Geely Atlas Pro: Vozili smo kineski SUV sa švedskim pedigreom
Na hrvatsko tržište stigao je i treći kineski brend koji u kompetitivnom segmentu kompaktnih SUV-a privlači kupce bogatom opremom, provjerenom tehnikom, dugim jamstvom i fer cijenom
Prije godinu i pol led je probio MG, jesenas je stigao Dongfeng Forthing, a početak nove 2024. obilježio je ulazak i treće kineske marke na hrvatsko tržište. Geely je, naime, od 2010. vlasnik švedskog Volva, pa pod prednjim poklopcem modela Atlas Pro kuca trocilindarsko srce obujma 1,5 litara i snage 177 KS koji inače pokreće Volvove modele s oznakom T3. Prvi je to adut zadužen za razbijanje predrasuda vezanih uz ‘kosooke’ brendove koji su široj javnosti potpuna nepoznanica. Sukladno eko-trendovima tu je i blagi hibridni sustav s naponom instalacije od 48 V, što uz start-stop zadržava potrošnju u prihvatljivim okvirima.
Švedska genetika prepoznaje se i po dodirnim točkama na platformi koju u Geely Atlas Pro uvelike dijeli s bratskim modelom Volvo XC40. Kao i automatskom mjenjaču s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva. A zatim i bogatoj opremljenosti koja između ostalog podrazumijeva potpuni set modernih sustava asistencija koji definitivno potječu iz premium segmenta. Uvjerili smo se, Atlas Pro ima učinkovit adaptivni tempomat koji pravovremeno oduzima gas i brine o razmaku od vozila ispred, odnosno koči do potpunog zaustavljanja i zatim nastavlja pratiti vozilo ispred kad se ono pokrene, što je vrlo zgodno i za gradski ritam prometa. Spomenimo i kako Geely revno čita prometne znakove i tijekom sedmodnevnog testa niti jednom se nije ‘zabunio’.
Nadalje, sustav za zadržavanje vozila unutar trake radi jednako dobro kao u vozilima visoke klase, Atlas Pro se vješto drži sredine i rijetko kad će ‘polizati’ bijelu liniju s lijeve ili desne strane. Impresionira i kamera za vožnju unazad, s ekranom visoke razlučivosti i prikazom od 360 stupnjeva, a iznenadili smo se jasnoćom slike na mračnim parkiralištima, kao i preciznošću navođenja. Zaista, u tom dijelu priče Atlas Pro može stajati uz bok najrazvikanijim predstavnicima u segmentu kompaktnih SUV-a, pa čak i onih iz premium segmenta.
S dužinom od 4,54 m jasno cilja ne samo na spomenuti kineski dvojac iz prve rečenice teksta, već na Hyundai Tucson i ostalih 15-ak izravnih konkurenata. Dovoljno je prostran i sprijeda i straga, gdje putnicima ne smeta suviše izražen središnji tunel. Pod manu bismo mogli navesti obujam prtljažnika, koji je s 378 litara bliži kompaktima, odnosno Golf-klasi. No, u segmentu kompaktnih SUV-a ističe se cijenom od 34.990 eura, za čiju protuvrijednost donosi inteligentna LED svjetla, kožna sjedala s grijanjem (što podrazumijeva i stražnju klupu!), dvozonsku automatsku klimu, multimediju dijagonale 12,3 inča, ambijentalno osvjetljenje, automatski mjenjač i ono gdje su ostali ‘Kinezi’ kratkih rukava – pogonom na sve kotače!
Sukladno odmaku od tla od skromnih 17 cm, pogon AWD je u funkciji bolje prohodnosti i trakcije na cestama i makadamskim putevima, ozbiljnije terenske izazove treba izbjegavati. Ali možda će baš na račun pogona na sve kotače privući onaj dio kupaca kojima je to bezuvjetan detalj. Treba li strahovati od drndavog trocilindraša? Ni najmanje! Motor je zapravo izvrsno uravnotežen i subjektivan je dojam kao da je riječ o dizelskom motoru. Ne bruji onako punašno kao dvolitreni, ali može ga se usporediti s recimo 1,6-litrenom HDI/TDI jedinicom. Sve dok okretaji ne skoče iznad 3500 o/min kad se u kabinu, očekivano, počnu probijati frktavi tonovi.
