Hyundai Ioniq 6 (2023.) – Električar za duga putovanja

Hyundai nastavlja s redovitom uslugom, predstavljajući Ioniq 6 nakon onoga pod rednim brojem pet, čiji doseg iznosi čak 610 km. Idemo odmah raščistiti kakav je

INFO:

SEGMENT: Elek. limuzina s peterim vratima

TROŠKOVI: Cijena vjerojatno u visini modela Ioniq5

POČETAK PRODAJE: Proljeće 2023.

KONKURENCIJA: BMW i4, Polestar 2, Ford Mustang Mach E

Korejci mogu biti poduzetni, to je za ne povjerovati. Općenito, njihov je napredak impresivan. Pamtimo još modele od prije 30 godina – Lantra, Pony i ekipa pa tako sve do modela Ioniq 6. Vizualno i tehnički njihovi automobili napreduju pa je tako Ioniq 5 kada se pojavio uzburkao duhove i uvriježena mišljenja, a u proljeće 2023., kada se pojavi u salonima, Ioniq 6 zasigurno će unijeti dodatni nemir kod konkurencije.

Za razliku od kockastijeg Ioniqa 5, ovaj model se oslanja na provjereni oblik suze ili ako želite – kapljice vode. Kada kažemo provjereni, onda mislimo na oblik odobren od majčice prirode, jer upravo takva forma ima najmanji otpor zraka. Takav dizajn i Ioniqu 6 daje izuzetno nizak koeficijent otpora zraka od samo 0,21. Sličnog oblika sprijeda i straga, uz potpuno ravnu podnicu i stražnji difuzor i spojler – gdje svijetli 240 malih LED-lampica. Korejci su poput Mercedesa kod svog vjetrokliznog čuda imena EQXX spustili 4,68 m dug model bliže podlozi.

Tehnologija nije tako blaga ni nježna poput dizajna, i tu je kao i u Ioniqu 5 800-voltna tehnologija i, ovisno o izvedbi, do 77,4 kWh kapaciteta baterije. U Ioniqu 6 ona opskrbljuje prednji i stražnji elektromotor pa se ovdje radi o 4WD-vozilu impresivnih performansi. Ne smije se zaboraviti – dosljedno dobro dizajnirana unutrašnjost, napredna digitalizacija i ukupno 700 svjetlosnih piksela kao tema za prepoznavanje iznutra i izvana.

Kao osnovu, ovaj automobil koristi platformu električne grupe (Electric Global Modular Platform, E-GMP), koja ga ujedinjuje s Ioniqom 5 i Kijom EV6. Prepoznatljiv, između ostalog, po ravnom podu automobila na kojem sjedi kabina, vozač iza upravljača nalazi dva 12-inčna široka zaslona od kojih je jedan dodirni. Ako naručite kamere umjesto klasičnih bočnih retrovizora, dobit ćete dva dodatna zaslona desno i lijevo ispod prednjih nosača krova. Što se upravljanja multimedijom tiče, zaključak je da rukovanje više nije toliko intuitivno kao što je bilo, ali kada se naviknete, funkcionira bez problema. Naviknut ćete se i na kvrgavu ručicu mjenjača i pomicanje podizača prozora na središnju konzolu, dok veliki zasloni nude, kao i obično, preciznu grafiku i jasne prikaze izbornika.

Uz pretince u vratima od prozirne plastike, središnja konzola koja se proteže poput mosta nudi dodatni prostor za pohranu sitnica. Razne površine posebno su ekološki prihvatljive. Prirodno štavljena koža na sjedalima, presvlake od recikliranih PET-boca, plus boja s biljnim uljima, pigmenti od recikliranih automobilskih guma ili tepisi od recikliranih ribarskih mreža.

Uz obilje prostora u unutrašnjosti (uključujući sjedalo za opuštanje i mnogo prostora za noge straga), održivost i digitalizacija novi su luksuz. Ioniq 6, naravno, impresionira na mnogim aspektima djelovanja. Tu su, naravno, vrlo brzo umrežavanje, kvalitetni i brzi dodirni zaslon visoke rezolucije, udobna sjedala, visoke tehnologije, a iz Hyundaija obećavaju i brzo punjenje. Podacima vezano uz to još ne baratamo, kao ni podatkom o dosegu izvedbe s velikom 77,4 kWh baterijom i pogonom na sve kotače. No znamo da do 100 km/h Ioniq 6 sprinta za tek nešto više od pet sekundi, a najviša brzina ograničena je na 185 km/h. Sasvim pristojne brojke, a zahvaljujući potencijalu E-GMP platforme koncerna u ovom se automobilu zaista može uživati. Iako još nije detaljno proučen od strane europskih novinara, već sada prema pisanju drugih kolega možemo ustvrditi da zahvaljujući svojoj krutoj karoseriji te niskom težištu, Ioniq 6 vozi sigurno i udobno (međuosovinski razmak od 2,95 m).

Tri načina vožnje i podesiv stupanj regeneracije baterije omogućuju podešavanje prema vlastitom ukusu. Upravljanje će za europsko tržište biti softverski izoštreno do početka 2023., a karoserija sa svojim konvencionalnim amortizerima također će imati nove postavke. Kada prvi put sjednete u Ioniq 6 i počnete ga voziti, manje kvalitetne prometnice svakako ćete osjetiti putem nešto više postavljenog sjedala. Mi smo ga vozili na kotačima od 20 inča, a stvari bi trebale biti bolje na onima od 18 cola. Baterija bi se, zahvaljujući tehnologiji od 800 volti, trebala napuniti od deset do 80 posto za samo 18 minuta na punjaču snage 350 kW.

Ljubitelji snage odlučit će se za 4WD-model s dva motora i 325 KS, kakav smo i mi vozili. No tu je i izvedba s motorom od 151 KS te manjom baterijom kapaciteta 53 kWh. Tu već možemo komunicirati doseg, koji bi trebao iznositi 429 km. Pravi ljubitelji autonomije kombinirat će veliku bateriju s pogonom na stražnje kotače i snagom od 229 KS. Čak 614 km s punom baterijom – zvuči impresivno, zar ne?

ZAKLJUČAK:

Ioniq 6 na tržište stiže početkom 2023. kao moderna e-limuzina, velikog dosega i dizajnom orijentirana alternativa Ioniqu 5. Budući da će cijene dvaju modela vjerojatno biti slične, a tehnologija praktički identična, izbor ostaje stvar ukusa.