Honda Civic Type R – Još radikalnija?

Nova Honda Civic Type R više se ne proizvodi u Engleskoj već u Japanu. Uz to, manje podsjeća na automobile iz franšize 'Brzi i žestoki', a trebala bi imati žešće performanse. Prva vožnja

INFO:

SEGMENT: Kompaktni sportaš s prednjim pogonom, snage iznad 300 KS i blokadom diferencijala

TROŠKOVI: Zasad poznata cijena u Njemačkoj od oko 55.000 eura

KONKURENCIJA: Renault Megane R.S. Trophy, VW Golf GTI Clubsport, Hyundai i30 N Performance

Čvršći i izravniji osjećaj na upravljaču, optimizirani turbopunjač i 13 posto jači protok ispušnih plinova, plus 18 posto lakši zamašnjak za agilnije snižavanje okretaja motora i ‘rev-matching’. Dragi ljubitelji tehnologije, pojedinosti o Type R-u u punom opsegu ne stanu na ove dvije stranice. No mi se i dalje trudimo. Kotači su se smanjili sa 20 na 19 cola, ali su se gume povećale u širinu sa 245 na ekstremnih 265 mm. Civic nije izgubio na masi unatoč lakšim stražnjim vratima i aluminijskom prednjem poklopcu, pa je tvornička specifikacija mase 1480 umjesto 1433 kg.

Objektivno, šire gume i dalje će predstavljati značajan plus u performansama, a na stazi ‘Circuito do Estoril’ u Portugalu služe svojim već prepoznatljivim obilježjem kada je u pitanju vozna dinamika. A ona je općenito na vrlo visokoj razini kada govorimo o ovoj klasi vozila. Vozač doziranjem pokreta na preciznom upravljaču izravno utječe na pravilno postavljanje vozila pred zavoje.

Čak i pri izlasku iz uskih zavoja, prednja osovina oduševljava enormnom dozom trakcije koju pruža kombinacija guma Michelin Pilot Sport 4 S i mehaničke ‘špere’. Nemojte smetnuti s uma, ona se bori sa 329 KS i 420 Nm okretnog momenta. Pogon na četiri kotača? Bio bi samo nepotreban dodatni teret za Hondu s oznakom R.

Novi glavni kočni cilindar

Posebnost prethodnika bila je, uz prepoznatljivo grandiozno mijenjanje stupnjeva prijenosa, vrlo čvrsto podešena papučica kočnice s izvrsnom mogućnošću doziranja. Ali mekše bi sada trebalo biti bolje jer novi vakuumski pojačivač kočnice reagira na silu od 400 umjesto 450 njutna. Također, sjećanje nam potvrđuje da je stara postavka bila zabavnija za vožnju, što ne mijenja činjenicu da nova funkcionira odlično. Pedala krajnje desno, s druge strane, ima isti učinak kao i prije. Snažan odaziv, sklonost vrtnji od oko 3500 o/min. S modificiranim punjačem reakcija bi trebala biti još brža. Razumljivo? Ne, isti slučaj je bio i kod prijašnjeg modela. U svakodnevnom korištenju ovaj motor reagira poprilično žustro na niskim okretajima, što zapravo predstavlja napredak kada se sjetimo prijašnjih iskustava.

Optimizacija postavki ovjesa sada je, ako se sjetimo prošlog modela, dotjerana s mnogo više osjećaja, poglavito kada je u pitanju rad stražnjeg ovjesa koji je prije znao biti ‘nestašan’. To se danas ne događa, čak ni u ultračvrstom modu +R, u kojem Honda dopušta samo minimalno naginjanje karoserije.

Na lošijim magistralnim cestama sportski rad adaptivnog ovjesa pokazuje kako je podešen pretvrdo, no prebacivanjem u mod Comfort, Civic će kudikamo bolje upijati neravnine i manje prenositi udarce do putnika. Dakle, najbolje je sve optimizirati u individualnom modu. No potpuno gašenje ESP-a moguće je samo u načinu rada ovjesa +R. Također izvrsno – osam milimetara niži položaj sjedenja, što čini itekako veliku razliku.

Mehanizam mjenjača također funkcionira bolje – čvršće povlači novoformiranu aluminijsku polugu u neutralni položaj. S cijenom od 55.500 eura (u Njemačkoj) Civic Type R sada ulazi u razred BMW-a M240i. A u Hrvatskoj? Cijena zasad nije poznata, baš kao ni broj automobila koji će biti raspoloživi za domaće tržište. Unatoč tome, jedan je već ‘kaparen’.

ZAKLJUČAK:

Brojna detaljna poboljšanja, uključujući iznimno široke gume, karakteriziraju novi Type R. Iznimno iskustvo vožnje je i dalje tu, s poboljšanim radom turbopunjača, sportskim upravljanjem i izvrsno podešenim ovjesom.