

Primijetite to već u prvih nekoliko metara. Način na koji CR-V reagira na unos papučicom gasa podsjeća na onaj ugodan, uglađen i direktan osjećaj vožnje električnog automobila – jer se e:PHEV (kao i e:HEV) verzija kompaktnog SUV-a u vožnji uglavnom i ponaša kao EV.
Podsjetimo – Hondin hibridni sustav u oba slučaja koristi dvolitreni benzinski motor (s Atkinsonovim ciklusom i 148 KS) koji pokreće generator za napajanje elektromotora (184 KS) spojenog na prednje kotače. Većinu vremena CR-V pokreće samo struja iako, za razliku od sustava u Civicu koji ima samo jedan, benzinac sada koristi drugi, niži prijenosni omjer za direktno spajanje na prednji pogon i pri nižim (umjesto samo višim) brzinama.
Osim toga, u odnosu na e:HEV, plug-in ima i znatno veću bateriju od 17,7 kWh koja se, umjesto ispod prtljažnika, nalazi ispod poda putničkog prostora, što znači da ima i veći prtljažnik od 635 litara, odnosno 39 više od običnog hibrida. Ta litij-ionska baterija, punjiva AC-strujom snage do 6,8 kW, može se od praznog stanja do 100 posto napuniti za oko dva i pol sata (putem kućne utičnice za nešto manje od osam sati). I najvažnije – omogućuje električni doseg vožnje do 82 kilometra.
Potrošnja – od 1,5 do 7,6 l/100 km
Zvuči komplicirano? Možda, ali u vožnji funkcionira besprijekorno. CR-V e:PHEV izuzetno je uglađen u električnom modu i neznatno manje kada se pri povremenim zahtjevima za snažnijim ubrzanjima neprimjetno pokrene benzinski motor, koji je i pri najvišim okretajima razmjerno dobro prigušen. Performanse su vrlo dobre, premda smo pri brzinama iznad 100 km/h ponekad poželjeli nešto više potiska. Razina uglađenosti je visoka i na autocesti, no ako ćete ondje provoditi najviše vremena, možda je e:HEV bolja opcija. Plug-in verzija, naime, najviše smisla ima u gradskom (i međugradskom) prometu gdje se veliki električni doseg (zapravo oko 70 km) najbolje odražava na potrošnju.
Putno računalo tada prikazuje nevjerojatno niske brojke potrošnje benzina, poput 1,5 l/100 km, no realnost u kombiniranoj/hibridnoj vožnji bliža je oko respektabilnih 6,5 l/100 km.
Još jedan razlog zašto bi e:PHEV bio manje poželjno rješenje za čestu vožnju autocestom njegov je manji spremnik goriva – 46,5 litara umjesto 57 u hibridu – što u kombinaciji s nešto višom potrošnjom goriva na autocesti (oko 7,6 l/100 km s praznom baterijom pri 140 km/h) smanjuje korisni (kombinirani) doseg vožnje.
Doživljaj interijera – kvaliteta na visokoj razini
Osim odličnim pogonskim sklopom, CR-V se može pohvaliti i jednim od najboljih interijera u klasi. Vizualno sličan onome u Civicu, ističe se vrlo jednostavnim i funkcionalnim dizajnom te razinom kvalitete materijala i izrade barem kao kod najboljih konkurenata, a u pogledu dojma solidnosti i boljom.
Vozački položaj je optimalan, ispred jednostavnog upravljača su pregledni 10,2-inčni digitalni instrumenti, prednja sjedala su velika i nude prvoklasnu udobnost i sve je nadohvat ruke – fizičke kontrole klime, tipke birača mjenjača, pa i devetinčni središnji zaslon. Infotainment nije osobito suvremen ili zanimljiv za korištenje, ali barem je brz i responzivan s jednostavnim izbornicima (srećom tu su Apple CarPlay i Android Auto).
Osim toga, testirani primjerak nakrcan je svom mogućom opremom jer je e:PHEV dostupan samo s jednom, najbogatijom razinom opreme. Advance Tech sadrži sve – od panoramskog krova, kožom presvučenih sjedala s grijanjem i ventiliranjem, adaptivnog tempomata i automatske dvozonske klime do full-LED prednjih svjetala, adaptivnih amortizera i električnog pokretanja vrata prtljažnika. Verzija e:PHEV ujedno je prva europska Honda opremljena markinim najnaprednijim paketom sustava asistencije ADAS (Sensing 360) koji, među ostalim, nizom kamera i radara prepoznaje linije voznog traka, grmlje uz cestu, motocikliste, bicikliste i druga vozila koja, prema potrebi, pravodobno izbjegava.
