Geely Coolray 1.5 TD GF – Kosooka egzotika
Geely se polako probija na hrvatsko tržište, nakon kompaktnog SUV-a Atlas Pro stigao je i broj manji, zapravo pola broja manji Coolray. Koliki mu je cool faktor i može li pomrsiti planove etabliranoj konkurenciji?
Dvije tisuće eura. Toliko je Geely Coolray s 1,5-litrenim benzincem, automatskim mjenjačem i bogatom opremom povoljniji od usporedivog modela VW Taigo 1.5 TSI DSG R-line. Dovoljan razlog za kupnju? I zašto baš uzimamo Taigo kao referencu? Upravo zbog dinamičnog kroja karoserije, pa i činjenice da je također riječ o modelu koji pliva između segmenata B-SUV i C-SUV. Teško je povući točnu paralelu, ali 10 cm u dužinu ovdje nije od presudnog značaja. Ključno je cjenovno pozicioniranje, što kineskim modelima predstavlja stvarnu odskočnu dasku za uspjeh na tržištu. Jer u bazenu subkompaktnih i kompaktnih SUV-a pliva tridesetak takmaca i svaki se diči nekim svojim kvalitetama. A što Coolray nudi kupcima?
Bez konfekcije, molim
Nema sumnje, Coolray je pravi mamac za poglede. Kao dobrodošlo osvježenje u popularnoj klasi povišenih karoserija, prolaznici ga itekako dobro percipiraju, premda šira javnost ne prepoznaje logotip. Strukturom grba pomalo podsjeća na Cadillac, ali Geely dolazi s druge strane svijeta, s Dalekog istoka. Coolray je kineski proizvod glavom i bradom, premda mu se ne može poreći manji udio švedske genetike. Tih nekoliko Volvovih kromosoma zapravo je skriveno ispod lima i prvenstveno se tiču pogonske platforme. Ali već prvi kontakt s vozilom ostavlja vrlo dobar dojam. Osim prizvuka egzotike, kao i brojnih sportskih detalja koji mu jako dobro stoje, ocjenjujemo kako ukupna izvedba ne zaslužuje prigovore. Taktilni osjećaj na kvaki, a zatim i duboki zvuk zatvaranja vrata ulijevaju povjerenje, dok je izvedba interijera usporediva s recimo korejskim vozilima.
Završna je obrada uredna, materijali ugodni na dodir iako dominira tvrda plastika, a sliku pomalo kvari jeftina eko-koža na sjedalima koja već u proljetnim mjesecima izaziva pojačano znojenje nogu jer je izostavljena funkcija ventilacije. Inače, putnička kabina vrlo je prostrana s obzirom na klasu, putnici straga ugodno će se smjestiti, dok dojam prozračnosti naglašava panoramski krov koji se može otvoriti. Minus? Definitivno obujam prtljažnika čijih 330 litara nije baš konkurentno, ali s time se može živjeti. Plus? Coolray serijski dolazi s rezervnim kotačem smanjenih dimenzija.
Četiri cilindra
Osim što vanjskim izgledom najavljuje sportski nastup, podizanjem prednjeg poklopca pokazuje da ima pokriće. No, za razliku od bratskog Atlasa Pro koji koristi trocilindarski motor koji se ugrađuje u Volvove modele s oznakom T3, ovdje nalazimo četverocilindarski 1,5-litreni motor, također s turbopunjačem. U bespućima interneta može se nabasati na šture informacije o Coolrayu koji se diljem svijeta prodaje i pod drugim trgovačkim nazivima, ali tada se spominje isključivo navedeni T3, dok je u ovom slučaju riječ o ‘kućnom’ motoru koji proizvodi Leishen Power, brend koji je također u vlasništvu Geelya.
Bilo kako bilo, cilindar više osigurava mu uravnotežen rad, a sukladno agresivnom dizajnu, kao i difuzoru iz kojeg izviruju četiri ispušne cijevi, očekivali smo reski sportski zvuk. Ali bubnjići su ostali razočarani, jer zvučna kulisa ničime ne podržava agresivan optički nastup. Snaga od 172 KS i okretni moment od 290 Nm osiguravaju dinamične performanse, dok tvornica obećava ubrzanje od 0-100 km/h za sportskih 7,6 sekundi. Da sport živi i u podvozju Coolraya, ispostavlja se već u prvom odvojku prema autocesti A4 koja vodi prema Varaždinu. Doduše, upravljač je indiferentan oko središnjeg položaja, ali potencijal za sportsku vožnju definitivno postoji. Koliki točno, otkrit ćemo vrlo brzo, kad se isključimo s autoceste i stignemo na stazu Rauš u Novom Marofu.
Nedorečeni ADAS
Vožnja autocestom u visokom ritmu, što podrazumijeva tempomat postavljen na 150 km/h, rezultira prosjekom koji se počinje izražavati dvoznamenkastom potrošnjom, a tada i buka u kabini postaje izraženija. Stoga je uputnije držati tempo unutar zakonskih okvira i bez tolerancije za prekoračenje, što bitno popravlja cjelokupnu sliku. Brzina od 130 km/h podrazumijeva 2500 okretaja radilice u minuti, a potrošnja se stabilizira na 7,5 l/100 km. Putne su kvalitete solidne, ali nekim čudom na popisu nema asistenta za zadržavanje vozila unutar trake. Čudna odluka proizvođača, tim više što je tempomat adaptivni, a tu su i druge stavke poput čitanja prometnih znakova koje radi točno i pravovremeno.