Automatski mjenjač jasno favorizira vrlo niske okretaje, pa smo se u gradu često zatekli kako krstarimo nekih 70 km/h u šestom stupnju pri manje od 1500 okretaja. Tu su i četiri programa rada (comfort, eco, sport i offroad), kao i mogućnost manualne intervencije na samoj ručici mjenjača. Autocesta? Zakonskih 130 km/h održava pri niskih 2300 okretaja i pritom troši između 7,5 i 8 l/100 km, što je sasvim prihvatljivo za korpulentni SUV s pogonom na sve kotače, uz masu od 1,7 tona i nepovoljna aerodinamička svojstva.
Najnižu potrošnju od 6 l/100km zabilježili smo u opuštenom ritmu magistrale, dok u zagrebačkim prometnim gužvama nismo uspjeli spustiti ispod 8,5 l/100 km. Važno je istaknuti da ovjes vrlo dobro upija sve vrste gradskih neravnina i ostavlja dojam vrlo podatnog automobila, dok je u čestim kretanjima iz mjesta primjetna desetinka-dvije zadrške prije no što automatski mjenjač ‘ukopča’ i započne prijenos snage.
Već na prvom odvojku isključenja s autoceste postaje jasna usmjerenost Atlasa Pro na komfor. U angažiranijem prolasku kroz zavoj osjeća se izraženije naginjanje karoserije, ali začudo je osjećaj na upravljaču gotovo u potpunosti lišen sintetike. Povratne informacije su jasne, a otpor dobro odmjeren. U smislu vozih osobina ocijenili bismo ga kao poprilično neutralnog. Definitivno nije prvak dinamike, ali s druge strane ne djeluje tromo. Zapravo, za kompaktni SUV s pogonom na sve kotače je poprilično agilan, pa i dovoljno okretan na uskim parkiralištima iako nigdje nismo uspjeli pronaći tvornički podatak o krugu okretanja. Po slobodnoj procjeni autora, vrijednost ne bi trebala premašivati 11 m.
Na kraju, je li cijena od nepunih 35 tisuća eura dovoljan mamac na kupnju? Uz tvorničko jamstvo od 4 godine/100.000 km, švedski pedigre, pogon na sve kotače i bogatu opremu, vjerojatno da. Samo što Hyundai Tucson, koji nam se neprestano provlači kroz misli kao nekakva referentna točka, uz benzinca od 180 KS, automatski mjenjač, pogon na sve kotače i uz opremu Premium košta nepunih 37.000 eura. U redu, takav Tucson nema kožna sjedala, ali ima neke druge stavke, i tu je zapravo vrlo teško izjednačiti opremljenost.
Atlas Pro pak nema hlađenje kožnih sjedala što će biti problem po ljeti, a od opreme mu nedostaje i panoramski krov, što druga dva kineska predstavnika nude. Kako čujemo od domaćeg zastupnika, interes kupaca je velik i na hrvatskim cestama do početka veljače već je registrirano 15-ak primjeraka ovog Volva u krabuljnom plesu.
TEHNIČKI PODACI
Karoserija
D x Š x V 4544 x 1831 x 1713 mm, međuosovinski razmak 2670 mm, obujam prtljažnika 378 l, masa 1705 kg, nosivost 375 kg
Motor
Benzinski, turbopunjač, tri cilindra, 1477 ccm, 132 kW/177 KS pri 5500 o/min, 255 Nm pri 1500 o/min, uz 48V starter-generator snaga se povećava do 140 kW/190 KS i okretni moment do 300 Nm
Prijenos snage
Na sve kotače, automatski mjenjač s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva
Vozne osobine
0-100 km/h……………………………….9,9 s
Najviša brzina…………………………..200 km/h
Potrošnja kombinirana (NEDC)………..6,8 l/100 km
Potrošnja na testu……………………..8,8 l/100 km
Konkurenti
Hyundai Tucson 1.6T 180 7DCT 4WD 48V Premium od 36.958 eura, Seat Ateca 2.0 TDI 150 DSG 4Drive Fuerte od 38.917 eura, MG HS 1.5 T-GDI Luxury DCT od 32.400 eura (zimska akcija), Forthing T5 EVO 1.5 7-DCT od 29.900 eura
Cijena
Početni model…………..34.990 eura
Testni model…………….35.490 eura
Ocjena
Plus: uredna završna obrada, kvalitetni materijali, švedski pedigre, rad sustava asistencija, prostranost putničke kabine, bogata serijska oprema uz pogon na sve kotače
Minus: obujam prtljažnika, kožna sjedala bez funkcije ventilacije, nosivost, izostanak sučelja Android Auto i Apple Car Play, nema RDS-a, vrijednost pri naknadnoj prodaji