Honda ZR-V e:HEV Advance – Civic koji prati trendove

Kompaktni SUV smjestio se na pola puta između modela HR-V i CR-V, a zadatak mu je odgristi dio kolača u trenutačno najkompetitivnijem segmentu. Uz učinkovit hibridni pogon, prostranu unutrašnjost i bogatu opremu, to bi mu moglo poći za rukom

Da ne bi bilo zabune, Civic je izvrstan automobil kompaktne klase, ali u današnje vrijeme nekako prolazi ispod radara potencijalnih kupaca. Kao i svi ostali kompakti, jer u fokusu su povišene karoserije. Stoga eto nove varijacije na temu, koja leži na platformi spomenutog Civica što je samo po sebi odlična referenca. Također, položaj sjedenja u modelu ZR-V nije suviše uzvišen, već za kompaktni SUV relativno nizak, što će se svidjeti svima onima koji cijene prisnost vozila i podloge, a ne dojam sjedenja na lovačkoj čeki.

Osim toga, kompletan interijer gotovo je identičan onome u Civicu, pa otuda i sugestivan naslov članka. Ukratko, ZR-V je model nastao po sličnom modelu kao i nedavno predstavljena Corolla Cross, a Toyotin povišeni kompakt jedan je od najizravnijih tržišnih suparnika, upravo zbog naglaska na hibridnu pogonsku tehnologiju. Jer ZR-V dolazi isključivo kao hibrid, a moramo priznati da su Hondini inženjeri jako dobro posložili cijeli pogonski mozaik.

Nema letargije

Za razliku od velike većine hibrida dostupnih na tržištu, Hondina izvedba uvelike se oslanja na snagu elektromotora. Iako je riječ o paralelnom hibridu, benzinski motor rijetko je u izravnoj vezi s prednjim kotačima. Dvolitreni benzinac većinu vremena ponaša se kao generator i puni malenu bateriju kada je to potrebno. I to je glavni razlog zbog kojeg kretanja iz mjesta, ali i međuubrzanja, neodoljivo podsjećaju na vožnju potpuno električnog automobila, s promptnim odzivom na pedalu akceleratora.

Hondina zamisao stoga je bliža Nissanovom pogonskom sklopu e-Power, ali za razliku od njega ZR-V ipak ima mehaničku vezu između benzinca i kotača, kao i Renaultov full-hibrid E-Tech koji smo nedavno isprobali u Australu. Baterija je skromnog kapaciteta od 1,05 kWh, što znači da se bešumna vožnja može odvijati na ultrakratkim dionicama, recimo dok se izvlačite s parkirališta ili gmižete u koloni tijekom gradskih gužvi. Hibrid od 184 KS jedina je dostupna motorizacija i zapravo joj ne treba alternativa, tim više što su performanse živahne s ubrzanjem 0-100 km/h za 8,0 s.

Čak je i vožnja u visokom ritmu autoceste dovoljno dinamična, no tu se već osjeća povećana razina buke, ne toliko od pogonskog sklopa koliko od šuma vjetra. Unutar zakonskih okvira buka je sasvim nenametljiva, ali s povećanjem tempa vožnje iznad 140 km/h treba malo podići glas kako biste mogli nesmetano razgovarati s putnicima na stražnjoj klupi.

Opće je poznato da autocesta nije teritorij na kojem hibridi briljiraju, pa smo kod ZR-V-a zabilježili prosječnu potrošnju od 8,5 l/100 km. Nije dramatično, ali moglo bi bolje. Spomenimo i kako sustavi asistencija rade besprijekorno, a to se posebno odnosi na sustav za održavanje vozila unutar trake – tzv. fliper-efekt je posve iščeznuo i održavanje između lijeve i desne bijele crte je gotovo laserski precizno. Također, adaptivni tempomat pravovremeno reagira čak i u gradskim uvjetima vožnje, u stanju je zaustaviti ZR-V i zatim nastaviti vožnju nakon što se vozilo ispred udalji ili skrene.

Štedljiv i dinamičan

Najnižu potrošnju zabilježili smo tijekom ekonomične vožnje magistralnim cestama i u takvim uvjetima može se računati na prosjek oko 4,5 l/100 km, dok u gradu treba računati na litru do litru i pol više, što su zapravo dizelske brojke. Na gradskim neravninama još jednom smo se uvjerili u dobru balansiranost podvozja, što je karakteristično za veliku većinu Hondinih automobila. ZR-V dobro upija sve udarne rupe i poprečne neravnine, čemu u prilog idu i gume relativno mesnatog formata 225/55.

