

Davnih dana, prije nego što su svijetom zavladali SUV-i/crossoveri i svaki respektabilan proizvođač automobila u ponudi imao barem njih nekoliko, Honda CR-V bila je jedan od začetnika klase ‘vozila za slobodno vrijeme’. Četvrt stoljeća i pet generacija kasnije, CR-V se danas nalazi među nebrojeno mnogo raznolikih SUV-a svih veličina i cjenovnih razreda, kao i brojnim sposobnim konkurentima u vlastitom segmentu.
Budući da je istaknuti se i privući kupce u 2021. neusporedivo teže nego sredinom 90-ih, Hondina prilika za uspjeh leži, među ostalim, u konstantnom poboljšavanju – za ovu godinu, CR-V je diskretno unaprijeđen nizom manjih preinaka, a ponajprije naglaskom na hibridnu verziju, koja sada, radi usklađivanja s Hondinim ostalim ‘e:Technology modelima’, nosi naziv e:HEV.
Skrivene vrijednosti
Gledano samo iz perspektive vlastite, kompaktne klase, CR-V-ov vanjski dizajn djeluje konzervativno, dok se u usporedbi sa širim ‘svijetom’ SUV-a i crossovera čini i pomalo (te vrlo subjektivno) monotonim. No iza neupadljive vanjštine – ne osobito uzbudljivih linija – kriju se vrijednosti koje mnogi drugi modeli žrtvuju u ime katkad precijenjene dizajnerske odvažnosti.
Djelomice upravo zbog uglate karoserije, Hondina unutrašnjost jedna je od praktičnijih i prostranijih u klasi. Osim što ima enormno puno prostora za putnike, posebice straga –visoke osobe imat će viška mjesta za noge i glavu – CR-V raspolaže i poprilično udobnim sjedalima, koja su sprijeda ugodno podupiruća u zavojima.
Prostrani su i pretinci, središnja konzola uglavnom je lišena nepotrebnih tipki, a umjesto uobičajene ručice mjenjača, hibridna verzija ima četiri na dodir ugodne tipke (P, R, N, D). Ostatak dizajna interijera poprilično je običan – iza velikog upravljača nalaze se digitalni instrumenti, a velikim dodirnim zaslonom upravlja se solidnim, ali u usporedbi s konkurentnim sustavima povremeno sporim sučeljem Honda Connect infotainmenta koji, među ostalim, podržava Apple CarPlay i Android Auto. S druge strane, cjelokupna solidnost i kvaliteta izrade interijera među najboljima su u klasi.
U skladu s mnogim drugim proizvođačima, Honda za CR-V već neko vrijeme ne nudi dizelsku opciju, a pored ‘malog’ turbobenzinca, naglasak stavlja na hibridnu verziju. Novoimenovani e:HEV koristi provjerenu kombinaciju 145 KS snažnog dvolitrenog atmosferskog benzinca s Atkinsonovim ciklusom rada, dva elektromotora ukupne snage 184 KS i litij-ionske baterije te mjenjača s fiksnim prijenosnim omjerom. Ukupna snaga sustava iznosi 184 KS, a osim opcije s prednjim pogonom, dostupna je i testirana verzija s pogonom na sve kotače.
Obnovljeni CR-V vrlo je opuštajući i ugodan u vožnji gradom. Sa semafora kreće bešumno i nastavlja voziti na struju, i to sve dok se prekorači određena brzina, nagazi papučica gasa ili ‘potroši’ za EV-mod predviđena količina baterije. Ovisno o stanju napunjenosti litij-ionske jedinice, e:HEV samo na struju može voziti do otprilike dva kilometra, a kada se u vožnju uključi i benzinski motor, čini to neprimjetno te pridonosi solidnim performansama – s mjesta do 100 km/h, primjerice, hibridni CR-V ubrzava za 8,9 sekundi.
Servoupravljač je precizan, a vrlo lagan za gradsko manevriranje, kočnice su snažne i dobro se doziraju, a podatan ovjes ne uznemiruje većina neravnina. Udobnosti vožnje pridonose i poprilično ‘mesnate’ gume (235/60 R18) te općenito pohvalna uglađenost postignuta time da CR-V u gradu često vozi na struju te prema potrebi u vožnji gasi benzinski motor. Za usporavanje se, umjesto kočnica, katkad mogu koristiti i polugice iza upravljača kojima se određuje količina regenerativnog kočenja.
Autocesta kao Ahilova peta
Spoj prostrane unutrašnjosti, udobnog ovjesa i uglađenog i hibridnog sustava i-MMD Hondu CR-V e:HEV čine vrlo poželjnom za grad. Razumna gradska potrošnja od oko 6 l/100 km dodatna je prednost. Na otvorenoj cesti, s druge strane, prve dvije stavke ostaju jednako dojmljive, dok hibridni sustav, kao i kod pojedinih konkurenata, donosi manje kompromise… Iako mjenjač nije klasičan CVT, kod snažnih ubrzanja jednako podiže okretaje u visoke raspone, čime se narušava inače vrlo impresivna uglađenost vožnje, a to prvotno, ako niste navikli na hibride, može zahtijevati određeno navikavanje. Posljedično, raste i potrošnja – na autocesti pri 140 km/h, prosjek nam se kretao oko ne osobito hvalevrijednih 10,7 l/100 km.
S obzirom na prema udobnosti postavljen ovjes (MacPherson sprijeda i multilink straga), čak i uz uvjerljivu razinu prianjanja i za brzu vožnju solidan servoupravljač te mod Sport, brzo postaje jasno da ovoj Hondi više pristaje opušteniji režim vožnje za kakav su hibridi načelno i zamišljeni. U takvoj vožnji, uostalom, CR-V e:HEV se pokazuje u najboljem svjetlu.
Iako nije najopremljenija razina opreme, Elegance Navi nudi mnogo – izvrsna prednja i stražnja LED-svjetla, dvozonski klima-uređaj, adaptivni tempomat, infotainment sustav Honda Connect s navigacijom, Bluetoothom te kompatibilnošću sa sučeljima pametnih telefona (spomenuti Apple CarPlay i Android Auto) te cijeli niz sigurnosne opreme koja uključuje i brojne sustave asistencije. Tako opremljena i hibridnim sustavom s pogonom na sve kotače pokretana Honda CR-V stoji 316.022 kune.
Tehnički podaci
Karoserija
Mjere: d/š/v 4600/2117/1689 mm, međuosovinski razmak 2662 mm, prtljažnik 497/1692 l, masa 1797 kg, nosivost 478 kg
Motor
Benzinski, 1993 ccm, 4 cilindra, 16 ventila, 107 kW/145 KS pri 6200 o/min, 175 Nm od 4000 o/min + dva elektromotora, ukupna snaga sustava 135 kW/184 KS
Prijenos
Mjenjač s fiksnim prijenosnim omjerom, pogon na sva četiri kotača
Performanse
Ubrzanje 0-100 km/h 8,9 s
Najviša brzina 180 km/h
Potrošnja
Na testu 7,4 l/100 km
WLTP 7,1-7,2 l/100 km
CO2 161-163 g/km
Konkurenti
Toyota RAV4 Hybrid AWD-i Comfort, od 299.600 kuna; Suzuki Across PHEV GLX, od 402.938 kuna; Ford Kuga 2.5 HEV AWD, od 269.990 kuna
Cijena
Početni model 316.022 kune
Testni model 316.022 kune
Ocjena
+ prostranost, udobnost i uglađenost, solidnost i kvaliteta izrade interijera, potrošnja u gradu
– sporo sučelje infotainmenta, potrošnja na autocesti