Šesta generacija CR-V-a je duža (+80 mm) i šira (+10 mm) te ima veći međuosovinski razmak (+40 mm) od prethodnika, pa nudi i više mjesta nego prije. Posebno je dojmljiva ogromna prostranost na stražnjim sjedalima gdje će i putnici viši od 190 cm imati puno ‘lufta’ do sjedala ispred i stropa (usprkos panoramskom krovu). Velikoj udobnosti doprinose i mogućnost kliznog pomicanja stražnjih sjedala (do 190 mm) i naginjanje naslona u osam položaja, a pristup kabini olakšavaju gotovo do pravog kuta široko otvarajuća stražnja vrata.
Oprema – komfor ispred estetike
Hondu treba pohvaliti i jer su 18-inčni aluminijski naplatci jedini i najveći dostupni za CR-V. U doba kada se mnoge automobilske marke naizgled natječu tko će kupcima ponuditi što veće kotače, često s negativnim utjecajem na udobnost, ovo je pravo osvježenje. Čak im je dizajn dobar, pa i na ovom 4,7 metara dugom SUV-u uspijevaju izgledati kao da su taman dovoljno veliki.
Na njih su montirane nešto deblje gume (dimenzija 235/60 R18) koje uz na udobnost namješten ovjes s adaptivnim amortizerima CR-V-u pružaju veliku podatnost, kao stvorenu za naše ‘izmučene’ gradske ceste. Rijetko smo tijekom sedmodnevnog testa naišli na oštećenje/neravninu/izbočinu koju velika Honda nije samouvjereno upila, i to bez prijenosa udarca u kabinu.
Jednako je ugodan način na koji se CR-V ponaša u zavojima na otvorenoj i autocesti gdje solidno precizan servoupravljač, snažne kočnice i ovjes koji dobro kontrolira naginjanje karoserije omogućuju dobre vozne osobine. No samo do određene mjere jer čim e:PHEV krenete voziti dinamičnijim tempom, ponajprije u srednje brzim i sporim zavojima, do izražaja dolazi njegova nemala masa od približno dvije tone (s putnicima i debelo više) koja kod pretjerivanja ima tendenciju ‘guranja’ u lako kontrolirano podupravljanje, prethodno najavljeno negodovanjem guma.
Naposljetku, dolazimo do najvećeg nedostatka ove Honde koji nije izravno vezan uz kvalitete samog automobila nego njegovu cijenu. CR-V e:PHEV, dostupan samo s najbogatijom opremom Advance Tech (ne samo kod nas već i drugdje u Europi), kod nas stoji popriličnih 63.900 eura. To je vrlo visok iznos za kompaktni SUV koliko god dobar bio, a osobito usporedi li se s (početnim) cijenama osjetno snažnije te u nekim pogledima jednako dojmljive konkurencije (vidi tablicu). Da, ima prvoklasan hibridni pogonski sklop, svu zamislivu (i potrebnu) opremu i pruža veliku prostranost i udobnost vožnje te ostavlja dojam solidnosti i kvalitete, ali svejedno je teško zamisliti da ćemo e:PHEV-e često viđati na našim cestama. Šteta jer se radi o možda ponajboljem plug-in hibridu u klasi.
TEHNIČKI PODACI
Karoserija
DxŠxV 4706 x 1866 x 1684 mm, međuosovinski razmak 2700 mm, prtljažnik 635/1728 litara, masa 1920 kg
Motor
Elektromotor 135 kW/184 KS + 335 Nm, litij-ionska baterija od 17,7 kWh / benzinski, 1993 ccm, četiri cilindra, 109 kW/148 KS pri 6100 o/min, okretni moment 189 Nm od 4500 o/min
Prijenos
Automatski, jednostupanjski prijenos za elektromotor, dvostupanjski prijenos za benzinski motor, pogon na prednje kotače
Vozne osobine
0-100 km/h……9,4 s
Najviša brzina…..195 km/h
Potrošnja deklarirana….6,2 l/100 km
Potrošnja na testu….6,8 l/100 km
Emisija CO2…….139 g/km
Konkurenti (početni modeli)
Ford Kuga PHEV (243 KS) od 41.950 eura, Hyundai Tucson PHEV (265 KS) od 39.090 eura, Škoda Kodiaq PHEV (204 KS) od 44.596 eura, Toyota RAV4 PHEV (306 KS) od 53.304 eura, Volkswagen Tiguan eHybrid (204 KS) od 51.255 eura
Cijena
Početni model Honda CR-V e:PHEV Advance Tech………63.900 eura
Testirani model Honda CR-V e:PHEV Advance Tech……….63.900 eura
Ocjena
PLUS: funkcionalan i kvalitetan interijer, velika prostranost i udobnost kabine, izvrsna prednja sjedala, veći prtljažnik od hibrida, uglađenost vožnje, solidan električni doseg, udobnost ovjesa, bogata oprema
MINUS: visoka cijena, ubrzanja pri višim brzinama