Budući da autocesta od Zagreba prema Varaždinu izraženo vijuga, brzo smo doživjeli i prva neugodna iznenađenja vezana uz adaptivni tempomat. Naime, osim što vrlo grubo i napadno prekida isporuku snage (po potrebi i snažno koči) nailaskom na vozilo ispred, tempomat se vrlo lako zbunjuje konfiguracijom ceste koja vijuga. Točnije, zaštitnu ogradu uz rub autoceste percipira kao statičku prepreku te počinje usporavati Coolray čim mu se ograda nađe u vidnom polju ravno ispred, a to je praktički na svakom izlasku iz zavoja, bez obzira bio on lijevi ili desni. Definitivno je riječ o razočaranju, pa i potencijalno opasnim situacijama koje se odvijaju pri visokim brzinama. Razočaranje je tim veće što nam je bratski Atlas Pro ostao u lijepom sjećanju što se tiče cjelokupnog seta sustava asistencija koje su definitivno posuđene od Volva. Ovdje, čini se, nije tako.
Prihvaća vozačku igru
Staza Rauš u Novom Marofu nije osobito brza, ali je tehnički zahtjevna, pa smo već nakon prvog kruga zagrijavanja namirisali vozački potencijal. Istina, serijski isporučene gume Giti Comfort F50 nemaju sportskih predispozicija, ali ionako nećemo voziti ‘na nož’. Dovoljno je nekoliko puta proći kroz seriju naizmjeničnih zavoja kako biste dobili pravu sliku o dinamičkim sposobnostima podvozja. Coolray dugo ostaje cool, odnosno neutralan i nije sklon preuranjenom podupravljanju, što odmah poziva na vozačku igru. Zapravo je prava šteta što ni u sportskom modu nema zavodljivih melodija iz dva para ispušnih cijevi, tek povremeno pucketanje kod naglijeg oduzimanja gasa. Koje usput rečeno ne rezultira pretjerano razigranim stražnjim krajem i eventualnim postavljanjem automobila u kratkotrajno bočno klizanje.
Sami smo na stazi i uživamo, a zvučna kulisa uglavnom je sastavljena od cviljenja guma koje pružaju zadovoljavajuću razinu gripa, ali ništa više od toga. A zadovoljavajuća je i bočna potpora na sportski profiliranim sjedalima, dok još jedno razočaranje stiže u trenutku kada shvatite da nema mogućnosti intervencije na mjenjač. Prava šteta, jer 7-stupanjski DCT u pravilu igra po svom, nema ni polugica na upravljaču, pa ni položaja +/- na samoj ručici. Dakle, na kočenje motorom vozač ne može utjecati, ali kočenje kao takvo je sasvim solidno, uz dovoljno progresivnosti i preciznosti na pedali kočnice.
Kupac je sudac
Kako je i rečeno na početku teksta, u proboju manje poznatih bliskoistočnih marki na zahtjevno europsko tržište ključno je cjenovno pozicioniranje. Domaći uvoznik nedavno je naučio lekciju na primjeru Atlasa Pro, kojem je inicijalna cijena od 35.000 eura doslovno preko noći spuštena na 32.000 eura. Kako su se osjećali kupci prvih primjeraka možemo samo zamisliti, a hoće li se ista analogija dogoditi s modelom Coolray, tek ostaje za vidjeti. Jer 26.270 eura (odnosno punih 27.000 eura, jer svaka boja osim bijele doplaćuje se 720 eura) nije mali iznos. Istina, i pojedini francuski crossoveri nakrcani opremom, poput Peugeota 2008 GT koji smo nedavno testirali, lako premašuju iznos od 30.000 eura.
Samo što etablirane marke ipak kriju veću vrijednost u slučaju naknadne prodaje i najveće je pitanje koliko će se srozati tržišna vrijednost Coolraya nakon recimo četiri godine, kad mu ujedno istekne garancija.
TEHNIČKI PODACI
Karoserija
D x Š x V 4380 x 1810 x 1615 mm, međuosovinski razmak 2600 mm, prtljažnik 330 l, masa 1432 kg, nosivost 470 kg, spremnik goriva 45 litara
Motor
Benzinski, četverocilindarski, turbopunjač, snaga 128 kW/172 KS pri 5500 o/min, 290 Nm u rasponu 2000-3500 o/min
Prijenos
Automatski mjenjač sa sedam stupnjeva, pogon na prednje kotače
Vozne osobine
Ubrzanje 0-100 km/h………7,6 s
Najviša brzina………………..200 km/h
Potrošnja NEDC…………….5,8 l/100 km
Potrošnja na testu………….8,2 l/100 km
Konkurenti
VW Taigo 1.5 TSI DSG R-line 29.220 eura, Hyundai Kona 1.6 T-GDI 198 ISG 7DCT 2WD Premium od 29.630 eura, Peugeot 2008 PureTech 130 S&S EAT8 Allure od 28.670 eura
Cijena
Geely Coolray 1.5 TD GF……………… od 26.270 eura
Geely Coolray 1.5 TD GF+…………….od 27.770 eura
Ocjena
Plus: egzotičan prizvuk, atraktivni sportski detalji, krovni spojler, četiri ispušne cijevi, snaga motora, bogata opremljenost, neutralne vozne osobine, serijski isporučene gume (mokra podloga)
Minus: sramežljiv zvuk motora, nekompletan sustav asistencija, rad adaptivnog tempomata, potrošnja i buka u visokom ritmu autoceste, obujam prtljažnika, vrijednost pri naknadnoj prodaji