Iste pružaju dobru potporu u dinamičnoj vožnji, pa možemo zaključiti da je ZR-V agilniji od većine rivala. Uz to, naginjanje karoserije je sasvim umjereno, a osjećaj na upravljaču uravnotežen, što su dobre predispozicije za sve vozače koji cijene dinamičke osobine. A tu su i polugice na upravljaču kojima se ne intervenira na sustav prijenosa, već se određuje intenzitet regenerativnog kočenja. Na raspolaganju su četiri razine i vrlo je lako odabrati željenu ovisno o trenutnoj konfiguraciji terena. K tome, osjećaj na pedali kočnice je sasvim prirodan i dovoljno progresivan, što znači da su Hondini inženjeri uspješno svladali tranziciju s regenerativnog na frikcijsko kočenje, a to je čak i kod nekih premium proizvođača nedorečeno, da ne kažemo loše izvedeno.

4×4 nije opcija

Budući da je riječ o tehničkoj platformi Civica, pogon je isključivo na prednje kotače, ali u zimskim uvjetima vožnje može poslužiti mod vožnje ‘Snow’ koji poboljšava trakciju na klizavim podlogama. Umjesto pogona na sve kotače, Honda nagrađuje kupce s relativno bogatom opremom, posebno u testiranoj razini opreme Advance. Doduše, rezolucija stražnje kamere je poprilično niska i to najviše smeta u noćnim parkiranjima, dok je cjelokupni dizajn sučelja infotainmenta pomalo rustikalan. Ali zato su oba prednja sjedala podesiva po visini, svjetla su u LED tehnologiji i u ovoj opremi imaju funkciju osvjetljavanja zavoja, dok se panoramski krov može otvoriti i opremljen je sjenilom što je spasonosno tijekom ljetnih mjeseci.

Osim uredne završne obrade i kvalitetnih materijala, dobrom dojmu interijera u prilog ide i taktilni osjećaj na svim tipkama i prekidačima, a sviđa nam se i što su komande za klimu izvučene izvan ekrana, što smanjuje distrakciju tijekom vožnje. A kako vozač ne bi odvraćao svoju pozornost s ceste, tu je i head-up zaslon vrlo jasnog prikaza. Ono što bi svakako godilo ZR-V-u je veća razina varijabilnosti, jer to poglavlje počinje i završava s djeljivim naslonom stražnje klupe u omjeru 60/40. Bilo bi praktičnije da se naslon može preklopiti u omjeru 40/20/40, a ne bi škodila ni klizna stražnja klupa ili Hondino nadaleko poznato rješenje ‘magic-seats’ s preklapanjem sjedećeg dijela kao u kinodvoranama. Na kraju, ni obujam prtljažnika nije nimalo impresivan s 370 litara (10 litara je ‘ukrao’ subwoofer), ali ZR-V prvenstveno cilja na mlađe i dinamične kupce, dok tradicionalnim obiteljskim kupcima servira svoj veći model CR-V.

TEHNIČKI PODACI

Karoserija

D x Š x V 4568 x 1840 x 1620 mm, međuosovinski razmak 2657 mm, prtljažnik 370/1291 l, masa 1639 kg, nosivost 516 kg

Motor

Benzinski, četiri cilindra, 1993 ccm, 105 kW (143 KS), dva elektromotora (generator i pogonski stroj 135 kW/184 KS), snaga sustava 184 KS, baterija kapaciteta 1,05 kWh

Prijenos

Fiksni prijenosni omjer, pogon na prednje kotače

Vozne osobine

0-100 km/h……………………………………….8,0 s

Najviša brzina………………………………..173 km/h

Potrošnja kombinirana (WLTP)……………5,8 l/100 km

Potrošnja na testu…………………………..6,2 l/100 km

Emisija CO2……………………………………132 g/km

Konkurenti

Toyota Corolla Cross, Hyundai Tucson, Mazda CX-5…

Cijena

Početni model……..44.990 eura

Testirani model…….49.990 eura

Ocjena

Plus: učinkovit hibridni pogonski sklop, vrlo fluidna isporuka snage, vozne osobine, skromno naginjanje karoserije, osjećaj na upravljaču, doziranje kočnica, sustavi asistencija

Minus: ne baš raskošna prostranost s obzirom na vanjske dimenzije, skroman obujam prtljažnika, ograničena varijabilnost putničkog prostora, potrošnja goriva na autocesti