristiti i 800 V, istu onu kakvu nalazimo u Porsche Taycanu.

Povratak u budućnost

Futuristički dizajn izravno se naslanja na studiju 45 (2019.) koja je pak izravni podsjetnik na, 45 godina prije (1974.), predstavljenu studiju Hyundai Pony Coupe koja nosi potpis legendarnog talijanskog dizajnera Giugiara. Uz stražnju klupu koja uzdužno klizi 13,5 cm tu je i prtljažnik zapremine 531 l, ali i dodatno spremište sprijeda. 57 odnosno 24 litre, ovisno o tome radi li se o pogonu samo na zadnje ili sve kotače. Uz dva 12,25-inčna zaslona (instrumenti i multimedija) tu je i mogućnost projiciranja instrumenata na vjetrobran u veličini od 44 inča.

Dvije baterije, dvije snage

Uz dvije litij-ionske baterije (58 i 72,6 kWh) vežu se i različiti izvodi snage. Standardna baterija tako nudi 125 kW (350 Nm) na zadnje kotače ili kombinaciju 120 kW (350 Nm) sprijeda i 53 kW (255 Nm) straga. Veća baterija na stražnje kotače nudi još i više, 160 kW (350 Nm) odnosno na sve kotače – 155 kW (350 Nm) straga i 70 kW (250 Nm) sprijeda. Ukupna snaga potonjeg sustava iznosi 305 KS (605 Nm) dovoljno za 5,2 s do 100 km/h i maksimalnih 185 km/h.

Bidirekcionalno punjenje

Maksimalni doseg prema WLTP-u iznosi 480 km, a ono što izdvaja Ioniq 5 od konkurencije jest i mogućnost bidirekcionalnog punjenja (V2L). Drugim riječima s ovim Hyundaijem doslovce dobijate bateriju na kotačima koja vam omogućuje da strujom (3,6 kW) punite e-bicikle ili romobile, pokrećete električni alat pa čak i spasite neki električni automobil ukoliko je posve ostao bez struje.

Solarni krov

Svi Ioniq 5 modeli stizat će s 800-voltnim sustavom za brzo punjenje pa za dopunjavanje baterije od 10 na 80 posto treba samo 18 minuta. Ili pet ako vam je 100 km dovoljno. Tko puni s 400 V ne mora se brinuti s dodatnim adapterima ili komponentama. Spomenimo još i solarni krov koji nije tek puki ukras već bi prema Hyundaiju godišnje trebao donijeti 2000 km ekstra dosega.