

Kada je Hyundai predstavio četvrtu generaciju Tucsona s dosta radikalnim dizajnom 2020. godine, kupci su ne samo na tržištima EU, već i unutar naših granica pozitivno reagirali i odgovorili dobrim prodajnim rezultatima. Nakon četiri godine Korejci su mu poklonili blago osvježenje u vidu dizajna i tehničkih novotarija. Tu se prije svega treba koncentrirati na unutrašnjost, gdje je redizajn snažnije odradio svoj posao.
Temeljit redizajn interijera
Prvo kada sjednete iza upravljača primijetit ćete kako na njemu nema Hyundaijevog znaka, već se sada tu nalazi aluminijska trakica svojstvena svim novim Hyundaijev modelima. Volan više nema četiri vodoravna kraka, već je klasičniji s tri kraka. Također su upravljačke tipke na njemu nešto izmijenjene, a rotirajući valjčići su tu umjesto klasičnih prekidača.
Sljedeće što će vam upasti u oko jest širokopojasni digitalni zaslon koji se sada rastegao praktički sve do suvozača. On lijepo izgleda, lakše se njime služiti pošto su dodirne površine povišene u odnosu na ekran prijašnjeg infotainmenta, ali mogao bi biti nešto jednostavniji za korištenje.
Oblik klima uređaja također je revidiran, a na središnjoj konzoli sada se nalazi bežični punjač za mobitel na mjestu gdje su prije bile tipke mjenjača. On se smjestio s desne strane iza kola upravljača. Novost je i uvođenje uSB-C ulaza ispred lebdeće konzole. Mišljenja smo kako su materijali još kvalitetniji, svi su spojevi odrađeni uredno i opći dojam završne obrade je na dosta visokom nivou. Osvježeni Tucson djeluje otmjeniji od starog modela, uglavnom zahvaljujući obilju materijala mekanih na dodir i kvalitetnih materijala. Lako je pronaći i udoban položaj za sjedenje, zahvaljujući brojnim mogućnostima podešavanja i sjedala i upravljača.
Kod našeg testnog modela s dodatnim N-Line paketom crveni prošavi na armaturi i sjedalima daju poseban sportski šarm. Sjedala od brušene kože izgledaju lijepo, no možda nisu najbolji izbor pri ljetnim temperaturama. U našem testnom Tucsonu spasio nas je Luxury paket koji, između ostalog, donosi i ventiliranje prednjih sjedala, što nam je uvelike olakšalo komociju na dužim relacijama. U kabini će se udobno smjestiti do pet putnika, no četvoro će se najudobnije osjećati i na dužim putovanjima. Stražnja klupa može se prema željama razdijeliti u omjeru 40:20:40 pa se time ergonomija uz prostran prtljažnik podiže na viši nivo. Nešto što će izmamiti osmjeh na lice obiteljima s djecom.
Na eksterijeru vješto oko primijetit će blage izmijene na masci, svjetla koja su u nju integrirana i dalje su u obliku ‘anđeoskih krila’, kako taj dizajnerski zahvat zovu u Hyundaiju.
Sigurnost od starta
Nemojte računati da ćete novi Tucson kupiti s početnim paketom koji ima samo osnovne značajke koji su vam od krucijalne važnost. Ne, redizajn mu je donio Style stupanj već od starta, što znači da ćete Tucson voziti s gotovo svim sustavima asistencije za vozača poput primjerice zadržavanja vozila u voznom traku, sustav prepoznavanja znakova, automatskog kočenja u nuždi ili upozorenje da je netko prilikom gašenja automobila ostao sjediti na stražnjem sjedalu.
Tucsona za modelsku godinu 2025., kako stoji u Hyundaijevom cjeniku, smo isprobali i na magistralnim cestama, po autoputu, te po gradu. Pokazao se kao ugodan putni automobil, ali se dobro snalazi i po gradu zbog dobrog kruga okretaja te preglednosti zahvaljujući dosta velikim bočnim prozorima.
U gradu nam se potrošnja uvijek kretala između sedam i osam litara, dok bi na otvorenim cestama znala pasti debelo ispod sedam litara. Pri vožnji autocestom, pri prosječnoj brzini od 130 km/h, Tucson bi tražio ne pretjeranih 7,4 l/100km. Sve u svemu, prosjek prema WLTP-u od 6,8 l/100 km, kako stoji u specifikacijama, svakako je realan.
Osmišljen od prve generacije, još 2004. godine, da bude katica za sve, da udovolji većini korisnika, takvim se pokazuje i danas. Na kraju možemo zaključiti kako osvježeni Tucson donosi odličnu vrijednost za novac, optimalan je obiteljski auto vrlo dobre ergonomije, s uglađenim pogonom, solidnom ekonomičnošću i dobrim voznim svojstvima.
TEHNIČKI PODACI
Karoserija
D x Š x V 4510 x 1865 x 1650 mm, međuosovinski razmak 2680 mm, prtljažnik 620–1800 l, masa praznog vozila/nosivost 1618/477 kg
Motor
Benzinski, redni četverocilindarski, obujam 1598 ccm, snaga 118 kW (160 KS) pri 5500 o/min, okretni moment 265 Nm pri 1500 o/min
Prijenos snage
Prednji pogon, automatski mjenjač sa sedam stupnjeva
Vozne osobine
Ubrzanje 0-100………………9,9 s
Najviša brzina ……………….192 km/h
Potrošnja
WLTP kombinirano…………6,8 l/100 km
Na testu………………………….7,5 l/100 km
Emisije CO2……………………..154 g/km
Konkurenti
VW Tiguan 1.5 eTSI DSG Elegance za 40.466 eura, Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line DCT za 43.899 eura, Renault Austral 1.3 T iconic Esprit Alpine za 35.990 eura
Cijena
Hyundai Tucson 1.6 T Luxury od 39.390 eura
Hyundai Tucson 1.6 T N-Line (testno vozilo) od 42.850 eura
Ocjena
Plus: Svi sustavi asistencije već od početnog paketa, prostranost kabine, velik prtljažnik, dobra upravljivost
Minus: Manja nosivost, sporiji rad automatskog mjenjača pri pretjecanjima